תוכן שיווקי

לקראת אירוע | נמרוד הירשהורן, CTO כלנית: "חל גידול במספר הפרויקטים בתחום תחנות העבודה הווירטואליות בטכנולוגיית סיטריקס"

03/11/2011 17:14

"חל גידול במספר הפרויקטים בתחום תחנות העבודה הווירטואליות בטכנולוגיית סיטריקס", אומר נמרוד הירשהורן, CTO כלנית. לדבריו, "כלנית נמצאת בעיצומם של מספר פרויקטים בחברות בינוניות וגדולות במשק שהחליטו להעביר את משתמשי הקצה לעבודה באמצעות טכנולוגיית סיטריקס. כידוע, נושא הענן ממשיך לייצר תהודה רבה מאוד בשוק, ואנו מזהים הזדמנויות עסקיות רבות ונכונות גבוהה של הלקוחות לקדם פרויקטים בתחום זה".

הירשהורן מציין, ש-"אחד הפתרונות המרכזיים שתופסים תאוצה בישראל הינו ה-Xen Desktop של סיטריקס. ניקח לדוגמא ארגון גדול עם מספר רב של תחנות. ה-Xen Desktop טומן בחובו מספר יתרונות בהיבט של ניהול התחנות:

1.    מדובר בפתרון מאובטח, מאחר והתחנות הוירטואליות "חיות" בחדר המחשב של הארגון.

2.    אין צורך שלמשתמש יהיה מחשב בעל עוצמת עיבוד חזקה, כיוון שבאמצעות פתרון סיטריקס המשתמש עובד בתצורת "לקוח רזה", והכל מתבצע למעשה בדטה סנטר של החברה, ללא מחשב שיכול להתקלקל, נושא שחוסך מהחברה עלויות גבוהות בגין זמני השבתה ושליחת טכנאי להחלפת המחשב התקול.

3.    הפתרון חוסך את הזמן הרב והמורכבות הכרוכה בשדרוג תחנות הקצה. אין עוד צורך בתחזוקה יקרה של היישומים ומערכת ההפעלה במחשב של המשתמש, כיוון שכל המשתמשים עובדים באמצעות Xen Desktop על גבי מערכת הפעלה ויישומים מרכזיים, וכל הטלאים ועדכוני הגרסאות מתבצעים ממקום מרכזי אחד – בדטה סנטר עצמו.

4.    למשתמש ישנה אפשרות לעבוד על יותר מתחנה אחת (לדוגמא איש פיתוח שזקוק למספר תחנות) מבלי שנדרש מהארגון לספק יותר מחומרה אחת, דבר שגזל מקום בעמדת המשתמש וכמובן היה בעל עלות גבוהה.

5.    היכולת לספק למשתמשים גישה מאובטחת לתחנת הקצה שלהם מכל מקום, הן בתוך הארגון (למשתמשים שנניח נוסעים לפגישה באתר אחר) או מחוץ לארגון (למשתמשים שמעוניינים לעבוד מהבית)".

מהם השיקולים המרכזיים של המנמ"ר בקבלת החלטה על שימוש בסיטריקס?
כלנית "קיימים מספר שיקולים למנמ"ר שאחד המרכזיים שבהם הוא חלונות 7 או בעתיד הקרוב חלונות 8. המעבר למערכת הפעלה חדשה תובע מהארגונים שדרוג משמעותי של מחשבים רבים במערך המיחשובי. אחת מהחברות הגדולות בישראל העריכה כי היא תידרש להחליף 80% מהמחשבים בארגון, וגם רכיבי אפליקציות רבים שנדרש להתאימם למערכת ההפעלה החדשה. מול אופציה יקרה זו, Xen Desktop  מאפשר לכל המשתמשים – פנימיים באתר הארגון וחיצוניים לו – לעבוד על חלונות 7 מבלי שתידרש התקנתה על כל תחנות הקצה.

מוצר נוסף של סיטריקס – ה-Xen App, מאפשר הפרדה של שכבת היישומים משכבת מערכת ההפעלה, כך שאין עוד צורך לבצע התאמות בין היישומים למערכת ההפעלה החדשה. כל היתרונות הללו מסתכמים בחיסכון עצום עבור הארגון".

מהי הסיבה לגידול במספר הפרויקטים בתחום הסיטריקס?
"תחילה אציין שעפ"י מיטב ידיעתנו הגידול במכירת פתרונות סיטריקס בישראל גדול באופן יחסי משאר המקומות בהם הוא משווק בעולם. אנחנו רואים צמיחה הולכת וגוברת ככל שעולם הדסקטופים הווירטואליים מבסס עצמו בארגונים. תחום הדסקטופ הווירטואלי גדל משנה לשנה באופן מרשים, והופך משמעותי גם ביחס לפעילויות האחרות בחברת כלנית. סיטריקס מותקנת כיום אצל יותר מ-900 לקוחות בישראל ומוצריה משרתים 150 אלף משתמשים. לגבי יעדי המכירות של המוצר לשנת 2012, אין לי ספק שהזדמנויות ופרויקטים נוספים יגיעו לבשלות בשנה זו וימומשו בהצלחה".

אירועים קרובים