השר מיקי איתן: "הטכנולוגיה משנה את היחסים בין הממשל לאזרח"

"המושג 'שיפור השירות הממשלתי לאזרח' בעידן שיש בו טכנולוגיה, הוא לא רק שיפור השירות המסורתי", כך אמר השר איתן, האחראי על שיפור השירות הממשלתי לאזרח, בכנס WORLD e-Gov Forum 2011 ● לדבריו, "יש שינוי במערכת היחסים הדמוקרטית בין הממשל והאזרח. בגלל הטכנולוגיה משתנים היחסים: משקל האזרח עולה ואילו זה של הממשל פוחת"

"המושג 'שיפור השירות הממשלתי לאזרח' בעידן שיש בו טכנולוגיה, הוא לא רק שיפור השירות המסורתי. שיפור השירות לאזרח משמעותו שינוי מערכת היחסים הדמוקרטית בין הממשל, הפוליטיקאים – והאזרח. בגלל הטכנולוגיה משתנים היחסים: משקל האזרח עולה ואילו זה של הממשל פוחת", כך אמר מיכאל (מיקי) איתן, השר לשיפור השירות הממשלתי לאזרח.

השר איתן חתם את כנס WORLD e-Gov Forum 2011, כנס המיחשוב למגזר הציבורי-ממשלתי. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') במרכז הכנסים אבניו בקרית שדה התעופה, בהשתתפות מאות עובדי IT, לקוחות וספקים מהתחום, והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה.

"כל הזמן יש לזכור שהאזרח יושב בקצה שני של אותו קו תקשורת שאני מתפקד בו. הוא שם, אני פה, ואנו עובדים יחד על מנת לקדם דברים", אמר השר איתן, "זה יקרה בראשונה בשל מידע ושקיפות. ממשל פתוח זה שם קוד למדיניות המשלבת כמה היבטים – חופש מידע, שקיפות, דיווחיות, שיתוף הציבור ואחריותיות".

באשר לחופש המידע אמר איתן, כי "יש להחליף דיסק לאלה בממשל החושבים שיש לספק מעט מידע ככל הניתן". נושא נוסף, ציין איתן, הוא דיווחיות, "אנו רוצים לקדם – בעצלתיים – את הקמת אתר דטה גוב, בו ניתן להציב נכסי מידע ולפתח עליהם יישומים". המטרה, לדברי השר, "היא לתת שירות נפלא לציבור, בדומה למה שעושה תוכנת Wase לציבור הנהגים. עלינו לעבד מידע גולמי ולספק אותו מעובד לציבור".

לגבי נושא שיתוף הציבור, אמר השר איתן, כי "יש לבחון מהי רמת השיתוף הנדרשת. גם הממשלה תרוויח מכך – היא תקבל משובים, והאזרחים יידעו מה נעשה בכסף שלהם, או מה היה התהליך בעיצוב קבלת החלטות". כך, אמר, המשרד היה שותף להקמת מערכת של קבלת הצעות מהאזרחים בנושא דו"ח ועדת טרכטנברג, "העלנו באתר הממשלתי את כל תמונות המחאה. רצינו לשתף פעולה עם המוחים, זה לא כל כך הלך, אבל בעתיד שיתוף הפעולה יגדל".

נושא אחרון, אמר השר איתן, הוא אחריותיות. "התחלנו מכרז, אנו רוצים לצאת לפרויקט של מדידת רמת השירות הממשלתי לציבור", אמר השר. הוא סיים באומרו, כי יש באמתחתו רעיונות נוספים, "וכולם ימומשו דרך הטכנולוגיה".

לאחר מכן העניק השר איתן אותות לכמה פרויקטים בשירות הממשלתי, ששיפרו את השירות לאזרחים.

המשך הדיווח ביום ראשון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים