תוכן שיווקי

לקראת אירוע | קלן דלייני, מומחית מס' 1 בעולם ל-SQL Server, קובעת: "מרבית בעיות הביצועים נובעות מהעדר הבנה עמוקה של ה-DBA במנגנון בקרת ריבוי משתמשים (Concurrency) ובארכיטקטורת ה-Transaction Log של SQL Server"

לקראת סמינר SQL Server, שיערך בתאריכים 12-14/12/201 במלון הרודס בתל-אביב ● דלייני, מומחית בעלת שם בינלאומי, תגיע ארצה כאורחת של נאיה טכנולוגיות ותעביר סמינר בתחומי עניין חיוניים ביותר עבור מנהלי בסיסי נתונים וקהילת המפתחים

10/11/2011 15:19

אחד מן הנושאים עליהם תדברי בסמינר הקרוב הוא נושא בקרת ריבוי משתמשים (concurrency) והטיפול בבעיות הנובעות ממנו. לדעתך, עד כמה נושא זה מהווה אבן נגף ומהם הגורמים העיקריים לבעיות אלו?
ריבוי משתמשים הוא אחד הגורמים העיקריים המשפיעים על ביצועי האפליקציה, ובכל זאת, מתעלמים ממנו לעתים קרובות כשדנים בכוונון ביצועים (tuning). אם אין באפשרותן של השאילתות לגשת אל הנתונים משום שהם נעולים, אין זה משנה עד כמה טובים האינדקסים ועד כמה מהירות השאילתות. מרבית הבעיות הנובעות מריבוי משתמשים נגרמות כתוצאה מכך שאנשים אינם מבינים כיצד SQL Server מנהל גישה מרובת משתמשים, מתי נתונים ננעלים ומשתחררים וכיצד מנוהלות טרנזקציות; וגם כתוצאה משימוש לא הולם ב-lock hints.

נושא נוסף בסמינר הוא ה-Transaction Log של SQL Server. נראה שיש חֶסֶר בידע בקרב קהילת ה-DBA אודות מבנה הלוג ואופן פעולתו. עד כמה הבנת הארכיטקטורה של הלוג היא קריטית עבור ה-DBA?
הבנת אופן השימוש בלוג ואופן ניהולו חיונית עבור פעילותו התקינה של מסד הנתונים, ועל כל DBA להבין את הנושאים החשובים הכרוכים בכך. DBA מעולים חייבים להבין איך לנהל את גודלו של הלוג ואת אופן הרחבתו, ומה קורה ללוג בעת גיבוי ושחזור, וזאת כדי שיוכלו לתכנן אסטרטגיית גיבוי ושחזור יעילה ביותר. לוג שאיננו מנוהל כראוי עלול לגרום לקריסת האפליקציה ולהאטת פעולות עדכון ותחזוקה.

לקראת יציאתה לאור הצפויה של גרסת SQL Server Denali 2012, מהם בעינייך החידושים המלהיבים ביותר בגרסה זו?
ישנם הרבה דברים קטנים אשר DBA, מפתחים ומעצבים ימצאו בהם ערך. למשל, אינדקסים מבוססי עמודות, contained databases ו-user defined server roles. בתחום הניטור ואיתור בעיות נתוודע לממשק גרפי חדש עבור Extended Events אשר יסייע להסתגלות לתכונה חדשה זו המחליפה את SQL Trace. ישנם גם כמה שיפורים נפלאים עבור ה-DBA בתחום ה-Availability המספקים פונקציונליות Always-On ובכללם ריבוי עותקי-משנה (multiple secondaries) אשר ניתן לגבותם ולהריץ עליהם דוחות. כלי חדש נוסף שנקרא metadata discovery מעניין ומלהיב אותי גם כן.

נאיה טכנולוגיותבשנים האחרונות התרחב באופן משמעותי השימוש בפלטפורומות חדשות כדוגמת NoSQL ומיחשוב ענן. האם את חושבת ש-DBA צריכים לחשוש למשרותיהם?
אינני חושבת שיש כרגע סיבה לדאגה; ראו כמה אנשים עדיין מאיישים משרות ב- Mainframe וב-COBOL. יתכן ש-SQL Server בסביבת Windows יחדול מלהיות הדבר הכי מלהיב, אך עדיין יהיה קיים הצורך ב-DBA שינהלו את המערכות הקיימות לטווח זמן ארוך. מצד שני, טוב להמשיך וללמוד דברים חדשים, ולא נורא להתחיל ולגשש אודות הפלטפורמות החדשות. הכרת גרסת SQL Server המבוססת על טכנולוגית הענן, SQL Azure, עשויה להקל על המעבר. אפשר למנף את הידע ב-SQL Server ולראות את הקשר שלו לסביבת הענן, ועל ידי כך להעריך אם המעבר לענן כדאִי אם לאו. במיקרוספט אולי יגידו שהצורך ב-DBA במערכות מבוססות ענן יפחת, אבל הם אמרו זאת גם על דברים אחרים. אינני סבורה ש-DBA טובים השואפים להרחיב אופקים צריכים לחשוש.

לפרטים והרשמה לסמינר

אירועים קרובים