תוכן שיווקי

לקראת אירוע | להיות בשליטה מבלי להשתלט

23/11/2011 16:36

מאת אופיר זמיר, מנהל טכנולוגי אזורי ב-VMware

מספר ההתקנים הניידים (טאבלטים, טלפונים חכמים, מחשבים ניידים) בעולם התאגידי עולה בהתמדה. ממחקר של מורגן סטנלי (Tablet Demand and Disruption) עולה כי ב-2011, 67% ממנהלי מערכות המידע, צפויים להכניס או שהכניסו לשימוש טאבלטים בארגון. לאור הפלטפורמות הרבות במקום העבודה, החל מסביבות Mac ו-PC ועד לאייפון הבלקברי, האנדרואיד או הלינוקס, אין זה מפתיע כי חברות רבות חוששות לאבד שליטתן במערכות המידע.

גם הגבולות בין צריכת IT בבית ובעבודה מטשטשים. למעלה משליש מהעובדים מעדיפים להביא מכשירים אישיים לעבודה (Online poll). כתוצאה מרבגוניות זו נוצרו מחלוקות בין העובדים לצוותי IT, מכיוון שתפקידם להגביל את מספר המשתנים במערך ה-IT כדי להדק את אבטחת המידע.

ראשית, עלינו להכיר בעובדה כי נכנסנו לעידן חדש. יש להתמודד עם איומי האבטחה העולים משימוש בהתקנים שונים על גבי פלטפורמות שונות, במקום העבודה ומחוצה לו. השאלה הינה: כיצד יכולים ארגונים לשוב ולשלוט בתשתיות ה-IT שלהם, מבלי לפגוע ביכולת הבחירה של המשתמש?

נשאלת השאלה: "האם אתה מפחית את שליטתך במאגרי ה-IT ובאבטחת המשתמשים ובדרישתם לרבגוניות ובכך מעלה את רמת הסיכונים לפגיעה בתשתיות, או שמא אתה מגביר את רמות השליטה, שולל מן המשתמשים את יכולתם לבחור בהתקנים כאלה ואחרים ומפחית מן הגמישות העסקית בעבודה מרחוק. האם אפשרי בכלל ליהנות מכל העולמות?

לקראת EMC Forum 2011

הפתרון צריך לכלול שינוי גישה בנוגע לצריכת IT ארגונית, כולל מעבר מגישה תאגידית-ריכוזית, לגישה השמה דגש על המשתמש וצרכיו.

בכדי לעמוד באתגרים הללו, חייבים המנהלים בדרגי הביניים ומנהלי המחשוב, לפקוח עיניים למול מגוון האתגרים, ביניהם, סוגיות אבטחה וניהול מורכבות, בשל העבודה על גבי פלטפורמות והתקנים שונים, וקיטוע אפשרי בחוויית המשתמש, בשל השימוש בממשקים שונים ובמערכות הפעלה שונות.

בכדי לתת מענה הולם, חברות רבות שכבר אימצו את טכנולוגיית הוירטואליזציה, להרצת אפליקציות על גבי שרתים ארגוניים, צריכות לשקול את הרחבת הטכנולוגיה גם אל תחנת העבודה האישית (הדסקטופ). הרחבה זו תעשה על בסיס שרת מרכזי, שממנו ייגשו המשתמשים אל תחנת העבודה שלהם. אימוץ פתרון מסוג זה מאפשר לארגון לשלוט במשאבי המידע ובה בעת להטמיע התקנים ניידים, בכל קשת מגוון ההתקנים בשוק, בתוך הארגון עצמו.

גם למשתמשים יתרונות במעבר לתחנת עבודה וירטואלית ובכך ניתן יהיה להעניק להם את אותה חווית משתמש, לאורך פלטפורמות שונות ולהימנע מבעיית הקיטוע. התפתחויות חדשות בתחום הוירטואליזציה של תחנת העבודה מאפשרות כיום לגשת בבטחה למספר רב של התקנים ניידים, תוך שמירה על חוויית משתמש אחידה. האפשרות לספק את כל אלה דרך הענן, משמעה כי ניתן להיענות לדרישות המשתמש הסופי, לקבלת גישה למידע מכל מקום ובכל זמן. מעבר לכך, פתרונות וירטואליזציה לסלולאר יודעים להפריד בין הפרופיל האישי לפרופיל העסקי גם ברמת החומרה. בכך ניתן לשמור על רמה גבוהה ביותר של אבטחה לטובת הארגון והמשתמשים.

האתגר האמיתי של חברות רבות הינו באימוץ גישה, השמה דגש על המשתמש, תוך ריצוי המדיניות והדרישות הארגוניות. אפשר להגיע למצב של Win-Win, תוך הסתמכות על השקעות קיימות בתחום הוירטואליזציה. באמצעות הרחבת הוירטואליזציה לתחנת העבודה האישית, ניתן לשוב ולשלוט במידע וגם להיענות לדרישותיהם של המשתמשים.

VMware פיתחה תפיסה בשם "End User Computing המבוססת על יכולות וירטואליזציה מתקדמות וכוללת מענה לאתגרים בעידן ריבוי אמצעי גישה ומאפשרת מצד אחד גמישות וחיבור מאובטח של המשתמש מכל מכשיר, אל סביבת העבודה, תוך שמירה על חווית משתמש מקסימלית, ומצד שני מספקת לצוותי IT כלי ניהול, בקרה ואכיפת מדיניות המתאימים לעידן החדש.

אירועים קרובים