תוכן שיווקי

לקראת אירוע | תכנון ממשק משתמש במכשירי מובייל – איך עושים זאת נכון?

23/11/2011 16:45

מאת דורון פרימו, מנהל מכירות Aman UI&Design, קבוצת אמן

עם ההתפתחות הטכנולוגית של הטלפונים החכמים והמכשירים הניידים, יותר ויותר חברות מחפשות דרכים לשלב ולנצל את היתרונות שיש בעולם המובייל החדשני עבור המוצרים והמשתמשים שלהם. Aman UI & Design מקבוצת אמן, המובילה את תחום הנדסת האנוש ועיצוב חווית המשתמש, מתמחה ביצירת חווית משתמש לטלפונים חכמים וטאבלטים. הקבוצה יוצרת פתרונות ייחודיים לאפליקציות עסקיות.

מה מאתגר ארגון בעת אפיון אפליקציה מקצועית לסביבות ניידות? הבחירה במכשיר היעד והפלטפורמה המתאימה אינה ברורה מאליה ודורשת החלטות בנוגע למערכת ההפעלה, גודל המסך, מידת הפופולאריות של המכשיר וכו'.

מבחר האפליקציות הקיימות והמכשירים המתקדמים הנמצאים בשוק העלו את רמת הציפייה של המשתמשים וכתוצאה מכך את הרצון והצורך של החברות להתמודד בתחרות קשה על לב המשתמשים, האתגר הגדול ביותר עבור החברות הוא בניצול נכון של הסביבה החדשה והמתפתחת הזו ובמתן אפליקציות שעושות שימוש נכון ביכולות של המכשירים הניידים ומספקות ערכים מוספים.

האפליקציות צריכות להיות חווייתיות וכיפיות ואף משחקיות מצד אחד אבל שימושיות ויעילות מצד שני, ולצורך זה דרוש תכנון ועיצוב ממשק משתמש מקצועי, מתודולוגי ויצירתי כאחד.

Aman UI&Designתהליך תכנון, אפיון ועיצוב ממשק לאפליקציה בעולם המובייל דורש ניסיון ומקצוענות, כאשר בראש ובראשונה נדרש לבצע ניתוח מסודר של צרכי המשתמשים ואופי העבודה שלהם בסביבה הניידת. טעות נפוצה במערכות כאלה היא הניסיון להעביר את כל הפונקציונאליות שיש בסביבה השולחנית (PC) אל המכשיר הנייד, מבלי לברור באמת את הצרכים שיש למשתמש בסביבה הניידת, ובמובן הזה האמירה Less is More מקבלת משנה תוקף.

צריך גם להתחשב בהשפעה של האופי השונה בצורת העבודה בין הסביבות השונות, כאשר העבודה עם מחשב נייח היא לרוב רציפה וארוכה, לעומת תפעולים קצרים ומרובים שמאפיינים עבודה עם מכשירים ניידים. כמובן שגם קיימים הבדלים בין מכשירי טלפון חכמים לעומת מחשבי לוח. גורמים כמו עבודה עם יד אחת, סביבה פיזית משתנה, תאורה בעייתית, מצבי אוף ליין ואון ליין וכדומה, גם הם משפיעים רבות על יעילות וחווית השימוש. בנוסף צריך להבין מה הערך המוסף שניתן לקבל מיכולות המכשיר, כגון המצלמה, חיישני התנועה, יכולת האיכון לצורך שיפור השרות שהאפליקציה מאפשרת, וכמובן מתן חווית שימוש עשירה ומודרנית.

אופן האינטראקציה של המשתמשים עם המכשירים גדל ועובר שינוי כאשר מסכי המגע המשופרים בעלי יכולות ה- Multi-Touch וחיישני התנועה לקחו את פעולות הקלט הסטנדרטיות של מקלדת ועכבר לעולם עשיר ואינטואיטיבי יותר וניצול נכון ויעיל של יכולות אלה יכול להניב ממשק יעיל ופשוט יותר.

אלמנטים של תפעול ישיר (Direct Manipulation) לממשקים, שימוש מתוחכם ביכולת המצלמה, זיהוי תמונה ומיקום שמאפשרים לשלב בממשק את הסביבה כגורם בלתי נפרד (Augmented Reality).

לצד האפיון הלוגי קיים ההיבט החוויתי אשר בא לידי ביטוי בגרפיקה עשירה עם אפקטים ותנועתיות בממשקים, שהפכו להיות חלק בלתי נפרד מעולם המובייל החדש. העולם העשיר הזה הביא גם להתחזקות התחום שנקרא Gamification , שבו משתמשים באלמנטים משחקיים לאפליקציות שאינן משחק טכניקה זו יכולה לעודד אנשים לבצע מטלות בנאליות בצורה "מגניבה",  שלא תוביל לשעמום.

לסיכום, הטכנולוגיות החדשות שבאו עם עולם המובייל המתפתח הביאו איתם עושר רב של אפשרויות שיכולות לתרום רבות לאפליקציות עסקיות ולמשתמשים שלהן. ב-Aman UI & Design משלבים בין תחומי האפיון חווית המשתמש, עיצוב הגרפי, הטכנולוגיה והשימושיות כדי להביא לידי ביטוי אפשרויות אלו באפליקציות העסקיות של המחר.

אירועים קרובים