HP ישראל תטמיע שרתים שלה בצה"ל ובמערכת הביטחון; ההיקף: חצי מיליארד שקלים

גורמים בשוק ציינו, כי מדובר במכרז השרתים הגדול במדינה, והוא כולל רכישה, הטמעה ותחזוקה של אלפי שרתים בחוות השרתים הקיימות בזרועות צה"ל השונות, ביבשה, בים, באוויר, ובמקומות נוספים, בצה"ל ומחוצה לו ● במסגרת הפרויקט יוטמעו בצה"ל ובמערכת הביטחון שרתי ארון, שרתי מעבדים, ושרתי להב, בתצורות רבות

HP ישראל זכתה במכרז ענק להטמעת שרתים בצה"ל ובמערכת הביטחון. אנשי HP יחליפו את השרתים הקיימים בצבא ובמערכת הביטחון, של יבמ (IBM). על המכרז התמודדו שלוש חברות: HP ישראל, יבמ ישראל וסיסקו (Cisco) ישראל. היקף הפרויקט, הכולל את רכישת השרתים ההטמעה והתחזוקה שלהם, עומד על כחצי מיליארד שקלים.

המכרז של משרד הביטחון קובע, כי לצד הרכישה של השרתים ותחזוקתם למשך שלוש שנים, יש אופציה להארכה שלו למשך שנתיים נוספות. עלות השרתים עומדת על 400 מיליון שקלים ועלות התחזוקה עומדת על עשרות מיליוני שקלים. גורמים בשוק ציינו, כי מדובר במכרז השרתים הגדול במדינה, והוא כולל רכישה, הטמעה ותחזוקה של אלפי שרתים בחוות השרתים הקיימות בזרועות צה"ל השונות, ביבשה, בים, באוויר, ובמקומות נוספים, בצה"ל ומחוצה לו. השרתים שיוטמעו ויוחזקו הם מגוונים: שרתי ארון, שרתי מעבדים, ושרתי להב, בתצורות רבות.

המכרז כולל, לצד הרכישה, ההטמעה והתחזוקה של השרתים, גם הטמעה ורכישה של ציוד נלווה, שגם אותו תספק HP ישראל, דוגמת מערכות לניהול וניצול האנרגיה בדטה-סנטרים, מערכות שליטה ובקרה (שו"ב) על הקירור במרכזי המיחשוב, מערכות שו"ב על ה-IT ועוד.
המכרז התנהל בחודשים האחרונים במשרד הביטחון, וההחלטה על הזוכה בו התקבלה לפני ימים אחדים, כאשר החוזים לרכישה נחתמו בחו"ל בימים האחרונים. רוב התשלומים ל-HP עבור השרתים והציוד הנלווה ייעשו בכספי הסיוע האמריקני, ומיעוטם בשקלים.

כזכור, לפני כארבע שנים בחר משרד הביטחון בפעם השנייה ברציפות בשרתים מתוצרת יבמ, שהוטמעו במערכות ה-IT הצה"ליות. מדובר היה במכרז תלת-שנתי, בעל היקף רכישה משוער של כ-90 מיליון שקלים בשנה. השרתים שנרכשו הם שרתי להב ושרתים מבוססי אינטל – שניהם מתוצרת יבמ. עבור אנשי HP ישראל יש בזכייה במכרז משום סגירת מעגל: בשני מכרזי השרתים האחרונים, שנערכו לפני ארבע שנים ושבע שנים – זכתה יבמ. בשני המכרזים הקודמים להם, שנערכו בשמונה השנים שלפני כן, זכתה HP.

גורם המקורב למכרז אמר לאנשים ומחשבים, כי המכרז הנוכחי הוא בעל חשיבות אסטרטגית עבור הצבא, לא פחות מאשר עבור החברה המטמיעה, שכן במסגרת תהליך המיחשוב אותו עובר צה"ל בשנים האחרונות, השרתים הקיימים – הפיסיים והווירטואליים, כמו גם העתידיים – יהוו חלק מפלטפורמת ותשתית המיחשוב עבור חלק ניכר ממערכות ה-IT השונות בצבא.

מ-HP ישראל נמסר, כי "זוהי העסקה הגדולה ביותר מסוגה בשוק הישראלי לשרתים והיא מבטאת את ההכרה וההערכה בעמדת ההובלה של HP בתחום זה". ממשרד הביטחון נמסר, כי "מדובר בזכייה בעלת משמעות אסטרטגית, שתשנה את פני מערך השרתים בצה"ל ובמערכת הביטחון בכלל בשנים הקרובות".

לדברי יהושע בקולה, מנכ"ל HP ישראל, "המכרז המוביל לשרתים במשרד הביטחון ובצבא, הינו אסטרטגי ובעל חשיבות רבה. הזכייה במכרז מבטאת את אמון משרד הביטחון בטכנולוגיה שלנו, ומחזקת את מעמדנו כחברת הטכנולוגיה המובילה בישראל. אין ספק כי הבחירה בנו תייצר שותפות אמיתית, במסגרתה אנו מתחייבים להעניק ללקוח את המענה המיטבי ביותר עבורו, בחמש השנים הקרובות ונקווה שאף מעבר לכך".

בראיון לאנשים ומחשבים אמר אריק יפה, מנהל פעילות אזורי לתחום מוצרי החומרה, HP ישראל, כי "אנו מובילים בתחום השרתים, בעיקר שרתי להבים, בכל הגופים העסקיים, במגזרי התעשייה, הבנקאות, הטלקום, הממשלה, וכעת – גם בצבא".

בלא קשר, ביולי 2009 צה"ל בחר ב-HP ישראל להטמיע מערכות וירטואליזציה של VMware, בפרויקט מתמשך של שלוש שנים עם אופציה לשנתיים הארכה, שהיקפו כ-15 מיליון דולרים. פרויקט וירטואליזציה זה היה המשכו של פרויקט הטמעת שרתים בחדרי המיחשוב בצבא, בו זכתה לפני ארבע שנים יבמ. HP ישראל גברה במכרז הווירטואליזציה על יבמ ו-דל.

לא התקבלה תגובת יבמ ישראל לידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים