תוכן שיווקי

רשת עדן טבע מרקט שילבה בין ישום BI לשירות eMap לצורך מיפוי לקוחות

02/01/2012 14:43

מאת ליאור זיידרמן, מנהל eMap בחברת סיסטמטיקס

שירות הצגת מפות ומידע מרחבי בישומים ארגוניים הינו שירות התופס תאוצה רבה בכל העולם. ישומים רבים משלבים יכולת הצגה וחיפוש מידע בעל היבט גיאוגרפי בכדי לשפר את השירות המוענק ללקוחותיהם, לעובדים ולציבור הרחב. שילוב כזה מעלה את ערך הישום באופן משמעותי בהשקעה נמוכה יחסית.

רשת עדן טבע מרקט, הרשת המובילה בישראל בתחום המזון האורגני, שילבה לאחרונה בין ישום BI של חברת QlikView לשירות המפות eMap של חברת סיסטמטיקס. במסגרת השילוב ניתן להציג על המפה מיקומים של לקוחות הרשת, שהינם חברי מועדון, בהתאם לחיתוכים שונים במערכת ה BI. על המפה מוצגים אייקונים שונים בהתאם לקטגוריות שונות (סלי קניה ותדירות קניה). המידע מוצג על מפות רקע של חברת מפה ועל נתוני מידע דמוגרפי של הלמ"ס. השילוב בין מערכת ה BI לתצוגת המפה, מסייע לעדן טבע מרקט באיתור מיקומים לפתיחת סניפים חדשים וכן מסייע בבקרה על מהלכים שיווקים (למשל דיוור מבצעים). לצורך המיפוי בוצע תהליך גיאוקוד (תרגום כתובות לקורדינטות) של כל לקוחות הרשת.

שירות eMap הינו שירות המפות הפופולרי ביותר בישראל. השירות בבעלות חברת סיסטמטיקס טכנולוגיות. חברת סיסטמטיקס טכנולוגיות, אשר נוסדה בשנת 1979 ומונה כ-120 עובדים, הינה החברה המובילה בישראל במתן שירותי מיפוי ממוחשב (GIS). לחברה מאות לקוחות במגזרים שונים (צבא, ממשלה, תעשיה, רשויות מקומיות, חברות פרטיות ועוד).

סיסטמטיקסשירות eMap הינו שירות GIS בענן, המיועד לישומים ארגוניים, אתרי אינטרנט וישומי סלולר. השירות מבוסס על שרת ArcGIS Server של חברת ESRI ועל מגוון רחב של שירותי תוכן ושירותי מיפוי (web services). שירותי התוכן כוללים מפות רקע של חברת מפה בעברית, באנגלית ובערבית, תצלומי אוויר של המרכז למיפוי ישראל, עומסי תנועה של חברת Decell, מידע דמוגרפי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ועוד.

שירותי המיפוי (web services) כוללים שירותי גיאוקוד (תרגום כתובות לקורדינטות) ורוורס גיאוקוד, יכולות חישוב מסלול מתקדמות (מסלול מרובה נקודות כולל אופטימיזציה של סדר הנקודות, מסלול מהיר/קצר, עם/ללא כבישי אגרה, הוספת מחסומים), איזורי שירות (service area), מציאת סניף קרוב (closest facility), שיוך נקודות לפוליגונים, ניתוח צפיפויות (hotspots) ועוד.

לדברי ליאור זיידרמן, מנהל eMap בחברת סיסטמטיקס, השירות משולב כיום בכשבעים אפליקציות, אתרי אינטרנט וישומי סלולר בישראל, במגזרים שונים – מדריכים מסווגים, בנקים, קופות חולים, תחבורה, נדל"ן, ממשלתי, עירוני, תיירות, רשתות שיווק ועוד. באמצעות מגוון APIs של ESRI, ניתן לשלב את שירותי המיפוי באפליקציות ארגוניות מסוג ERP, CRM, BI, Sharepoint וכדומה, כולל תמיכה במגוון רחב של סביבות פיתוח (Javascript/HTML5, Silverlight/WPF, Flash, iPhone/iPad, Android, Windows Phone) ותוך אספקת פלטפורמה גמישה, הכוללת שירותי מיפוי וניתוח מרחבי המותאמים לצרכי הלקוח.

אירועים קרובים