תוכן שיווקי

לקראת אירוע | תקשורת אחודה זה לא רק אפליקציות באייפון, אלא גם דורשת השקעות בתשתית

כך אומר חנוך פורת, מנהל תחום תקשורת בגטר-טק, לקראת אירוע התקשורת האחודה Communication Any Medium Any Time Anywhere של גטר-טק, שיתקיים ב-13/3/2012 במרכז הקונגרסים אווניו

12/02/2012 14:28

הרשתות צריכות היום לעכל סוגים שונים ומגוונים של מערכות המתקשרות זו עם זו, ולפיכך, ארגונים בכל גודל זקוקים לפתרונות תקשורת אחודה. האפשרות לקיים שיחת ועידה אפילו בוידאו, ותוך כדי השיחה לעבוד על קובץ משותף או להריץ מצגת לא תלויה רק בציוד הקצה, משוכלל ככל שיהיה, אלא דורשת גם השקעות בתשתית האחורית של הרשת. בשאלה כיצד בונים נכון תשתית כזו וכיצד מחברים אליה באופן שקוף את משתמשי הקצה, יעסוק כנס Communication Any Medium Any Time Anywhere שתערוך חברת גטר-טק בהפקת אנשים ומחשבים ב-13/3/2012 במרכז הכנסים אווניו.

לקראת הכנס שוחחנו עם חנוך פורת, מנהל תחום תקשורת בגטר-טק, שמסביר כי האירוע יעסוק בפתרונות התקשורת האחודה המאפשרת לנו כיום, שיתופיות גבוהה וזמינות לתקשורת בכל מקום, תוך שילוב מידע, קול, וידאו, שיתוף מסמכים, דואר אלקטרוני ותכנים נוספים. בלחיצת כפתור על קישור במחשב המשרדי או בטלפון הנייד, ניתן לקבל ולשלוח מידע ממגוון אמצעי תקשורת בקלות ובמהירות. "ואולם כדי שכל המרכיבים הללו ברמת המשתמש יוכלו לעבוד מתחבאות טכנולוגיות ותשתיות תקשורת רבות שצריכות לדעת לתמוך בדברים הללו. דוגמה בולטת היא התקשורת האלחוטית. כולנו רואים את התפוצה העצומה של הטלפונים החכמים והטבלטים. היום יש טלפונים חכמים עם מעבדי ליבה כפולה של 1.2 גיגהרץ ויכולת זכרון שלפני כמה שנים חלמנו שתהיה במחשב הנייד. היכולות העסקיות שלו הם לא פחותות ממחשב נייד. גם ההצפה של הטבלטים בשוק מדהימה. הטבלטים גורמים לצריכת תכנים בכמות שאף אחד מהספקים לא היה מוכן לה והדברים יוצרים פקקים ברמת התשתיות האלחוטיות בסלולר, ב-WIFI ועוד.  גם בארגונים כולם רוצים לעבוד בלי חוטים.

ההתמודדות נחלקת לשלוש שכבות – שכבת התשתיות, שכבת התכנים ושכבת צרכן הקצה שרוצה לקבל הכל מכל. ברמת האפליקציות יש מבחר גדול של מוצרים כדוגמת LYNC של מיקרוסופט, המערכות הפתוחות של חברת דיג'יום שאנו עובדים איתם, והמתחרים הקלאסים – סיסקו ואוויה. כשיורדים לרמת התשתיות מתחילות הבעיות. יש המון פקקים, המון צווארי בקבוק שצריך לדעת לפתור אותם, כדוגמת רוחב פס צר המתחלק בין יותר מדי משתמשים בבתי קפה, ובכלל הרשתות הציבוריות בישראל שאינן מוכנות לקיבולת הנדרשת היום. גם חברות הסלולר נאבקות בשיניים לספק שירותים. הם לא תיארו לעצמם את הבום של הסמאטרפונים והטבלטים שזה יחנוק להם את רוחב הסרט. היום הם מורידים איכויות של גלישה באינטרנט כדי לספק את השירותים הבסיסיים. בכנס נציג בין היתר פתרונות לשיפור התשתית הציבורית".

אחד התחומים שאנחנו עובדים עליו עם חברות הסלולאר הוא תחום הגלישה באיזורי התקהלות המונית. במקומות שבהם משתמשים רבים צובאים על תאים מעטים. בטכנולוגיה המכונה 3GOffload (או בקיצור 3GO) אנחנו מספקים להם יחידות WIFI ברוחבי סרט עצומים בסדרי גודל, ומאפשרים להם לנתב את המשתמשים באופן שקוף, לתקשורת WIFI במקום להעמיס על הרשת הסלולארית. זה הנושא החם שהוצג בשנה שעברה בכנס הסלולאר בברצלונה וחברות סלולאר רבות בעולם מאמצות אותו כדי להתגבר על הביקוש הרב ל-DATA כתוצאה מריבוי המכשירים החכמים. בעתיד יתאפשר לנסוע ברכבת לצרוך תוכן בטבלט, ואפילו לקיים ישיבת עבודה מרחוק ברוחב פס גבוה.

לסיכום אומר פורת: "היום כבר ניתן לספק את כל הפתרונות הן ברמת התשתית, הן ברמת האפליקציה, שתאפשרנה לספק פתרונות למשתמשי קצה, החל מרמת עסקים קטנים ובינוניים ועד לרמה של ערים שלמות וקמפוסים. אנו מציעים One Stop Shop ברמת התשתית, האפליקציות ויחידות הקצה כדי ליישם את התקשורת האחודה בשיא יכולתה".

פרטים נוספים ניתן לקבל בכתובת הדוא"ל הבאה.

אירועים קרובים