תוכן שיווקי

לקראת אירוע | גוף ה-IT ב-2012 – מוביל או מובל

14/02/2012 14:04

מאת דביר זהר, מנכ"ל חברת סימפל

האם ארגון ה-IT משמש כיום כקבלן ביצוע של היחידות העסקיות, או האם הוא אחראי מטעם המנכ"ל למיקסום ערך ההשקעות ב-IT ולהשגת יתרון תחרותי בעזרת IT. מרבית מנהלי ה-IT היו רוצים שהתשובה לשאלה הזו תהיה ברורה לכל עמיתיהם בארגון ולמנכ"ל – הם נמצאים בחוד החנית ויש להם את הסמכות (והאחריות) להוביל את ההתפתחות הטכנולוגית של הארגון. אבל על מנת להיות בפוזיציה של הנהג המוביל, צריכים מנהלי ה-IT לאמץ חמישה תהליכים, אשר אינם בהכרח מתבצעים היום:

חדשנות – בעולם שבו לכל עובד יש מערכת IT שלמה בסמארטפון וכל אחד פעיל ברשת חברתית, נתפשות המערכות הארגוניות כמיושנות. בעוד כל אחד מוריד אליו למחשב בבית כלים חדשים באופן רציף שיוצרים לו ערכים, הרי שבארגון לוקח לו לשכנע להכניס כלי חדש חודשים והיישום לוקח גם הוא מספר חודשים. אם ארגון IT רוצה להיתפש כמוביל, עליו להביא חידושים לארגון באופן רציף. הוא צריך לשים את החדשנות כיעד, לקיים תהליכים שמזהים חדשנות רלוונטית ולדחוף למימושה בטווחי זמן קצרים (אחרת היא כבר לא תהיה חדשנית).

ערך עסקי – חדשנות זה לא מספיק. החדשנות הזו צריכה להביא ערך עסקי. זה מחייב היכרות מעמיקה ושיתוף פעולה עם היחידות העסקיות וזה מחייב לבצע תהליך של יצירת מפות דרכים טכנולוגיות לכל אחת מהיחידות העסקיות.

להגיד לא – אין זה פשוט לסרב לבקשה של יחידה עסקית, אך מנהלי ה-IT, כנציגי המנכ"ל, צריכים לבחון את הערך שמגיע מכל דרישה ולראות האם באמת כדאי לממש אותה. כל אחד צריך לאמץ את צורת החשיבה שלו כאדם פרטי שמשקיע את כספו במספר אפיקים. כל אחד בוחן מה האלטרנטיבה שרצויה לו והיכן נכון להשקיע בהתאם לנקודת הזמן בה הוא מצוי. כך גם צריך לעשות בבחינת הדרישות של היחידות העסקיות.

לקחת אחריות על היישום – גוף IT צריך לוודא שהיישום מבוצע כהלכה. בסופו של דבר, אפשר להביא לארגון פתרונות נפלאים, אבל אם הם לא מיושמים בצורה טובה, הם מאבדים חלק גדול מערכם. גוף IT שרואה את עצמו כאחראי על מיקסום ערך ההשקעות ב-IT, צריך לקחת אחריות גם על תהליך היישום.זה בסדר ואף נכון להיעזר באנשים מתוך היחידות העסקיות, אך בסופו של דבר האחריות צריכה להישאר ב-IT.

בקרה ושיפור מתמיד – לקיים תהליכים מסודרים של קשר ישיר עם משתמשים (רשתות חברתיות כבר הזכרנו?), לנטר את רמת השימוש במערכות השונות, לבחון האם חלו שינויים בצורת הפעילות וביעדים העסקיים, לבחון האם נדרשים שיפורים קטנים במערכות שהוכנסו, לבחון האם אנו מייצרים פערים מול הסטנדרט בשוק ופעילויות נוספות שמטרתן לוודא שאנחנו ממשיכים להוביל את הארגון לכיוון הנכון.

בכנס שיערך ב-27.2.12 ויעסוק ב-"תהליכי ניהול מתקדמים בעולם ה-IT", תצגנה החברות SIMPLE ו-RBS PROJECTS, מגוון רחב של יישומים העשויים לסייע בניהול של פרויקטים והקשר עם היחידות העסקיות בעולם ה-IT. החברות מתמחות בפיתוח מתודולוגיה ארגונית לניהול הפרויקטים, בהקמת גופי PMO ובהפעלתם, בהטמעת ובהדרכת מתודולוגיות מתקדמות לניהול פרויקטים בחברות היי-טק וגופי IT. הכנס יונחה על ידי שי שרגל ודביר זהר – מנכ"לי החברות.

לפרטים נוספים והרשמה: ליאור, 03-7330733 שלוחה 3776 או בכתובת המייל הבאה

אירועים קרובים