תוכן שיווקי
כל הא.מ.ת על Big Data, ה-21 בפברואר, סינמה סיטי, גלילות

דורון זוברמן, א.מ.ת מיחשוב: "אנו יודעים לעשות סדר בתשתיות ה-IT תוך טיפול מיטבי ב-Big Data"

14/02/2012 14:17

מאת הילל יוסף

"ארגונים נדרשים להיערך ברמת תשתיות ה-IT שלהם לקראת הכניסה לעולם הנתונים רחבי היקף ונפח, Big Data. הטיפול בנתונים אלה דורש 'לעשות סדר' בעולם התשתיות, ולנו בא.מ.ת מיחשוב יש את הכלים הטכנולוגיים והמקצועיים לעשות זאת", כך אומר דורון זוברמן, סמנכ"ל מכירות ומנכ"ל אינטרסרב, חטיבת השירות של א.מ.ת מיחשוב. הראיון נערך לקראת כנס שעורכת החברה, תחת המוטו "כל הא.מ.ת על Big Data". הכנס ייערך ב-21 לפברואר בסינמה סיטי, גלילות.

"בכנס נסביר ללקוחות הארגוניים מה זה Big Data, ומה המשמעות בטיפול בהררי הנתונים הללו, ובעיקר איך מתמודדים עימם ברמת התשתיות", אמר זוברמן, "נדרשת התמודדות עם עיבוד של כמויות ענק של נתונים, אשר מערכות ה-IT המסורתיות הגיעו 'לתקרת הזכוכית', כגון בסיס הנתונים הרלציוני והמחשב הבודד לא מסוגלות לבצע".

"היום", אמר זוברמן, "ארגונים חשופים לעבודת העובדים מהבית, לשימוש של העובדים בטלפונים חכמים. לכל עובד בארגון יש 2-3 מכשירים המייצרים מידע, דבר המגדיל את כמות השרתים בארגון. יש עירוב של סוגי מידע שונים. נדרש טיפול במידע המגיע מהרשתות החברתיות, מידע חזותי וקולי, ועוד. חלק ניכר מהמידע הוא בלתי מובנה, ויש לנתח אותו, לארכב, לאחסן אותו ולהגן עליו ולאחר מכן לנהל את כלל מחזור החיים שלו".

"ישנן טקטיקות שונות לתקוף את האתגר הזה", ציין זוברמן, "יש לרתום כמויות גדולות של מחשבים לצורכי עיבוד הנתונים, דבר הדורש ניהול של אותם מחשבים. בנוסף, יש להביא למצב בו  תשתיות האחסון יגדלו הצידה ולא למעלה. ניתוח כמויות רבות של מידע, המגיע ממקורות שונים, עם צורת מבנה שונה – דורש התמודדות ייחודית ומקצועית, שאנו יודעים להעניק ללקוחות".

יואל יעקבוסון, CTO א.מ.ת מיחשוב, מה המענה של החברה לאתגרים שהוזכרו?
"א.מ.ת מיחשוב היא חברת תשתיות, והמענה שאנו מספקים הוא בכמה רבדים. ברמה הבסיסית אנו יוצרים ניהול מושכל של כמות גדולה של מחשבים ומערכות אחסון. זאת, בשל הצורך להתמודד עם אתגרים ברמת הביצועים ונפחי האחסון. את האחסון אנו עושים על בסיס מערכות נט-אפ. את ניהול המערכות אנו עושים על בסיס מערכות של סימנטק, דל ורד האט. בעולם ניהול נתונים המובנים, נציג את מוצר ה-Exadata של אורקל. "המוצר הוא שילוב של חומרה ותוכנה, היוצרים מסד נתונים בעל יכולות גידול וביצועים חזקים במיוחד. הוא אחד משני מוצרי החומרה שפיתחה אורקל שנועדו להפעלה של יישומים עתירי ביצועים במחסני נתונים.

בעולם הנתונים הבלתי מובנים, או המובנים למחצה, נציג את Splunk, פתרון תוכנה מתקדם, המוטמע בזפרק זמן קצר של דקות בארגון, האוסף ומקטלג בזמן אמת נתוני מכונה מכל מקור שהוא, תבנית או מיקום. זאת, ללא צורך ברכישת תוכניות או חיבורים מותאמים במיוחד. ניתן להתאים את Splunk לעבודה מול שרת אחד, או לקטלג נפחים עצומים של עשרות טרה-בייט ביום שמקורם במערכות מידע שונות, ללא קשר עם מיקומן הגיאוגרפי. Splunk כולל מערך מקיף של אבטחה.

יש לספק ללקוח הארגוני תשתיות רזות, משמע לטפל ביותר מערכות מיחשוב אבל לא להגדיל באותו יחס את היקף כוח האדם המוקצה לתשתיות. בכנס נציג כיצד להטמיע ולנהל מערכות שמטפלות במידע גדל והולך. נציג מערכות מרכזיות המאפשרות להטמיע בתוך זמן קצר גם ענן פרטי וגם תשתיות לעיבוד Big Data".

"בתריסר השנים האחרונות", סיכם זוברמן, "קיימנו כנסים מקצועיים-טכניים, וכעת החלטנו להרחיב את נקודת המבט ולספק הרחבה, והוספנו מסלול ניהולי. הכנס מיועד למנמ"רים, מנהלי תשתיות, מנהלי מערכות ואנשים טכניים, מנהלי פיתוח ומהנדסי תוכנה. את האירוע יפתח ד"ר רונן ברגמן, עיתונאי ידיעות אחרונות, בהרצאה המפרטת את מאבקו של המודיעין הישראלי החשאי באיראן ובחיזבאללה. זאת, תוך קישור לנושא ניתוח של כמויות נתונים רחבות היקף".

אירועים קרובים