תוכן שיווקי

המדריך לחסכון בהוצאות מערך המיחשוב

לרבים מכם, מערך המיחשוב נראה כמו "חור שחור" להוצאות. קראו כיצד תחסכו בעלויות ה-IT

20/02/2012 15:31

מאת שלומי פנאן, מנהל תחום הענן ב-!We

בתקופה זו שבה מצד אחד היקף המידע הולך וגדל ובמקביל מנהלי מערכות מידע מתבקשים לבצע פרוייקטים קצרים ולא מורכבים, שמבטיחים חסכון, התייעלות ארגונית והחזר השקעה  בטוח ומהיר, מנמ"רים נדרשים לעשות את הבלתי יאומן – להשיג יותר בפחות כסף. עבור מנהלי המיחשוב בארגונים הנדרשים להסביר למנכ"ל ומנהל הכספים כיצד לחסוך כסף, פירטתי כאן ארבע דרכים לחסוך עלויות לארגון הכתובות בשפה פשוטה. קראו ושלחו הלאה.

מיחשוב ענן
מיחשוב הענן מספק חסכון בעלויות רכישה, ניהול ותחזוקה של חומרה ותוכנה. על פי מודל הענן הציבורי "רוכש" הארגון שירותי מיחשוב מגוף חיצוני מקצועי, אשר מספק לו את התשתית ליישומי המיחשוב שלו: שרתים, מערכות אחסון, ציוד תקשורת וכדומה והלקוח נפטר מן הצורך לרכוש ולתחזק תשתית מיחשוב. מודל הענן הפרטי מאפשר לארגונים מבוזרים להקים דאטה סנטר אחד מרכזי בין אם באופן עצמאי ובין אם לשכור חברה שתספק את השירות הזה. מודל הענן מאפשר השגת חסכון משמעותי של עלויות לארגון בשל היתרון לגודל שיש לספק המפעיל Data Center גדול ובשל הניהול המקצועי יותר המושג בעבודה עם חברת שירותי IT. על פי מודל הענן, הארגון יכול להגדיר את דרישות החומרה והתוכנה המתאימות לצרכים הנוכחיים שלו ואם הוא זקוק למשאבים נוספים ניתן לקבלם באופן מיידי וגמיש. חברת !We מציעה את שירותי weCloud – שירותי תשתיות IT בענן באמצעות מתקן Data Center המתקדם ביותר כיום בישראל, המשרת מספר לקוחות המתייעלים ומשפרים את מערך ה- IT וגם מסירים מעצמם את "כאבי הראש" הכרוכים בכך.

וירטואליזצית שרתים
בבסיס תפיסת הוירטואליזציה עומדת ההבנה כי בכל הארגונים פועלים שרתים המשמשים למטרות שונות בתפוקה חלקית. פתרון הוירטואליזציה של VMware מאפשר להקים על גבי שרת חזק אחד מספר מחיצות וירטואליות של שרתים שונים ובצורה זו ניתן להפעיל מספר שרתים בו זמנית על גבי שרת אחד. המספרים מעידים על חסכון של 80%-90% במספר השרתים הפיזיים שניתן להפעיל. החיסכון נובע ברכש החומרה, בכ"א, ברישיונות התוכנה, במערך אבטחת המידע לשרתים, בשטח הפיזי ובהוצאות החשמל. ההערכות הן כי מדובר בחסכון בהוצאות של כ-85% הנובעות מחסכון בעלויות IT אך גם בחסכון בהוצאות כלליות (שכ"ד, חשמל וכדומה). חברת !We ביצעה בשבע השנים האחרונות בלבד מאות פרוייקטים בתחום זה וחסכנו ללקוחותינו 93% במספר השרתים.

וירטואליזצית אחסון
דרישות רגולציה מעצימות את הבעיה הקיימת היום של התפוצצות המידע, בשל הדרישה לשמור את המידע ונתונים ארגוניים מספר שנים לאחור ובשל הדרישה לדאוג למערך גיבוי והתאוששות מאסון. על פי הערכות בשוק, שיעור הניצול של מערכות אחסון נע בין 25%-40%. בדיוק כפי שנעשה בתחום וירטואליזצית השרתים, ניתן לבצע וירטואליזציה למערך האחסון. במקום לעבוד עם מאגר אחסון אחד מלא עד אפס מקום ומולו מאגר אחסון שני העומד חצי ריק, אפשר להשתמש בשניהם כדי לאזן את הקיבולת והביצועים ולהשיג ניצול טוב יותר של נפח האחסון.  אפשר בהחלט להמשיך ולהגדיל את כמות הנתונים, אך במקביל לצמצם את שטחי האחסון ב-50% ואף יותר.

עמדות עבודה רזות/וירטואליות
בארגונים בינוניים וגדולים, מדובר בהוצאות גבוהות מאוד. עבור ארגונים אלו הומצאה גישת המיחשוב הרזה (Thin Client) או בשמה השני: מיחשוב מבוסס שרת. בגישה זו חוסך הארגון רכישה של מחשבים יקרים, עלויות התקנה על תחנות הקצה, תחזוקה של היישומים ושדרוגים. ארגונים הפועלים בגישה זו יכולים להשיג עד 25%  חסכון בעלויות רכש תחנות עבודה בשנה.

למידע נוסף

אירועים קרובים