תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | "המובייל מוביל ארגונים לעבר הענן"

כך אומר צבי ברונר, סמנכ"ל הטכנולוגיות במלם-תים ● לדבריו, "המיזוג בין מובייל לבין ענן הוא הכרחי. אחד משלים את השני ולא ניתן לעבוד באופן יעיל במובייל ללא ענן"

23/02/2012 13:31

מאת בן לביא

"אם עד לפני שנתיים לא היה בישראל ארגון שהתיר חיבור טבלטים וסמרטפונים לרשת הארגונית, הרי שעתה התקני קצה ניידים הם בבחינת מיינסטרים. המגמה החשובה הזו מחזקת את הצורך של הארגון בענן ודוחפת למימושו", אומר צבי ברונר, סמנכ"ל הטכנולוגיות בקבוצת מלם-תים.

מה קורה כשהמובייל הופך לחלק מהרשת הארגונית?
"במקרה כזה ארגונים חייבים לעבוד עם MDM (ר"ת Mobile Device Management) שמאפשר לשלוח להתקן באופן מרכזי עדכונים לאנטי וירוס ויישומים למניעה של זליגת מידע. ארגון שמאפשר לעובדיו עבודה ניידת נדרש להגן על הסשן שבין ההתקן למערכות הארגוניות, כמו גם על המידע שנמצא בהתקן. יש לדאוג שהמובייל מקונפג באופן כזה שמישהו אחר לא יוכל לגשת ולשנות פרמטרים, כמו למשל איזה מידע מאושר לחשיפה. התהליכים הללו ועוד רבים אחרים שלא ציינתי כאן מצריכים ביסוס ניהול מרכזי על ידי מערכת שפעילה וזמינה תמיד. כמובן, שבמקרה של אובדן ההתקן צריך שתהיה לארגון אפשרות מיידית לשלוח מרחוק כדור מוות שיגרום להשבתה מידית של ההתקן".

איך ניתן לעבוד עם התקן אחד מול כל המערכות השונות הקיימות בארגון?
"עולם המובייל התפתח מאוד בשנים האחרונות, וכיום מתאפשר שבמקום פנייה למערכות רוחביות שונות לקבלת מידע, יש מנוע BPM שמאפשר לקבל מידע מעודכן מה-ERP, ומה-CRM, ללא צורך לבצע לוג-אין שונה לכל אחת מהמערכות. מנוע ה-BPM יודע לעשות פיוז'ן של המידע. באופן זה איש מכירות, למשל, שנמצא בשטח ומבקש לדעת פרט מסוים על הלקוח – יכול לבצע שאילתה, ובאופן מיידי יופיע לו על צג ההתקן מידע מה-ERP כגון כמה רכש הלקוח, וגם מה-CRM שיספק מידע על היסטוריית היחסים עם הלקוח. כל היכולות הללו מתאפשרות כמובן בתצורה של ענן".

ואיך כל זה קשור למלם-תים?
"מלם-תים היא אחת מהמובילות את תחום הענן בישראל. בנושא הענן הציבורי, מלם-תים הציגה זה מכבר פיתוח מערכות לענן "אזור" של מיקרוסופט, כמו גם פיתוחים לענן היברידי, תוך קישור למערכות פרטיות. אף בתחום המובייל יש לנו יכולות חזקות. בין היתר, אנו מייצגים בישראל חברה בשם אנטנה, אשר מציעה מערכת ניהול התקנים MDM מתקדמת שכוללת את כל התכונות שציינתי מקודם, ושהכרחיות עבור ארגון שמאפשר לעובדיו להתחבר עם מובייל כמו טאבלטים וסמארטפונים. המערכת של אנטנה יודעת להכין App Store ולהתאים את עצמה לכל התקן נייד.

למלם-תים יש סט רחב של יכולות שמהווה שילוב מנצח בעידן המובייל-ענן. הענן הוא תחום מולטי-דסצפלינרי שקשור בפיתוח יישומים, תשתיות, אבטחה, תקשורת ועוד. בדיקה מהירה תגלה שאין בארץ ארגונים רבים שיודעים לתת את כל מה שארגון צריך כדי לממש ענן תחת קורת גג אחת. מלם-תים מהווה ספק שכזה, והיא ערוכה לספק פתרונות ענן על צורות השונות, בין אם זה ענן של מיקרוסופט, או של VMware".

אילו פרויקטי ענן מבצעת מלם בישראל?
"בימים אלו ממש אנו מקימים ענן עבור אחת מהאוניברסיטאות בישראל, ובקרוב אוכל לספר על כך יותר. יש סנוניות ראשונות של עננים פרטיים בישראל, ויש מספר RFI גם בתחום הציבורי. חשוב לא לשכוח שמלם-תים היא אחת החברות הראשונות בישראל שהציעה שירותי ענן בתחום השכר עבור יותר מ-800 אלף עובדים".

אירועים קרובים