תוכן שיווקי

שי קוקוי, לשכת מנתחי מערכות מידע: "בלשכה 2,000 חברים – אני קורא לעוד 8,000 להצטרף אלינו"

לקראת כנס מנתחי מערכות מידע בישראל, ה-5 במרץ, כפר המכביה

23/02/2012 13:59

מאת הילל יוסף

"בארץ יש 10,000 מנתחי מערכות מידע. בלשכת מנתחי מערכות מידע בישראל רשומים 2,000 חברים. המשמעות היא שיש לנו מספיק מרחב פעולה, מספיק מה לעשות – על מנת לצרף את מנתחי מערכות המידע שעדיין אינם לא חברים בלשכה", כך אומר שי קוקוי, יו"ר לשכת מנתחי מערכות מידע בישראל, לקראת הכנס השנתי של הלשכה, שייערך ב-5 במרץ בכפר המכביה.

ספר על הלשכה.
"הלשכה קיימת 44 שנים, בתחילה כאיגוד וב-17 השנים האחרונות – כלשכה. היא וחבריה מהווים גוף מקצועי מוביל לתחום ה-IT בישראל. היא מאשרת הלכה למעשה את תוכניות ההכשרה של מנתחי המערכות ברוב המוסדות האקדמיים. נמשיך להתמקד במענה לדרישה ההולכת וגוברת מצד מכללות אקדמיות ללמד את מקצוע מנתח המערכות כחלק מתואר ראשון במדעי המחשב, ונמשיך בשיתופי פעולה עם המוסדות המתאימים בקשר לכך. כבר היום, אנו מעניקים הסמכה רשמית של מנתח מערכות מידע מורשה, לכל מי שעומד בקריטריונים ועובר את ועדת הקבלה של הלשכה. גופים ציבוריים שונים מתייחסים לתעודה של הלשכה כיתרון בקבלת מועמדים לעבודה. מטרת הלשכה לתרום לקידום התחום המקצועי של חבריה. אנו עדים למהלך של התחדשות וזרימת דם צעיר בניהול הלשכה, אני גאה בראותי כוח אדם צעיר הרעב לתרום בתחום".

מה לגבי הגדרת התפקיד?
"הגיעה העת לבחון מחדש את הגדרת המקצוע. הלשכה תשמש בית למנמ"רים, מנהלי פרויקטים, מיישמי ERP ,CRM, אבטחת מידע, בודקי איכות, מנהלי מערכות, מבקרי ענ"א וכו'. נפעל להרחבת מעגל החברים, ונציע פעילויות מקצועיות נוספות שיתאימו גם לקבוצות אלו. אנו עדים לקפיצת מדרגה בתחום הסייבר, אבטחת מידע הופכת לנדבך מרכזי בהגנה על מערכות IT. הכנס השנה עומד בסימן 'נתפסים ברשת': אנו יותר ויותר בעידן הרשת. רשת זה רשתות חברתיות, מחשוב ענן, מחשוב נייד, ובעיקר אינטרה-נט ואינטרנט שהצעיד אותנו לעתיד שלא חלמנו עליו לפני עשור".

מה צפוי באירוע?
"גם השנה, כמדי שנה, אנחנו שמים דגש על מקצועיות הכנס. נשמע הרצאה מעניינת על בורסות ומיחשוב, על הבאז החדש Big Data, ונשמע בפאנל מנכ"לים, מה דעתם על המצב בשוק ה–IT , וכמובן עם דגש על הרשת. יהיו בכנס 12 מושבים עם 36 הרצאות בתחומים שונים. נחלק כמנהגנו פרסים למנמ"ר מצטיין, מנתחי מערכות מידע מצטיינים ופרויקטים מצטיינים. נמשיך במסורת הענקת אותות הוקרה על ראשוניות מערכות מידע, ובראשונה נעניק פרס על שימוש ב-IT לקידום השירות לאזרח.

למה חשוב וכדאי להיות חבר לשכה?
"שלוש סיבות: מקצוענות, מקצוענות, ומקצוענות. כחבר לשכה תשתייך לארגון המרכזי והמוביל של מקצועני IT בישראל. החברות בלשכה מקנה הכרה כ-'מנתח מערכות מידע מורשה', מעמד המעיד על מקצוענות בגין ההשכלה, ההכשרה והניסיון הנדרשים לעוסקים בתחום. כחבר לשכה הנך מוכר כמי שמחויב לקוד האתי של המקצוע ומבטיח בכך לספק את הסטנדרטים האתיים הגבוהים ביותר הנדרשים ממקצועני ה-IT. החברות בלשכה מאפשרת פעילות במוסדותיה ולקיחת חלק בקביעת עתיד המקצוע ועתידם המקצועי של חבריה. החברות בלשכה מאפשרת לקיחת חלק בקביעת הסטנדרטים המקצועיים, על מנת להבטיח שמערכות המידע בישראל יתוכננו ויופעלו ברמה המקצועית הטובה ביותר.

בנוסף, מתקבלת תמורה עם ערך מוסף, שכסף לא יכול לקנות, כגון רישות חברתי מקצועי, פעילות כנציג הלשכה במוסדות שונים ופעילות לקידום פרויקטים ברמה הלאומית. החברות בלשכה מאפשרת לחברים שעמדו בקריטריונים של ה'מוסד לבוררות וגישור' להיכלל במאגר המגשרים והבוררים של הלשכה".

"כחבר לשכה", סיכם קוקוי, "תוכל לתרום ולהיות מעורב בפעילות למען הקהילה. פעילות שמטרתה לקרב צעירים לתחום טכנולוגית המידע בכלל, ולטפח ולקדם נוער שוחר תחום המידע והמחשוב למצוינות במקצועות ה-IT, בפרט".

אירועים קרובים