תוכן שיווקי

לקראת אירוע | רמי לוי: "לתפיסתי הכי חשוב זה להיטיב עם הלקוחות לפני שמיטיבים עם העסק"

08/03/2012 15:14

מאת נורית בן דוד, אקסטרה מייל

"מאז שהתחלתי את דרכי לפני 35 שנה ועד היום טובת הלקוח תמיד עומדת לנגד עיני ונמצאת בראש סדר העדיפות שלי" כך אמר רמי לוי, המנכ"ל והבעלים של שיווק השיקמה. לוי יהיה הדובר המרכזי בוועידת SME של אנשים ומחשבים, שתיערך ב-21 במרץ.

לוי התפרסם בזכות רשת חנויות הדיסקאונט "שיווק השקמה", שהוקמה ב-1976. היא החלה מחנות משפחתית קטנה ברחוב השקמה בשוק מחנה יהודה, והפכה לאימפריה הנסחרת בבורסה ומוערכת בכ-1.6 מיליארד שקלים. הצלחת הרשת מהווה מודל לעסקים קטנים ובינוניים ועל רקע המחאה החברתית נגד מדיניות הממשלה והתאגידים, בולטת אסטרטגיית ה-"עוף בשקל" של רמי לוי, שהשפעתה על רשתות השיווק אילצה גם את הגדולות והמבוססות שבהן להוזיל מחירים.

מהי תפיסת הניהול שלך, וכיצד אתה מיישם אותה בפועל?
כל הפעילות שלנו מבוססת על אמינות, נאמנות ויושר כלפי הצרכנים, העובדים והספקים. לתפיסתי הכח נמצא בידיים של הצרכן ולא בידיים של בעלי העסקים ולכן אצלנו הלקוח, צרכיו ורצונותיו, באים לפני הכל. זה מה שמבדל אותו מאחרים. הלקוחות שלנו יודעים שאנחנו עושים את העבודה בשבילם.

מה תוכל לייעץ לבעלי עסקים קטנים ובינוניים?
לתפיסתי, הכי חשוב זה להיטיב עם הלקוחות לפני שמיטיבים עם העסק ותמיד לפעול באמינות, יושר ונאמנות. אני מאוד מאמין בשיווק מפה לאוזן ואם העסק מספק כל מה שהבטיח לכל מי שהוא משרת על הצד הטוב ביותר, בכל תחום פעילות, הוא מקבל משוב חיובי, הצרכנים מגיעים והעסק נהנה מנאמנות גבוהה שלהם ושל החברים שלהם.

השותפות העסקית שלי היא קודם כל עם הלקוחות ורק אחר כך עם הספקים, ומי שמנהל את העסק שלו כך – יצליח. לא חשבתי שאגיע לאן שהגעתי אבל כל הזמן פעלתי לטובת הצרכנים ולכן הרשת צמחה ל-23 סניפים ונכנסתי גם לתחומי האופנה, הנדל"ן, הביטוח והתקשורת. לאורך כל הדרך אני פועל על פי האסטרטגיה שלי, שהייתה ותהיה, להציע את המחירים הזולים ביותר. גם כשיהיו לנו סניפים בכל עיר והמחזור השנתי שלנו יגדל מעבר ל-2.5 מיליארד שקלים, אמשיך לעמוד בהבטחה שלי ולא אעלה מחירים.

כיצד תחום ה-ICT תורם לעסקים קטנים ובינוניים ואיך זה מתבטא בעסקים שלך?
אין ספק שהטכנולוגיה עוזרת לכל אחד לנהל ולשפר את העסק וע"י כך לשרת את הלקוח טוב יותר. הטכנולוגיה מסייעת לנו למשל לנהל את מועדון הלקוחות שלנו, לקבל נתונים מדויקים על הלקוח, מה הוא צריך וצורך, לפלח את הלקוחות לפי נתונים שונים ולהציע מבצעים והנחות בהתאם.

תחום נוסף הוא האינטרנט שגם בו השפענו על השוק. לפני שנכנסנו המכירות של המתחרים ברשת עמדו על 1% ואחרי שנכנסנו היקף המכירות הכולל עלה מדרגה. היום כבר יותר מ-50% מהציבור מעוניינים לרכוש את המוצרים שלנו דרך האתר או דף הפייסבוק שלנו. אנחנו מוכרים 95% מהמוצרים באתר במחירים זהים לאלה שבחנויות שלנו אבל הקניה באינטרנט זה לא רק המחיר אלא גם השירות. יש הרבה אנשים שעובדים מהבוקר עד הערב ואין להם זמן לעשות קניות ובאינטרנט ואני נותן להם את פתרון נוסף באותו מחיר. מאז שנכנסנו הפעילות שלנו באתר הכפילה את עצמה ואני מעריך שתוך עשר שנים מהיום 20% ממכירות מוצרי המזון בישראל יתבצעו דרך האינטרנט.

בדצמבר האחרון השקת את פעילות הסלולר הוירטואלית הראשונה בארץ. כיצד פועלת האופרציה ומה היתרונות שהיא מציעה?
נכנסתי לסלולר כי חשבתי שאני יכול להיטיב עם הצרכן גם כאן. כמו שנהגתי לאורך כך הדרך, גם בסלולר אני מעדיף למכור הרבה ולהרוויח קצת כדי שהלקוחות ייהנו ממחירים נמוכים. הלקוחות הבינו ש-"זול להיות בקשר" זה לא רק סלוגן וכבר עוברים אלינו מהחברות היקרות. כמו שגרמתי להורדת מחירים בתחום המזון כך גם בסלולר נשנה את חוקי המשחק.

אירועים קרובים