תוכן שיווקי

מעבדת המחקר הלאומי לגנטיקה ביפן אימצה פתרון SGI HPC עבור מחקר הגנום

המוסד היפני המוביל בחר ב-SGI UV 1000 עם 768 מעבדים ו-10 טרה-בייט זיכרון

08/03/2012 15:19

SGI – חברת המחשוב הטכני/הנדסי המיוצגת בישראל ע"י TNN טלקום מקבוצת רפק הבורסאית, הודיעה כי המוסד הלאומי לגנטיקה ביפן – ארגון מחקר מידע, בחר ב-SGI UV 1000 – הדגם העילי בסדרת שרתי המחשוב SGI UV, עבור חקר הגנום. מערכת ה-SGI UV 1000 המצוידת ב-768 ליבות מעבד Intel Xeon E7 ו-10 טרה-בייט זיכרון, תהווה תשתית מרכזית עבור הדור הבא של ניתוחי נתוני רצף גנטי.

המוסד הלאומי היפני לגנטיקה, הפועל כמעבדת מחקר גנטי בינלאומי גדולה ומוסד מחקר בין-אוניברסיטאי ביפן, בונה מסד נתוני DNA, מפתח ומספק שירותי מחקר ואנליזה מגוונים, ומספק משאבי מחשוב-על לחוקרים ברחבי יפן והעולם.

ישראל וינמן, מנהל פעילות SGI ב-TNN טלקום, אומר כי ה-SGI UV 1000 הנו שרת עם זיכרון משותף בהיקף גדול של 10 טרה-בייט. "ישנם עיבודי ניתוח נתוני רצף הדורשים כמויות גדולות של זיכרון מחשב, יותר מכפי שאשכולות מחשוב מספקים", אומר וינמן. "ה-SGI UV 1000 הנו השרת היחיד בעולם המתרחב עד 16 טרה-בייט זיכרון משותף, במערכת יחידה".

ענקית האנרגיה טוטאל בחרה ב-SGI עבור מערכת HPC מסחרית הגדולה ביותר בעולם
במקביל הודיעה SGI כי ענקית האנרגיה טוטאל (Total), בחרה ב-SGI לאספקת פתרון מחשוב עתיר ביצועים (HPC) המסוגל לספק עוצמת מחשוב של 2.3 פטה-פלופס בשנייה, מה שעושה אותה למובילה בעולם בשימוש מסחרי במערכת HPC. המערכת החדשה תורכב מהדור האחרון של שרתי SGI ICEX, ותגדיל משמעותית את עוצמת עיבוד הנתונים הנרחבת הקיימת והזמינה לטוטאל במרכז המדעי והטכני שלה בדרום מערב צרפת.

"הצרכים של מחשוב עתיר עיבוד נתונים בתעשיית הנפט והגז גדלים בהתמדה", אומר וינמן. "עם קבצי נתונים העולים בגודלם על 10 פטה-בייט, חדשנות טכנולוגית עבור מידול מאגרים וסימולציות מסתמכת לא רק על ארכיטקטורות המחשוב אלא גם על ארכיטקטורות האחסון. בתוך מסגרת זאת, SGI מספקת פתרון משולב מלא הכולל פתרונות מחשוב, אחסון ותמיכה טכנולוגית".

המערכת החדשה תעזור לטוטאל גם במאמץ לזיהוי ופיתוח מאגרי נפט וגז חדשים. טוטאל פועלת ביותר מ-130 מדינות בעולם, ומעסיקה כ-100,000 עובדים.

אירועים קרובים