תוכן שיווקי

לקראת אירוע | לאן אנחנו רצים?

12/03/2012 14:41

מאת דוד מלר, מנכ"ל "אדום" – IT Business Partner שלכם

"העולם מתקדם בקצב רצחני. הטכנולוגיה טסה קדימה. כל מה שחדשני היום לא יהיה רלוונטי בעוד כמה חודשים". גם אתם שומעים מסביבכם את המשפטים האלה? אולי אומרים אותם בעצמכם? בשנים האחרונות אנחנו שומעים את האמירות האלה בכל מקום והן הפכו לעובדה מוגמרת.

זה באמת נכון. תחום ה-IT מאז ומעולם היה תחום דינאמי במיוחד. נדמה כאילו הוא התחיל בריצה ומאז רק מגביר את הקצב. הטכנולוגיה לא מפסיקה להתפתח בקצב מסחרר וכל מי שעוסק בתחום טכנולוגיות המידע חייב לעמוד בו על מנת להישאר מעודכן ורלוונטי אחרת לא יצליח לשרוד בשוק התחרותי. עולם ה-IT שמוציא גרסאות, עדכונים וטכנולוגיות מתקדמות חדשות לבקרים, לא סלחני כלפי מי שלא עומד בראש החץ. זה בסדר גמור, אבל לעמוד בראש החץ ולהיות מעודכן זה לא מספיק.

אחת הטעויות הגדולות שעושים בארגונים היא לרוץ ספרינטים: לאמץ באופן אוטומאטי טכנולוגיות חדישות מתוך אמונה שאתה חייב להיות שם. כי אם זה הכי חדש זה בוודאי הכי טוב. יכול להיות שזה הכי טוב, אבל האם זה הכי טוב בשביל הארגון? ריצת ספרינט היא מהירה וקצרה, גוזלת מהגוף משאבים במהירות ודורשת זמן התאוששות בין מקצה למקצה. אם ניקח את המשל לתחום ה-IT, נראה ארגונים שבהם יש טלאי על גבי טלאי של פתרונות טכנולוגיים, שהיו נכונים לזמנם ולתקופתם, אך ללא חשיבה ארוכת טווח שגזלה מהארגון משאבים כלכליים לא מבוטלים.

אני טוען שתוך כדי הריצה אחר הכי חדיש, הכי מהיר, אנחנו חייבים להסתכל לצדדים, להבין לאן אנחנו רצים ולהפוך את הטכנולוגיה לשותף עסקי בארגון שלנו. המשמעות היא שה-IT היא לא עוד שירות או מחלקה בארגון, אלא חלק פעיל ומשמעותי מהאסטרטגיה הניהולית. כשטכנולוגיה ואסטרטגיה נפגשות, נוצר תכנון עסקי נכון שמאפשר לארגון לנצל את המשאבים שלו באופן אופטימאלי לאורך זמן. ריצת מרתון, אם תרצו.

בפועל, זה אומר להכיר ולהתעדכן בחידושים בעולם הטכנולוגי ולחשוב על המהלך האסטרטגי הבא בראייה מערכתית כוללת של מטרות הארגון, החזון העסקי ויעדי החברה תוך היכרות עמוקה של כל האלטרנטיבות הטכנולוגיות שיכולות לקחת אותו לשם. לפעמים זה אומר לבחור בפתרון פחות סקסי, פחות טרנדי אבל נותן מענה טוב יותר לצרכי הארגון. לפעמים כדאי להשקיע עכשיו במערכת שתאפשר ייעול משמעותי של תהליכים בחברה, כשהמשמעות הכלכלית לטווח ארוך הופכת אותו למשתלם דווקא בשלב מוקדם. לפעמים זה אומר לרוץ בכל הכוח קדימה ולפעמים זה אומר דווקא להיות מחושבים ולחכות עם הפריצה לזמן הנכון.

כשזה נוגע לפתרונות טכנולוגיה ומחשוב בארגון, אין פתרון אחד נכון. ניהול מערכות מידע הוא נכס אסטרטגי לארגון ומשפיע משמעותית על כל תחום. אם תהפכו את ה-IT לשותף העסקי שלכם, תזכו בשותף שיודע לתמוך בדרך להגשמת המטרות העסקיות שלכם, שומר על המשאבים ומנתב אותם בחוכמה. בסופו של יום, טכנולוגיות המידע מגלמות בתוכן אוצר כספי משמעותי לשורת הרווח של הארגון. אז כשאתם רצים לגרסה החדשה ולטכנולוגיה הבאה, אל תשכחו להסתכל לצדדים ולהבין לאן בדיוק אתם רצים והאם אתם עושים שירות עסקי, ניהולי ואסטרטגי נכון לעסק שלכם.

כיצד טכנולוגיית מידע משפיעה על תהליכים אסטרטגיים בארגון, איך היא משפיעה על שורת הרווח ומדוע מנהל IT משפיע ישירות על החזון של החברה? כל זאת ועוד בפרזנטציה של חברת אדום בוועידה השנתית למחשוב ותקשוב ארגונים קטנים ובינוניים SME 2012.

חפשו אותנו בפייסבוק, בלינקדאין או באתר.

אירועים קרובים