תוכן שיווקי

לקראת אירוע | Good – סביבת עבודה מלאה ומאובטחת בנייד שלך

13/03/2012 15:02

מאת צביקה וייסמן, מנכ"ל משותף ב-InnoCom מקבוצת אמן

העולם הארגוני כבר נמצא עמוק בתוך מהפכת הניידות (mobility), בה כמעט כל עובד מצויד במכשיר סלולארי, טאבלט או מחשב נישא. בנוסף, מגמת ה-BYOD ("הבא את מכשירך") צוברת תאוצה גם בארץ וגורמת לכאבי ראש לא קטנים לאנשי אבטחת המידע במערך ה-IT הארגוני, אשר צריכים לאבטח מכשירים רבים, המכילים מידע ארגוני רגיש ומהווים מטרה קלה ונוחה להאקרים ולגנבים.

בעידן בו מכירות הטאבלטים מתחילות לעלות על מכירות הלפטופים, ארגונים רבים מבינים שניתן לנצל מגמה זאת לייעול תהליכי עבודה בארגונים. ארגונים גם מבינים כי המכשיר הנייד אותו אנו אוחזים כמעט 24 שעות ביממה יכול לשמש אותנו להרבה יותר מאשר קריאת מייל מהעבודה – ניתן כיום לחבר את העובד ליישומים הארגוניים החשובים ביותר – CRM, SharePoint, SalesForce ואחרים וכאן נדרש פתרון המספק אבטחה מלאה לכל סביבת העבודה בסמארטפון או בטאבלט.

אנשי ה-IT צריכים כעת להתמודד עם מספר רב בהרבה של עובדים המתפעלים יישומים ארגוניים מהסמארטפון שלהם ומבקשים גישה למערכות הליבה הארגוניות, ולא רק לשרת הדואר, ועל כן יש לשים דגש על אבטחת מידע כדי שמידע עסקי רגיש לא יזלוג החוצה. מרבית פתרונות ניהול מכשירים ניידים (MDM) הקיימים כיום בשוק מתמקדים בעיקר ביכולות ניהול המכשירים אך כלל אינם מאבטחים את המכשיר וחלקם הקטן דואג לאבטחה כללית שלו.

מה שמבדל את פתרון אבטחת הניידים של Good מפתרונות אחרים הוא היכולת לאבטח את כלל היישומים הארגוניים ואת הגלישה הארגונית ולא רק את המכשיר. ישנה חשיבות רבה לניהול אבטחת המידע ברמת האפליקציה ולא רק ברמת המכשיר, מכיוון שגם אם נעשה שימוש בסיסמא חזקה למכשיר עצמו, הרי שהמשתמש יכול להעתיק, בטעות או בכוונה, מידע ארגוני דרך יישומי צד שלישי ומשם לענן. שליטה ברמת האפליקציה יכולה לתרום משמעותית להפחתת הסיכון לדליפת מידע.

המערכת של Good, אשר מפרידה לחלוטין בין המידע העסקי לפרטי במכשיר הנייד, מונעת "זליגה" של איומים פוטנציאליים מהאזור הפרטי לאזור העסקי. בעידן בו העובד עושה שימוש פרטי נרחב במכשיר בו הוא גם משתמש לצרכי העבודה, ישנה חשיבות להפרדה בין התחומים, גם למטרת שמירה על פרטיותו של העובד. כך גם ניתן להקל על מחלקת ה-IT הארגונית, אשר יכולה לטפל רק ב"אזור העסקי" של המכשיר ולא בזה האישי-פרטי.

בשנה האחרונה, עם המהפכה שיצרו מכשירי הטאבלט השונים, הבינו גם בארגונים מובילים בארץ כי כדאי לצייד טכנאים ואנשי מכירות, אשר לרוב נמצאים מחוץ למשרד ובמגע עם הלקוחות, בטאבלטים חדשניים אשר יסייעו להם בעבודה הניידת וישמשו אותם מול הלקוחות. מסקר שערכה חברת InnoCom על מידת השימוש במכשירים אלה, ניתן היה לראות כי מעל 80 אחוזים מהחברות לא מחברות את המכשירים למרבית היישומים הארגוניים ובכך משתמשות באחוז זעום מהיכולות של המכשירים הללו, רק בשל החשש (המוצדק) מזליגת מידע החוצה או מחדירת נוזקה (malware) אל ליבת הארגון ממכשיר נייד. הפתרון של Good מאפשר לאותן חברות את היכולת האבטחתית לספק טאבלט או סמארטפון ממנו העובד יכול להפעיל כל יישום ארגוני ובכך להפוך את ההשקעה בו לכדאית הרבה יותר. בנוסף, המערכת של Good מאפשרת פיתוח יישומים ייעודיים לארגון ומתירה לממשק אפליקציות קיימות אל המוצר, כך שגם יישומים אלה יהיו מוצפנים ומאובטחים.

בכנס Mobility 2012 של אנשים ומחשבים נציג את הפתרון של Good ונאפשר למבקרים לראות כיצד הפתרון פועל על גבי סמארטפון וטאבלט.

אירועים קרובים