תוכן שיווקי

צורי חורין, נס: "הצורך העיקרי של המנמ"רים במגזר הפיננסי כיום – התייעלות עסקית"

לקראת אירוע שעורכת נס ללקוחותיה במגזר הפיננסי בשבוע הבא, מסביר צורי חורין, סמנכ"ל בכיר ומנהל המגזר הפיננסי בנס ישראל, כיצד החברה מסייעת ללקוחות המגזר הפיננסי וביניהם: בנקים, חברות הביטוח, אשראי, בתי השקעות וחברות בשוק ההון להתייעל ולהתמודד טוב יותר עם תנאי שוק משתנים ● לקראת כנס נס ללקוחות המגזר הפיננסי, וואהל סנטר, ה-27 במרץ

22/03/2012 16:39

מאת הילל יוסף

"בין שלל האתגרים בפניהם עומדים המנמ"רים במגזר הפיננסי, העיקרי שבהם הוא הצורך בהתייעלות עסקית ותפעולית. זה המדד החשוב והקריטי ביותר מבחינתם", אמר צורי חורין, סמנכ"ל בכיר ומנהל המגזר הפיננסים בנס ישראל. חורין דיבר לקראת כנס שעורכת החברה ביום שלישי בשבוע הבא, ללקוחותיה במגזר הפיננסי. לדבריו, "הצורך בהתייעלות מועצם בין היתר בשל צמצום במרווחי הרווח מהפעילות העסקית של הגופים הפיננסיים עם לקוחותיהם.קיימים תמריצים נוספים למגמת ההתייעלות שהעיקריים בהם: עננת המשבר הכלכלי של 2008-2009, שעדיין מרחפת מעלינו בעוד שהדעות חלוקות אם היא עתידה לחלוף בקרוב או להישאר וללוות אותנו ואולי אף לגדול. תמריץ התייעלות נוסף נובע מרגולציה שהתעצמה כתוצאה מהמחאה החברתית הדורשת שינויים תכופים המחייבים את גופי ה-IT להיות 'אג'יילים' – גמישים, זריזים ומסתגלים לשינויים תכופים".

לגבי תחום הרגולציה, מוסיף חורין, "בנס קיים ניסיון רב ביישום פרויקטים בתחום והיא הייתה מעורבת בעשרות פרויקטים בתחום הבנקאות שכללו בין היתר מימוש באזל 2". מגמת ההתייעלות מאלצת את ארגוני ה-IT "לעשות יותר בפחות" ומיצר הזדמנויות עסקיות לספקי פתרונות, כמו נס, שישתלבו במגמה זו. מגמת ההתייעלות ביחידות ה-IT ממומשת במספר מסלולים: האחד – Insourcing, "גופי ה-IT קולטים בתוכם השמות חיצוניות לטובת חסכון לטווח הקצר". השני הוא Near shore והשלישי הוא Offshore. ואומר, העברת פעילות ל-Nearshore הנמצא קרוב למרכז הידע של הארגון ולצד זה, להוציא פעילויות Offshore באתר מרוחק. הוצאת הפעילות נעשית בדרך כלל במודל "זמן וחומרים" כאשר קיימת מגמה ברורה של מעבר למודל תפוקות (חבילות עבודה)".

לנס ישראל, אמר חורין, "יש מענה מוכח ועובד לכל המודלים וסוגי ההתקשרות, החל מהקמת מרכז פיתוח עבור אחד הבנקים הגדולים בעולם במודל Offshore מלא, דרך בנייה והקמה של אתרי Nearshore ללקוחות וכלה במודל Offshore במרכזי הפיתוח של נס בבאר שבע, לוד ותל אביב, המספקים שירות למגוון לקוחות במודל של חבילות עבודה ו/או תשומות לקוחות ישראליים ובינלאומיים ועד מרכזי הפיתוח והתמיכה של נס בהודו. לנס יש מתודולוגיה ייחודית ומוכחת ליישום חבילות עבודה בכל התחומים, אשר מיושמת ועובדת באתרי החברה בישראל ובעולם.

מגמה נוספת שתופסת תאוצה, אמר חורין, "היא ריבוי ערוצים. הלקוחות נמצאים וזמינים לארגונים כיום במגוון אמצעים – הסלולארי, רשתות חברתיות, הטאבלטים  ועוד. הארגונים נדרשים לייצר ללקוח סביבה "רב ערוצית" בה הוא יכול לעבור מערוץ לערוץ בכל שלב באופן רציף ושקוף".

חורין הוסיף כי "הרשתות החברתיות והמידע הרב המצוי ברשת בצורות שונות הוא אתגר לגופי השיווק שמנסים להפיק ממידע זה יתרון עסקי. יחידות ה-IT הנדרשות לתת מענה לצרכים שיווקיים ושירותיים אלו, נדרשים להתמודד עם מידע לא מובנה ממגוון מקורות ובנפחים אדירים. לנו בנס יש את הידע והניסיון מקצה לקצה, לסייע לארגונים להתמודד עם האתגר החדש הזה באמצעות מגוון פתרונות מתחום  ה-Big Data החל מייצוג מוצרים, דרך יעוץ למחלקות השיווק באמצעות חברת סינרג'י  וכלה בפיתוח ויישום פרויקטים  עם המומחיות של נס-גילון אשר ללא ספק מדורגת היום כחברה המובילה לעולם ה-BI.

חורין סיכם בציינו כי "גופי ה-IT נדרשים להציג ROI לפרויקטים ולהשקעות המבוצעות עם שימת דגש על החזר השקעה עסקי הניתן לתרגום בטווח הקצר לטובת הגדלת הכנסות ו/או רווח. נס השכילה להשתלב במגמה זו ומספקת ללקוחותיה את הפתרונות להתמודדות עם פרדיגמה זו. בכנס השנתי בשבוע הבא אנו מרכזים עבור לקוחותינו במגזר הפיננסי את מגוון יכולות ונכסי נס באמצעות 12 הרצאות מקצועיות הכוללות בין היתר סיפורי לקוח,  הצגת פתרונות בינלאומיים ומרצים אורחים מהארץ ומהעולם".

אירועים קרובים