תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | שירותי מיפוי חדשים של eMap באתר b144

16/04/2012 09:22

אתר b144, אינדקס העסקים המוביל בישראל, שידרג לאחרונה את שירות המפות באתר. לאזור המפות, המסופק באמצעות שירות eMap של חברת סיסטמטיקס טכנולוגיות, התווספו שלושה שירותים ייחודיים:

1.    תצלום אוויר צבעוני ארצי ברזולוציה גבוהה מאד של חברת אופק צילומי אוויר. זהו תצלום האוויר האיכותי ביותר הקיים ברשת האינטרנט וחד פי כמה מתצלומי אוויר הקיימים באתרי מפות אחרים בישראל.
2.    שכבת כל המבנים בישראל של המרכז למיפוי ישראל. שכבה זאת כוללת למעלה ממיליון מבנים בישראל, כאשר מעתה ניתן לראות בעת התמקדות על כתובת או בחיפוש עסק את המיקום והצורה המדויקים של המבנה.
3.    שירות מוצא/יעד תחבורה ציבורית, המסופק על ידי חברת טרנזמייט. שירות זה מאפשר לגולש להקליד שתי כתובות (כתובת היעד יכולה להיות של בית העסק) ולקבל מספר חלופות לנסיעה בתחבורה ציבורית, אשר כוללת קווי אוטובוס של המפעילים השונים, רכבת ורכבת קלה. המסלול המוצע מתחשב בלוחות הזמנים של התחבורה הציבורית. הגולש יכול לבחור באילו סוגי תחבורה ציבורית הוא מעוניין לנסוע, מה מרחק ההליכה המקסימלי שהוא מוכן ללכת בין התחנות והאם הוא מעיף משך זמן נסיעה קצר יותר או מינימום החלפות של קווים.

שירותים אלו מתווספים לשירותים נוספים הקיימים באתר b144, כמו הצגת עסקים באזור הכתובת של הגולש, בהתאם לקטגוריות הרצויות לגולש, מציאת מסלול נסיעה אופטימלי לרכב בין כתובתו לבית העסק הנבחר, כולל אפשרויות בחירה שונות (מסלול מהיר או קצר, נסיעה בכבישי אגרה, נסיעה בשטחים) ועומסי תנועה בזמן אמת המסופקים על ידי חברת Decell.

פיתוח רכיב המפות בוצע על ידי חברת ביסופט תוך שימוש ב-Flex API (מבוסס פלאש) של חברת ESRI העולמית. סיסטמטיקס, נציגת ESRI בישראל, אשר מספקת את שירות eMap, ביצעה את עבודת התאמות הדאטה והשירותים הנדרשים. לצורך יצירת cache לתצלומי אוויר ברזולוציה גבוהה מאד ולשכבת המבנים הארצית של המרכז למיפוי ישראל, נדרשה הרחבת התשתית, כך שניתן יהיה לייצר cache של מפות הרקע בהיקפים של מאות Gigabytes, תוך שמירה על רמת ביצועים גבוהה לגולשים והעמדת מספר שרתים לצורך ניתוב עומסים.

עופר סופר, מנהל מחלקת שירותי מידע ומנועי חיפוש בבזק:  "הגרסה החדשה הינה מהפכנית והופכת את שירות המפות באתר b144 למוביל מסוגו בישראל. השדרוג משתלב באסטרטגיה של בזק לחזק את מעמדו של אתר b144 כאינדקס העסקים המוביל בישראל".

שירות eMap הינו שירות GIS בענן, המיועד לישומים ארגוניים , אתרי אינטרנט וישומי סלולר. השירות מבוסס על שרת ArcGIS Server של חברת ESRI ועל מגוון רחב של שירותי תוכן ושירותי מיפוי (webservices). שירותי התוכן כוללים מפות רקע בעברית, באנגלית ובערבית, תצלומי אוויר, עומסי תנועה, מידע דמוגרפי ועוד.

שירותי המיפוי (webservices) כוללים שירותי גיאוקוד (תרגום כתובות לקורדינטות) ורוורס גיאוקוד, יכולות חישוב מסלול מתקדמות (מסלול מרובה נקודות כולל אופטימיזציה של סדר הנקודות, מסלול מהיר/קצר, עם/ללא כבישי אגרה, הוספת מחסומים), איזורי שירות, מציאת סניף קרוב, שיוך נקודות לפוליגונים, ניתוח צפיפויות ועוד.

לדברי ליאור זיידרמן, מנהל eMap בחברת סיסטמטיקס טכנולוגיות, השירות משולב כיום בכשבעים אפליקציות, אתרי אינטרנט וישומי סלולר בישראל, במגזרים שונים – מדריכים מסווגים, בנקים, קופות חולים, תחבורה, נדל"ן, ממשלתי, עירוני, תיירות, רשתות שיווק ועוד.

באמצעות מגוון APIs של ESRI, ניתן לשלב את שירותי המיפוי באפליקציות ארגוניות מסוג ERP, CRM, BI, Sharepoint וכדומה, כולל תמיכה במגוון רחב של סביבות פיתוח (Javascript/HTML5, Silverlight/WPF, Flash, iPhone/iPad, Android, Windows Phone) ותוך אספקת פלטפורמה גמישה, הכוללת שירותי מיפוי וניתוח מרחבי המותאמים לצרכי הלקוח.

אירועים קרובים