תוכן שיווקי

לקראת אירוע | מהי תוכנת SPM ואיך היא תורמת לחברה להצליח?

מעגל ה-SPM - פתרון המשלב את HR עם CIO לניהול ביצועי מכירות, עמלות ותמריצים - בענן או באתר הלקוח

24/04/2012 14:51

בחברה בעלת  מדיניות תמרוץ ותגמול בתלות בביצועי עובדים, ניצבים לא אחת מנהלי החברה בפני השאלה כיצד לנהל את תוכניות התמריצים. חישוב העמלות ומדידת הביצועים, כך שיהיו ברורים לעובדים, נוחים לתפעול, יחסכו בתקורות ושימצו בצורה אופטימאלית את תקציב התמריצים בארגון, לא יכולים להיעשות בשיטה הישנה והמסורבלת המבוססת גיליונות אקסל רבים, שכן ההשקעה בתכנון וניהול תמריצים בצורה זו, אינה כלכלית ויעילה.

אם ניקח לדוגמא ניהול תוכנית תמריצים רב ממדית, הכוללת התייחסות למוצרים ושירותים שונים, חבילות שונות, ערוצי הפצה שונים ונוסיף לכל אלה מורכבויות בגין מכירת המשך, הרחבות ותוספות או מכירה צולבת, נעמיס לכל אלו מקרי ביטולי עסקה, החזרות ובכך שבחלק מהמכירות מעורבים מספר נציגי מכירות ושהתמריץ בגין העסקה צריך לשקף תרומתו של כל נציג בהתאמה, נבין את רמת המורכבות הנדרש מניהול תוכנית תמריצים ונבין למה ניהול עצמי (באקסל לדוגמה) אינו יכול להיות פתרון אמיתי לצורך.

טל פרנק, מנכ"ל משותף בחברת Incentives Solutions – המתמחה בפתרונות לניהול מערך התמריצים בארגון, מדגיש כי חשוב לשמור על שקיפות ומיקוד לעובד ברמה יומיומית שוטפת: "זהו כלי ניהולי מתקדם המותקן בעשרות ארגונים מובילים בארץ ובעולם ומאפשר לשדרת הניהול לנהל ולרכז את כל המידע והנתונים בפעילויות אלו ולבצע בהם שימושים אנליטיים מתקדמים. מיכון התהליכים ויצירת השקיפות לעובדים ולמפיצים בזמן אמת ויוצרים הנעה חזקה לפעולה".

אנו מספקים תוכנת מדף ייעודית וידידותית מסוג שתפקידה לתכנן ולסייע בבניית תוכניות תמריצים מבוססות best practices, לקבל נתונים וביצועים, לעבד אותם ולהציג אותם לכל מתוגמל בארגון, מאחרון העובדים דרך כל דרגי ההנהלה, כולל משלוח קובץ ישירות לתכנת השכר וכל זאת בהתקנה מקומית באתר הלקוח או כשירות SaaS בענן.

מהי בעצם מערכת ה-SPM (ר"ת Sales Performance Management)?
מדובר במערכת לניהול ביצועי מכירות, שירות ותמריצים הכוללת את המרחב הדינאמי של תכנון, ניהול, תפעול ואופטמיזציה של תוכנית המכירות השנתית בארגון. בניית המדדים (KPIs) לשיפור השירות והגברת המכירות תוך צמצום משמעותי של עלויות החברה בתפעול מערך המכירות והשירות, בשל החיסכון בזמן ובמשאבים.

מלבד החיסכון בזמן וכסף האם ישנם יתרונות נוספים לשימוש במערכת Incentives-SPM?
הגברת המצוינות – בעזרת המערכת ארגונים יוצרים מצב חדש לחלוטין של הנעה לפעולה. כל עובד יכול לראות את התמריץ שצבר ומהו התמריץ הפוטנציאלי להשגה באופן ממוקד וברור.

התייעלות תפעולית – התייעלות מיידית של כל המעורבים בתהליך. ממערכות המידע בארגון דרך משאבי אנוש, אגף הכספים, מערך המכירות תוך קיצור משמעותי של משך זמן הטיפול בבירורי שכר.

גמישות – שינוי המודלים, בניית סימולציות, השוואה לתקופות קודמות וחישוב גובה התמריצים במהירות ובקלות.

בקרות ותקינות תהליכים – הצגת תנועות המקור לחישובים וניתוח תוצרי החישוב להתייעלות והפקת לקחים.

טל מוסיף כי בכוחה של המערכת לתרום להגדלת רווחי החברה: "בין לקוחותינו נרשמו עליות יפות במכירות ושיפור ברמת שרות הלקוחות הנובעות ממוצעים גבוהים של עמידה ביעדים האישיים, שיפור בתחום המבצעים המיוחדים כתוצאה משקיפות, מיקוד ותחרותיות". אנו שותפים בהצלחות בחברות בתחום ההיי-טק, הפיננסיים, ההפצה ועוד שהטמיעו מערכת Incentives-SPM.

לסיכום, מוסיף טל, כי לדעתו תם עידן הניהול האקסלי עבור תחום ניהול יעדים, ביצועים ותמריצים בארגון. הדינאמיות, המורכבויות והתחרותיות בתחומים רבים מחייבים "מערכת מומחה", Best-Of-Breed ,ייעודית לנושא, שהוא כה אסטרטגי הן עבור לקוחות החברה והן עבור עובדיה ומנהליה.

חברת אינסנטיבס סולושיינס העוסקת בפיתוח, מכירה, יישום ושרות של מערכת SPM, תציג בכנס חדשנות בטכנולוגיית HR שיתקיים ב-2 למאי.

אירועים קרובים