תוכן שיווקי

לקראת אירוע | מערכת ה-HP Matrix ממכנת את הקצאת משאבי המחשב בארגון ומאפשרת לקצר תהליכי התקנת מערכות ארגוניות מחודש ליום

מירון ברקן, ארכיטקט פתרונות ב-HP ישראל, בראיון לקראת אירוע Gen8 של HP ישראל, הטראסק, נמל תל אביב, 14 מאי ● בכנס יוצגו שרתי ה-Gen8, שהינם הדור החדש ופורץ הדרך של שרתי ענקית המיחשוב

10/05/2012 15:05

אחת המערכות שיוצגו באירוע Gen8 של HP ישראל שיתקיים ב-14 במאי בנמל ת"א, היא מערכת ה-HP-Matrix (אין קשר לחברה הישראלית הנושאת שם זה). את המערכת יציגו עודד שיחור ומירון ברקן שהינם Solution-Architects ב-HP-ישראל. בשיחה עמו מסביר ברקן, כי כל הארגונים משתמשים בשירותי מחשב, שמאפשרים להם אוטומציה של התהליכים העסקים בארגון ואולם, במרבית המקרים לשירותי המיחשוב עצמם אין אוטומציה. ה-HP-Matrix הוא האוטומציה של ה-Data-Center.

כיצד מתבטאת האוטומציה?
ברקן: "נניח שארגון גדול רוצה להכניס SAP. מדובר בהרבה שרתים המשמשים לייצור, בדיקות, QA. המהלך כולל תחקיר, בדיקה, רכישת השרתים, הבאתם ולאחר מכן התקנתם – תהליך זה הנקרא Provisioning אורך לרוב כחודש. המודל הזה, של אספקת שירותי מחשב לארגון, מעכב את העסקים, כי נדרש פרק זמן גבוה לכל אפליקציה חדשה ולכל רכישה של ארגון חדש.

בעת התקנתו בארגון, מוגדרים ל-Matrix ארבעת משאבי המיחשוב של הארגון שיעמדו לרשותו: שרתים פיזיים ווירטואליים, רשתות, איחסון והמשאב הרביעי (הפחות מוכר) – חשמל וקירור. ה-Matrix הופך משאבים אלו למאגרים תחת חסותו, ומערכת הניהול של ה-Matrix – שנקראת ה-Matrix-Operating-Environment – מאפשרת להגדיר את ה-Matrix, לנהל אותו ולבקש מה-Matrix משאבי מיחשוב.

ל-Matrix יש קטלוג-שירותים מובנה, המכיל את השירותים השונים אותם הוא מספק. כניסה בקטלוג עשויה להגדיר, לדוגמא, משאבי מיחשוב של סביבת SAP או סביבת Database בארגון. הנזקק למשאבי-מיחשוב, בוחר את השירות הרצוי מתוך קטלוג-השירותים, את התקופה שבה הוא יהיה זקוק למשאבים, ואף את מאגרי-מיחשוב שמהם יילקחו המשאבים. למותר לציין, שמבקש השירות יראה רק את השירותים והמשאבים שאליהם הוא רשאי לגשת. אם המשאבים המבוקשים זמינים, הבקשה מועברת לאישור מנהל ה-Matrix היודע בכל רגע את ניצולת המשאבים בו. אם הבקשה מאושרת, המשאבים המבוקשים יוקצו באופן אוטומטי מתוך מאגרי ה-Matrix לפרק זמן שהוגדר מראש. כמו כן, יותקנו מערכות ההפעלה, התוכנות הנדרשות בשירותים שהוצעו, טלאי אבטחה וגם יופעלו מהלכים אשר ישלבו את המערכת בתוך הסביבה הארגונית.

בסיום תקופת השירות המשאבים משוחררים חזרה ל-Matrix. מיכון תהליך ה-Provisioning באמצעות ה-Matrix מקצר מהלכים של הכנסת אפליקציות חדשות לאירגון מחודש ימים לשעות בודדות".

מערכת מבוססת שרתי להב
מערכת ה-Matrix מתבססת בראש וראשונה על שרתי הלהב של חברת HP, ועל טכנולוגית ה-Virtual-Connect הקיימת במארזי-הלהב של HP. טכנולוגית ה-Virtual-Connect הינה הבסיס המאפשר Hands-Free-Provisioning, כלומר: אספקת משאבי מחשוב באופן אוטומטי ללא הצורך לבצע שינוי בחיבור השרתים לרשתות התקשורת והאחסון, בכל פעם ששרת מוקצה למשימה אחרת.

לדברי ברקן, השימוש ב-Matrix לניהול אוטומטי של משאבי-המיחשוב ב-Data-Center מביא לארגון מספר תועלות משמעותיות:

•    יכולת להכניס לשימוש מערכות עסקיות חדשות בפרק זמן קצרצר (שעות במקום שבועות)

•    ניצול אופטימלי של משאבי המיחשוב  – תחת ניהול ה-Matrix ישנה תמונה ברורה של משאבי המיחשוב המנוצלים והפנויים בכל רגע ולאורך זמן. מנהל המיחשוב יכול להחליט, בצורה מושכלת, מתי יש צורך במשאבי מיחשוב נוספים

•    פישוט תהליכי ניהול ה-Data-Center וצמצום האפשרות לטעות

מערכת ה-Matrix הינה אבולוציה של שרתי הלהב, של טכנולוגית ה-Virtual-Connect ושל תוכנות הניהול של חברת HP. לפיכך, הלקוחות הרבים שברשותם שרתי-להב של HP (והם מהווים מעל למחצית אוכלוסיית השרתים בישראל), יכולים לשדרג את התשתית הקיימת, בבת-אחת או בהדרגה, למערכת Matrix מלאה. יתר על כן, אירגונים השוקלים מעבר לטכנולוגית ענן, הרי שמערכת ה-Matrix מהווה את התשתית לכל סוגי מיחשוב-הענן המוכרים בשוק המיחשוב, בהיותה בפועל מערכת-ענן מסוג IaaS (ר"ת Infrastructure as a Service) שעליו ניתן להוסיף רכיבים ולהרחיב את פונקציונליות הענן. כל הידע, הייעוץ, ההתקנה, הליווי והתמיכה הנדרשים למימוש Matrix נמצא בארץ.

אירועים קרובים