תוכן שיווקי

איתור הונאות ביטוח מתבצע ביעילות ודיוק רבים יותר עם SAS

הגירסה האחרונה של פלטפורמת המלחמה בהונאות של SAS, שנחשפה בכנס העולמי באורלנדו, משפרת את יכולות החקירה וחוסכת זמן יקר

13/05/2012 14:38
SAS

הונאות ביטוח נמצאות בעלייה, כ-19 אחוזים מאז 2009, על פי נתוני ה-NICB – המשרד הלאומי לפשעי ביטוח. על מנת לאתר יותר הונאות, להפחית בהתראות שווא ולשפר את היעילות של החוקרים, מעמידה המובילה בתחום האנליטיקה העסקית SAS, לרשות חברות הביטוח את הגרסה האחרונה של הפלטפורמה למאבק בהונאות. השיפורים כוללים הזרמת  ניתוחי רשתות חברתיות, מערך כלים מובנה לענף הביטוח לצורך שיפור איתור ההונאות, ואת מוניטור הפשיעה הכלכלית החדש של SAS.

"חברות ביטוח מדביקות את הפער בינן לבין שאר עולם השירותים הפיננסים במניעת הונאות. כאשר כמות התביעות המוטלות בספק נמצאת בשיא של כל הזמנים, חברות הביטוח זקוקות לאנליטיקה מתקדמת וקישור בין האנליטיקה לזיהוי ומניעת הונאות מהירה", אומר סטפן אפלבאום, אנליסט בכיר בתחום ביטוחי רכוש וגוף בקבוצת הביטוח AITE. "חברות ביטוח מפיקות תועלת משמעותית: מפחיתות בהתראות שווא ובכך מאיצות הטיפול בתביעות לגיטימיות, מפחיתות תקורות וכל זאת תוך שיפור שביעות רצון הלקוחות ונאמנותם".

פלטפורמת מניעת ההונאות של SAS ידועה ביכולותיה במניעת, זיהוי וניהול תביעות הונאה לרוחב קווי עסקים מרובים. המערכת לתעשיית הביטוח מגבירה את היעילות והדיוק של חקירות ביטוח. יכולות חדשות בתחומי הרשתות החברתיות כוללות היררכיות רשתיות; גמישות רבה יותר בשילוב, הסתרה והסרה של ישויות ברשתות; ביכולת להוספת תוויות, כמו טקסטים ותמונות. הפונקציונליות המתקדמת משפרת במידה גדולה מאד את יעילות החקירה תוך שהיא מפחיתה התראות שווא, ומגדילה את ההחזר על ההשקעה עבור כל חוקר.

הפלטפורמה למלחמה בהונאות של SAS עבור חברות ביטוח כוללת תכנים ביטוחיים מובנים מראש, בכלל זאת מודל נתונים בר-הרחבה ומערך דגלים אדומים לתעשיית הביטוח, המבוססים על כללים ומודלים לזיהוי הונאות נזקי גוף ורכוש. הפתרון יכול גם להכליל נתונים חיצוניים ממקורות כמו NICB.

אחד החידושים במערכת מניעת ההונאות הינו המנגנון לניטור פשעים כלכליים, המסייע למשתמשים לנהל את החוקים, המודלים וההתראות של המערכת באופן לוגי. מנוע דירוג ההונאות מסוגל לאתר יותר פעולות הונאה על ידי עידכון קל ותחזוקה של כללים עסקיים וטכניקות אנליטיות מתקדמות המשולבות במערכת.

"SAS מהווה כלי רב עוצמה במאבק בהונאות – אנו כבר רואים החזר טוב עבור ההשקעה", אומר טים וולף, מנהל במחלקת חקירות מיוחדות בחברת CAN. "הטכנולוגיה, ובמיוחד אנליטיקה חיזויית, מסייעת לנו באופן מתמשך בזיהוי מציינים חבויים ובשיפור היכולת לאמוד את כמות ההונאות המתרחשות. SAS מציעה כלי מדידה טובים יותר לחשיפת הונאות, וצימצום ההזדמנויות המוחמצות תוך ההאצה בזיהוי של תרמיות משוכללות שעלולות היו להתבצע מבלי שנבחין בהן. עם תמיכה חדשה זו מצד SAS, אנו צופים עלייה של כ-20 אחוזים בהפניות השנתיות לחקירות מקרי ההונאה".

חברת CAN עושה שימוש ברכיבי הרשתות החברתיות של המערכת למניעת ההונאות של SAS על מנת לזהות מקרים מרכזיים של פעילות מאורגנת חשודה. "בעזרת רכיב הרשתות החברתיות של SAS אנו מצפים לפתור כ-12 מקרים משמעותיים נוספים במהלך השנה. אלו מתורגמים להערכה של חיסכון בסך 500 אלף דולר בשנה", מסביר וולף.

הגרסה המעודכנת ביותר של מערכת ניהול האירועים האירגונית של SAS, המזרימה תהליכים וחקירות ומסייעת בהפחתת עלויות ושיפור מניעת הונאות הוכרזה גם היא במסגרת כנס SAS בו נכחו כ-3,400 אנשי עסקים ומומחי טכנולוגיה מכל העולם.

אירועים קרובים