תוכן שיווקי

לקראת אירוע | שיחה עם עודד הר אבן, PMO חטיבת ה-Delivery ב-CA ישראל

16/05/2012 16:07

מהו PMO ?
ה-PMO (ר"ת Project/Program Management Officer) היא פונקציה ארגונית שמטרתה לשפר את סיכויי ההצלחה של פרויקטים הנערכים בארגון ומחוצה לו. זהו איננו סוד כי חלק הארי מהפרויקטים בכל ארגון אינם מסתיימים בזמן ובתקציב שהוקצבו להם, כמו גם באספקת כל התכולות שנתבקשו לספק מלכתחילה – ועל כן נולד הצורך בשיפור התוצאות במישורים אלו. באופן מסורתי גוף ה-PMO בארגונים רבים היה גוף מסייע וחונך מנהלי פרויקטים ומשפיע על תוכניות העבודה ותוכניות האיכות. כיום קיימת דרישה מפונקצית ה-PMO להיות אקטיבית ופרו-אקטיבית הרבה יותר, מתוך ההבנה כי ניהול זו התמחות בפני עצמה ויש לתת לה ביטוי לא רק כגוף ארגוני חונך, מנחה או מתאם. ניתן לראות עדויות ממשיות לכך בהתפתחות גופיPMO  המאגדים תחתיהם את מנהלי הפרויקטים בארגון, כאשר מחלקת הפרויקטים אחראית בפועל על הניהול השוטף של המשאבים המטריציוניים תוך דיווח שוטף מול ההנהלה הבכירה. תהליך זה ממצב את תפקידי ה-PMO כבעלי השפעה ממשית על האופן בו החברה מתנהלת מבחינה עסקית.

במה מתרכז תפקיד ה-PMO ב-CA ישראל?
ב-CA, כספקית פתרונות תוכנה, תפקיד ה-PMO מתרכז במגוון נושאים עסקיים ומתודולוגיים כאחד. בראש ובראשונה, ה-PMO אחראי על חיזוי והכרה בהכנסות הכולל מעקב ודיווח עסקי שוטף על עשרות הפרויקטים שחטיבת ה-Delivery ב-CA ישראל מבצעת עבור לקוחותיה בארץ. מעבר לבקרה, ה-PMO אחראי על ניהול בפועל של פרויקטים אסטרטגיים ארוכי טווח, כאשר הנוכחי והגדול שבהם הוא פרויקט בטחוני המציע פתרון ההגנה לשרתים מפני מתקפות סייבר שעתיד להיות מוטמע בשנים הקרובות. בציר העסקי, מנהל חטיבת ה-Delivery ואני שוקדים על הובלת תהליך התייעלות תהליכית מתמיד, המתבטא בין השאר באופן שבו אנו מציעים ללקוחותינו את חבילות ההטמעה והתחזוקה, כמו גם במתודולוגיה שבה אנו מיישמים בפועל. מזה כשנה אנו מריצים פיילוט המציע תפיסה חדשנית ועדכנית לאופן ההטמעה המאפשר ללקוח לחסוך בעלויות הפרויקט ולשפר את סיכויי הצלחתו באופן משמעותי. אני מאמין מאוד בתהליך הזה ומקווה להציע התקשרויות מסוג זה בעתיד ללקוחות נוספים.

מה תוכל לספר לנו על פרויקט ייחודי שזכיתם בו לאחרונה?
לפני כמספר חודשים חברת CA זכתה במכרז מוביל  במערכת הבטחון, הממקם את CA כספקית הראשית לפתרון אבטחת מידע. פתרון זה יעניק מעטפת הגנה טובה יותר מפני מתקפות סייבר ההולכות ומתגברות מיום ליום. בפרויקט זה חטיבת ה-Delivery של CA שמה דגש מהותי על גיבוש מתודולוגית יישום מותאמת לקוח, המציעה גמישות באופן היישום באתרים הביטחוניים השונים, תוך הבנת צרכי התפעול השונים בכל אתר ואתר. בבואנו לתכנן את הפרויקט, הבנו כי על מנת לשפר באופן מהותי את סיכויי הצלחתו, מוטלת עלינו החובה לשפר את שיתוף הפעולה ושיעור תחלופת המידע בין הגופים השונים בתוך ארגון הלקוח, תוך יצירת שפה אחידה הדוברת את עיקרי הפתרון. לאחר שהקמנו מעבדה המדמה סביבה בסיסית, יצרנו ערכת תיעוד ונהלים מותאמים ללקוח שאותם לימדנו במסגרת סדנת אפיון ראשונית שנערכה לגופי היישום השונים טרם ההטמעה. בעתיד הלא רחוק אנו עתידים להפגיש בין גופי היישום השונים במפגשי CA CyberSpace, בהם נסקור את התקדמות הפרויקט ונשאף דרכם להעלות את רמת שיתוף הפעולה ותחלופת הידע בין הגופים.

רקע
שירות צבאי בממר"ם כקצין בענף תשתיות בסיסיות. בעל ניסיון רב בהובלת פרויקטי הטמעת תשתיות ופתרונות אבטחת מידע. בעל רקע בהדרכה במסגרת בית הספר למקצועות המחשב של אגף התקשוב. בעבר יועץ אבטחת מידע ב-CA. עובד ב-CA ישראל כ-3 שנים.

אירועים קרובים