תוכן שיווקי

לקראת אירוע | דרור הר, מנכ"ל חברת אקטיביו: "מודלי הנתונים של IBM מאפשרים להתמודד עם המורכבות הכרוכה באינטגרציה ובניתוח של נתונים המנוהלים במערכות שונות במגזר הפיננסים"

לקראת אירוע IBM Industry Models, ה-30 במאי עד ה-1 ביוני, קופנהאגן

16/05/2012 16:38

חברת אקטיביו (Actiview) מתמחה בשירותי ייעוץ והטמעה של פתרונות Information Management ו-BI. השנה בחרה IBM באקטיביו להציג בכנס השנתי שלה שעוסק במודלי הנתונים שפיתחה למגזר הפיננסים, שיתקיים בקופנהאגן. דרור הר, מנכ"ל אקטיביו, מציג את תכני הכנס, האתגרים של מגזר הפיננסים, והפתרונות שמציעים מודלי הנתונים לאתגרים אלו.

במה יעסוק כנס המודלים השנתי של חברת IBM ולמי הוא מיועד?
כנס המודלים השנתי של חברת IBM מהווה את הבמה המרכזית בו היא מציגה את החידושים וההתפתחויות בתחום מודלי הנתונים. השנה מתמקד הכנס ביישומים של מודלי הנתונים בתעשיות הפיננסים: בנקאות (BDW) וביטוח (IIW), ובמרכזו יציגו בנקים וחברות ביטוח הטמעות של המודלים אצלם בארגון. חלקם יציגו כיצד הם בנו את תשתית מחסן הנתונים באמצעות המודל, וחלקם יציגו את השימושים העסקיים שמתאפשרים מיישום המודל. הכנס גם יסקור את ההתפתחויות בתחום ניהול המידע, ואת האתגרים הרגולטריים והעסקיים בפניהם ניצב מגזר הפיננסים.

מהם האתגרים המרכזיים שעמם מתמודד מודל הנתונים במגזר הפיננסי?
בנייה והטמעה של מודל נתונים בארגוני פיננסים הינה סבוכה במיוחד. האתגר נובע מארבע סיבות עיקריות:

–    מגוון של מערכות תפעוליות – הנתונים הפיננסיים מנוהלים במגוון רב של מערכות תפעוליות, חלקן ישנות וחלקן חדשות. מורכבות התהליכים הפיננסיים משתקפת גם במורכבות מודלי הנתונים התפעוליים, כאשר לכל מערכת מבנה שונה של יישויות והגדרות.

–    הגדרות עיסקיות מורכבות – יצירת שפה ארגונית אחת הינה משימה מאתגרת. לדוגמה: ההבנה מיהו לקוח – משפחת לוי או כל אחד מבני הזוג בנפרד? כיצד לקוח אחד קשור למשנהו? ועוד. מורכבות דומה קיימת בהגדרת המוצר, הקשר בין החשבונות השונים, העמסת העלויות, חישוב הריווחיות של מוצרים שונים, וכולי.

–    דרישות עסקיות מעולמות תוכן שונים – במערכת הפיננסית קיימות שלוש פרספקטיבות ניתוח מרכזיות: היבט שיווקי, היבט פיננסי והיבט ניהול סיכונים. שלושת ההיבטים האלו מנתחים את אותם נתונים אבל בראייה אחרת, ולעיתים תחת חישובים שונים ומנוגדים.

–    רגולציה – הרגולציה ממשיכה לספק דרישות משלה שיוצרות צורך גובר לניתוח הנתונים בצורות חדשות שלא נדרשו בעבר.
כיצד מתמודד מודל הנתונים עם אתגרים אלו?

מודל נתונים אינטגרטיבי צריך להתמודד עם ארבעת האתגרים מתוך חזון של יצירת "אמת אחת" בארגון, ותחת אילוצים טכנולוגיים ותקציביים. מודלי הנתונים של IBM מאפשרים למוסדות הפיננסים להתמודד בצורה טובה יותר עם המורכבות הזו. המודלים בנויים בצורה מודולרית כאשר המיפוי של היישויות העסקיות והקשרים ביניהם מאפשרים התמודדות עם מודלים שונים, הגדרות שונות ודרישות עסקיות שונות. השימוש במודלים של IBM מבטיח כי הפתרון יתמודד היטב עם דרישות ומערכות קיימות ועם דרישות ומערכות עתידיות.

מה תציג אקטיביו בכנס ומי הגופים הנוספים שיציגו בכנס?
אקטיביו תציג כיצד ארגון פיננסי ממנף את מודל הנתונים כדי לבנות מעליו אפליקציות אנליטיות, בתחומי השיווק, ניהול סיכונים וניהול פיננסי. הידע שנצבר באקטיביו מבוסס על ניסיון ייחודי בהטמעה מוצלחת של מודלי הנתונים בבנקים מובילים בארץ ובחו"ל. ברמה האישית, אנו גאים שחברת IBM בחרה בנו להציג את הניסיון שלנו בכנס עולמי לצד גופים מובילים בזירה העולמית, שכוללים בין השאר בנקים – Barclays, Danske Bank, SEB, Nykredit, חברות ביטוח – ING, Tryg, ואחרים.

לפרטים נוספים אודות הכנס ולהרשמה ניתן לפנות לדרור הר, מנכ"ל חברת אקטיביו בכתובת הדוא"ל הבאה.

אירועים קרובים