תוכן שיווקי

לקראת אירוע | מנהל/ת פרויקט/PMO – מה לך כתוב בכרטיס ביקור?

20/05/2012 14:53

מאת גלית יסקרביץ-טיץ, PMP

מנהל/ת פרויקט/PMO – מה כתוב לך בכרטיס הביקור? האם את/ה בתחילת הדרך, תוהה האם כדאי להכנס לתחום? מה לעשות ואיך לבנות את עצמך מקצועית? או שאולי את/ה כבר ותיק/ה, תוהה לאן להתפתח? לאן להתקדם? מה אפשר לחדש? איך להתרענן ולשמור על יתרון יחסי?

בעבודתי כיועצת מתודולוגית לניהול פרויקטים, אני נתקלת בהרבה תהיות ושאלות סביב הנושא: האם מנהל פרויקט הוא תפקיד בפני עצמו שראוי להגדרת תפקיד ו-"מזכה" את בעליו בתקן וכרטיס ביקור? מה ההגדרה לתפקידי ניהול פרויקטים בכלל ו-PMO בפרט? מה המידרג והאבחנה בין מנהל פרויקט מתחיל לבכיר? האם להקים PMO ומה יהיה תפקידו של גוף זה היום ובעוד כמה שנים? וכד'.
לאט אבל בטוח, ניהול הפרויקטים הופך למקצוע בפני עצמו. הסמכות, שיטות עבודה, תקנים כאלו ואחרים ואיך לא- תארים אקדמים (פחות בארץ אבל בחו"ל נפוץ למדיי).

בהתאם, מתפתח סולם מקצועי לניהול פרויקטים. סולם שמבחין בין מנהל פרויקטים מתחיל למנהל פרויקטים בכיר יותר, סולם שמגדיר את המיומנויות, היכולות והכישורים הנדרשים ממנהל הפרויקט. במקביל מתפתחים מודלים למימוש יחידת PMO, מודלים שמאפשרים התפתחות על ציר הזמן ובהתאם לבשלות הארגון בניהול פרויקטים. כעקרון, בעולם משאבי האנוש מפרידים מזה זמן מה בין סולם טכני לסולם ניהולי. ארגון שרוצה למסד את נושא ניהול הפרויקטים בקירבו צריך לייצר סולם קריירה בניהול פרויקטים. האפשרויות רבות והמגוון רחב: מנהל פרויקט, מנהל תוכנית, בקר פרויקטים, וזה עוד מבלי למנות את התארים בתפקיד הצעיר יחסית של PMO…

בכנס מנהלי הפרויקטים בישראל, של ארגון ה-PMI, ה-16 במספר, אתן הרצאה בשם "מנהל/ת פרויקט/ PMO – מה כתוב לך בכרטיס הביקור?", ובה אסקור בקצרה ובמגבלות הזמן את התפתחות ניהול הפרויקטים כמקצוע, היבטים של מסלול קריירה למנהלי פרויקטים, ודוגמאות מהשוק בישראל, בעיקר בתחום ה-PMO, של תפקידים ומהותם בארגונים שונים במשק. המסר אופטימי – יש כאן מקצוע, יש מה ללמוד, יש לאן להתפתח, גם ברמה האישית וגם ברמה הארגונית. כל אחד, פרט או ארגון, יכול למפות רצוי מול מצוי, ולשפר את מה שנדרש- יכולות אישיות, הכשרות ולימודים, הבנייה של מסלול קריירה ומתודולוגיה פנים-ארגונית לניהול פרויקטים.

אז… להתראות בכנס!

גלית יסקרביץ-טיץ, PMP, יועצת ומדריכה עצמאית בניהול פרויקטים, מלווה ארגונים בתהליכי הבנייה, פיתוח, הטמעה ושיפור תהליכי עבודה בניהול פרוייקטים, כולל הקמות של PMO, בניית מסלולי קריירה והכשרות נדרשות, והובלת פורומים פנים ארגוניים למנהלי פרויקטים. כמו כן מעבירה קורסים והדרכות בניהול פרויקטים מותאמים לצרכי הארגון, ומקיימת חניכה אישית למנהלי פרויקטים. גלית מוסמכת בניהול פרויקטים מטעם אוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון ובעלת ניסיון של מעל 11 שנים בתחום. עם לקוחותיה נימנים מוטורולה, ג'ונסון & ג'ונסון, תומסון רויטרס, MSD, נס, כימיקלים לישראל (כי"ל) ועוד. משמשת כסגנית נשיא PMI ישראל להעשרה מקצועית.

אירועים קרובים