לקראת אירוע | כיצד אינפורמטיקה יכולה לסייע לכם לגייס ולשמר לקוחות?
מאת ינאי מילשטיין, מנהל תחום אינפורמטיקה בקבוצת אמן
רבים אינם מודעים לכך, אך מערכות אינטגרציית מידע, דוגמת המערכות של חברת אינפורמטיקה, יכולות לסייע לארגון בגיוס ושימור לקוחות. כאשר המידע הארגוני מהימן, מדויק ונוח לשליפה, ניתן לשפר תהליכי מכירה, להציע מוצרים רלוונטיים יותר ללקוחות שלנו, לספק להם שירות יעיל ומהיר יותר והכי חשוב – לבדל אותנו מהתחרות.
הפתרונות של אינפורמטיקה לתחום גיוס ושימור מאגר לקוחות קוראים תיגר על המבנה המסורתי של מאגרי מידע גדולים (silos) המכילים בסיס לקוחות ומאגרי מידע על טרנזקציות עימם. הפתרונות החדשים יוצרים נקודת מבט אחת אחודה ללקוח ומעבירים מידע חשוב אודותיו במהירות וביעילות. הם הופכים את כל המידע לאמין, מדויק ורלוונטי ויכולים לחלוק אותו בכל הארגון.
הפתרון החדש, אשר משרת כבר מספר רב של בנקים, מוסדות פיננסיים מורכבים וארגונים גדולים, מספק מידע שלם, מאוחד ועקבי אודות הלקוחות, אשר מסייע לאגפי השיווק, המכירות, ניהול סיכונים ,השירות והתמיכה. הוא מאפשר לארגון לגשת למידע, "לנקות" אותו לפי הצורך ולאחד אותו עם מידע אחר, בכל סוג של יישום ארגוני. המידע כעת מנוהל וניתן לערוך בו חיתוכים שונים ולנהל אותו ממקום אחד.
לעיתים קרובות מתעורר הצורך לבצע אינטגרציה של מידע ממקורות שונים על מנת לספק ללקוחות חווית משתמש אחידה בכל יישומי ושירותי הארגון. מערכות אינפורמטיקה יודעות לגשת למידע המתאים ולסנכרן אותו עם מידע קריטי, פעילות לקוח, מידע אודות אירוע מסוים וכן לתאם בין מערכות חדשות וישנות בארגון, ללא תלות במבנה המידע או במיקומו. הפתרון החדש מאחד ושולח את המידע ליישומים העסקיים השונים בזמן אמת. באמצעותו ניתן להעביר מידע מהימן כשירות (Data as a Service) לכל יישום, בשימוש בכל פרוטוקול וכן לאתר ולתקן בעיות איכות נתונים.
אחת הבעיות החוזרות ונשנות היא מה עושים עם המידע שנאסף? או יותר נכון, כיצד המשתמש העסקי, אשר צריך לעשות את השימוש הממשי במידע, יכול לתחקרו ביתר קלות ומבלי להסתמך על ה-IT לביצוע שאילתות על מאגר הנתונים.
Informatica Data Quality Analyst – ניהול איכות נתונים על ידי המשתמש העסקי
תחקור נתונים רלוונטי יותר לאנשים העסקיים בארגון, אותם אנליסטים המעלים שאילתות ומבקשים מאנשי ה-IT להריץ אותן במערכות המידע. זהו תהליך הלוקח זמן רב כי ישנו תמיד היזון חוזר בין האנליסטים לאנשי הפיתוח ולא תמיד כל צד קולע לדרישות של הצד השני.
אינפורמטיקה מאפשרת לאנשים העסקיים לשפר איכות הנתונים בארגון באמצעות Data Quality Analyst. הכלי מאפשר לחולל חוקים עסקיים בכוחות עצמם ואף להיעזר בסט חוקים עסקיים מובנה – האחריות על תחקור הנתונים ושלמותם כבר לא נמצאת רק במחלקת ה-IT אלא גם במחלקות העסקיות של הארגון.
התכונות העיקריות של Data Quality Analyst Informatica כוללות:
• קלות שימוש, המספקת את הרמה הנכונה של ניהול איכות נתונים עבור המשתמש העסקי המתאים
• שיתוף פעולה יעיל יותר בין הצד העסקי לבין צד ה-IT בארגון
• יכולות profiling מתקדמות ניתוח נתונים ברמת שדה בודד או רשומה שלמה
• זיהוי אנומליות במידע
• כניסה מיידית לרשומות ספציפיות עם איכות נתונים ירודה כדי לקבוע את השפעתם על הארגון וכיצד ניתן לתקנם
• מעקב אחר נתוני איכות לחלוק מדדים ודוחות על ידי שליחת כתובת URL לעמיתים
• הגדרת בדיקות כלליות לצורך בדיקת איכות הנתונים