תוכן שיווקי

לקראת אירוע | פתרונות ITG של PROCEED

22/05/2012 15:16

מאת אסף ברנע, מנהל Delivery, פרוסיד

גוף ה-IT בארגונים גדולים, בבנקים, במשרדים ממשלתיים ובצבא הוא היום גוף עסקי לכל דבר, גם אם התוצרים שבו אינם נמכרים אלא מיועדים לצרכנים פנימיים. השפעותיו מגיעות מיד לשורה התחתונה של הדוחות הפיננסיים וכך גם המנהלים העסקיים מתייחסים לכך.

פרויקטי IT Governance
גופי ה-IT מתבקשים לבצע יותר תפוקות בפחות משאבים. דרישות אלה מצריכות מידה רבה של יצירתיות מצד מנהלי ה-IT. לשם כך הם חייבים לפתח מתודולוגיה מובנית של ניהול גוף ה-IT, החל מביצוע תכנון רחב\מפורט יותר, דרך הפעלת מנגנוני קבלת החלטות, ניהול שינויים בהתאם ליעדים ולתחרות במשק כל זאת תוך כדי ניהול ובקרה כל העת.

עד היום בארגונים רבים, גוף ה-IT דאג למכן את היחידות השונות, אך מיכון הגוף עצמו לא קיבל את העדיפות הנכונה. עתה הוא נדרש לבצע פרויקטי IT Governance ולתת גם לעצמו את אותו שירות שהוא נותן לגופים אחרים בארגון.

פרויקטי ה-IT Governance זוכים בתקופה האחרונה לעדנה, וארגונים רבים פונים ל-PROCEED בבקשה לסיוע בפרויקטים אלו. כחברה המובילה את נושא ה-PPM וה-ITG ביצעה PROCEED, בין היתר, פרוקטים בבנקים, ארגוני בריאות, חברות אשראי וחברות היי-טק גדולות.

PROCEED, כגוף מוביל בהטמעת פרויקטי ITG ו-PPM, בחנה את היצע המוצרים בשוק ובחרה במוצרי CA. בשנת 1998 הפכה לשותפה עסקית של CA ומיישמת בכירה של מוצר ה-PPM – Clarity. מערכת CA Clarity PPM הינה מרכזית ואחידה לניהול פרויקטים, שרותי IT, משאבים, דרישות ועלויות הנובעות מההשקעות השונות בארגון. המערכת משפרת את איכות קבלת ההחלטות ומבטיחה כי ההשקעות השונות נמצאות בהלימה עסקית עם האסטרטגיה הארגונית. CA Clarity משפרת את התכנון וההוצאה אל הפועל של פרויקטים ותוכניות עבודה מורכבות. המערכת הינה ממובילות השוק בתחומה, ובעלת יכולת התממשקות מצוינת למוצרים אחרים בשוק כגון MS Project ועוד.
בנוסף, מביאה PROCEED ערך מוסף בזכות הידע הרחב שצברה בכל הקשור לתהליכי עבודה, תהליכים עסקיים, מתודולוגיה – הנופלים תחת הקטגוריה של Best Practices. החברה עוקבת אחר מגמות חדשות ושיטות הנהוגות בעולם לתיעדוף של פרויקטים ומיישמת אותן אצל לקוחותיה.

פרוייקטי PPM
פרויקטי PPM בתחום ה-ITG הם פרויקטים אסטרטגיים. המנמ"ר והממונה עליו בהנהלת הארגון יודעים זאת ודורשים לראות את התרומה לאסטרטגיה של הארגון ולשורה התחתונה שלו. נושא זה מחייב מאוד מבחינת PROCEED ,כגוף מומחה בתחום, ומשפיע על התקשורת והמיקוד שלה כגוף מונחה גישה עסקית ומוכוונת יעדים. מימוש פרויקט כזה בארגון מחייב שילוב של הגדרת תהליכים ושיטות, יצירת השינוי הארגוני הנדרש וכמובן התשתית הטכנולוגית התומכת, תשתית המאפשרת טיפול בכלל מעגלי ה-Governance כך שיוכל להוות מקור מידע אמין לדרג מקבלי ההחלטות.

ארגון מחדש של התפקידים בארגון
לעיתים תכופות כרוך השינוי גם בארגון מחדש של התפקידים בארגון. בארגונים רבים אנו רואים שפרויקטים מסוג זה מייצרים תפקידים חדשים דוגמת פונקציית BRM – הפונקציה המקשרת בין ארגון ה-IT לארגון העסקי שעד אז לא הייתה קיימת. זהו תהליך ארוך שנכון לבצעו בשלבים. יש לבחון לפני הכניסה לפרויקט האם ההנהלה מחויבת לפרויקט ולקדמו בפרויקט של שינוי מתמשך בתהליכים, בתרבות ובאיכות הניהול. כל אלו יביאו מהר מאוד לשינוי בשביעות הרצון הפנימית ולשיפור בשורה התחתונה של העסק.

אירועים קרובים