תוכן שיווקי

מינוף רשת התקשורת לזמינות ושרידות עסקית מירביים

בעידן המידע מהווה רשת התקשורת עקב אכילס של הפעילות העסקית בארגון ● מתודולוגיית תכנון רשת על ידי מומחה תקשורת ואבטחת מידע תאפשר ביצועי רשת טובים יותר, רמות זמינות ושרידות עסקית גבוהות מאי פעם ושיפור רמת האבטחה

22/05/2012 16:52

מאת אלון סטמבולצ'יק, מנהל תחום תקשורת, ספיידר פתרונות אבטחת מידע ותקשורת נתונים

רשתות התקשורת הפכו עם השנים לחלק בלתי נפרד מהתהליכים העסקיים של כל ארגון והחבל הדק בין אבטחת המידע של הארגון לרשת התקשורת הולך ומתחבר לפיתרון אחד. ארגונים רבים מבקשים ליישם פתרונות אבטחת מידע בתוך הרשת הפנים ארגונית, דוגמת הפרדת רשתות (סגמנטציה), NAC, התקנת Firewall פנים ארגוני תוך פשטות ביישום ומבלי לפגוע בביצועי הרשת.

לפני שאנו צוללים לתכנון רשת התקשורת בארגון, שוו בנפשכם את התרחיש הבא: אניית פאר שטה לה בלב הים, על הסיפון מאות אנשים חוגגים חופש מהנה ונטול דאגות. בינתיים, באחד מהחדרים פורצת שריפה הנובעת מקצר חשמלי. האש מתחילה לכלות את תכולת החדר ועשן ממלא אותו…

בנקודה זו יכולים לקרות כעת שני תרחישים. הראשון – האש מתפשטת לחדרים נוספים ומביאה לשריפה כוללת הגורמת לנזק עצום ואולי אף לאבדן חיי אדם. בתרחיש השני – הודות לתכנון נכון של מערכת הבקרה, מופעלת מערכת כיבוי אש בחדר ובמקביל, מופעלות דלתות אוטומטיות וחסינות אש הסוגרות את החדר באופן הרמטי המונע את התפשטות האש אל מעבר לחדר. במקרה זה, תכנון והיערכות נכונים מנעו אסון, חסכו הון ואפשרו לספינה להמשיך במסעה ללא פגע ועם פגיעה מינימלית בנוסעים.

הרשת כפלטפורמה עסקית קריטית
באופן דומה ניתן לראות כי עידן המידע מביא איתו שפע של הזדמנויות עסקיות ומספק פלטפורמה ליצירת קשר שוטף ורציף עם הגורמים העסקיים השונים בתוך הארגון ומחוצה לו. במקביל להתפתחות הטכנולוגית ניתן לראות כי ארגונים מבססים מערכות קריטיות רבות על רשת המידע הארגוני, מה שהופך את שרידות הרשת לקריטית עבור כל ארגון. אי לכך, ארגונים העוברים נפילה של רשת התקשורת, או אפילו ירידה בביצועים, חווים פגיעה קשה בביצועים העסקיים שחלקם מתבטאים בפגיעה במוניטין החברה וביכולתה לספק שירות. לאור זאת מובנת החשיבות שמקנים מנהלי מערכות המידע בארגונים לתכנון נכון של הרשת ואבטחת המידע.

תכנון רשת התקשורת וצרכי הארגון
ניתוח מקצועי של צרכי ה-LAN והקמה נכונה של תשתיות התקשורת בארגון משפיעה באופן ישיר על ביצועי הרשת בהווה ועל תפקוד הארגון בעתיד. מאחר ויעילות תשתית התקשורת תקבע כיצד יתפקד הארגון בשנים הבאות, האתגר הוא ללמוד ולהכיר את צרכי הארגון תוך מחשבה על העתיד לבוא. יש צורך מובהק למפות את 6 האלמנטים הבאים על-מנת להגיע לארכיטקטורה הטובה ביותר.

*    צרכי הארגון
*    נפחי תעבורה תוך שימוש בכלי ניטור
*     אפליקציות
*    ציוד קיים וכמות פורטים
*    Security
*    תשתיות פאסיביות

ניסיון של עשרות פרויקטים בתחום הוכיח בצורה חד משמעית כי התעמקות ובחינה של הפרמטרים שצוינו לעיל מאפשרים קבלת  תמונה רחבה ואמיתית ומאפשרים לתכנון להתבצע בצורה היעילה ביותר עבור הארגון, תוך מתן דגש רב על נושא השרידות ויציבות של רשת התקשורת.
לסיכום, הבסיס לבניית תשתית תקשורת מנצחת מצוי ביכולת לשנות ולהוביל את הפעילות העסקית ולא להיות מובלים ע"י שגרת התחזוקה והצמיחה, שהופכות את התשתיות לבלתי מנוהלות תוך בזבוז משאבים וכספים. מניסיוני ב-20 שנים האחרונות ובעידן העולם הוירטואלי, אם נתמקד בפרמטרים שהוזכרו לעיל נגיע  לצמצום ה-TCO ולארכיטקטורה נכונה. ועל כך נאמר: "סוף מעשה במחשבה תחילה".

צרו קשר

אירועים קרובים