תוכן שיווקי

לקראת אירוע | מבינה עסקית ל-Business Discovery

זה הכיוון שאליו הולכת כיום חברת קליק וויו, לדברי סגן הנשיא שלה, דונאלד פארמר, שירצה מחר בכנס הלקוחות שיתקיים במלון הילטון ● ההבדל בין שני המונחים: בבינה עסקית המערכת מציפה ידע קיים ואילו בגילוי עסקי מוצאים תשובות לשאלות שאפילו לא חשבנו עליהן

19/06/2012 15:25

"בינה עסקית (BI), או האפשרות לשלוף תובנות מהנתונים הארגוניים, אינה מספיקה היום, וארגונים שרוצים להגביר את התחרות, צריכים ללכת שלב אחד נוסף – לכיוון הגילוי העסקי – Business Discovery", כך אומר דונאלד פארמר – סגן נשיא ומנהל מוצר בחברת קליק וויו, לקראת כנס לקוחות קליק וויו שיתקיים מחר (ד') במלון הילטון בת"א.

"ההבדל בין בינה עסקית לגילוי עסקי הוא שתובנה עסקית טובה במענה לשאלות שאתה יודע, אבל זה לא טוב כאשר משהו בלתי צפוי קורה. בעסקים של היום כשכל זז כל כך מהר דברים לא צפויים קורים כל הזמן. למשל חברת הקוסמטיקה אסתי לאודר, שהיא לקוח של קליק וויו העולמית, ביקשה לברר כיצד השפיעה רעידת האדמה והצונאמי במארס 2011 על מכירות מוצריה ועל שרשרת האספקה ביפן, וגילתה להפתעתה שלא רק הלקוחות היפנים נפגעו אלא גם האוסטרלים שיפן משמשת עבורם האב שממנו מועברים המוצרים ליבשת הדרומית. מסתבר שמנהלי החברה שאלו שאלה אחת, וקיבלו תשובה על בעיה שהם אפילו לא חשבו שקיימת.

לדברי פארמר, כדי לגלות דברים כאלה נדרשת טכנולוגיה קלה לתפעול שלא דורשת הכנות ובניית פרויקט מצד ה-IT, משום שעד שיעשו זאת השאלה כבר לא רלוונטיות. ושנית, המערכת צריכה לספק גמישות לשאול שאלות חדשות בלי לבנות מודל. הטכנולוגיה שלנו אמורה לעשות את שני הדברים הללו – היא קלה וגמישה. הדרך להשיג את שתי המטרות הללו היא באמצעות אפליקציות. המשתמש הסופי – לא ה-IT הוא זה שבונה את האפליקציה ומנהל את התחקיר. כל מה שה-IT צריך לעשות זה לאפשר לו גישה לנתונים".

"כוחם של הטלפונים החכמים והטבלטים גדול ובעוד שנתיים שלוש, מרבית המשתמשים בתוכנות BI יעשו זאת ממכשירים ניידים", אומר פארמר.

"המשתמשים העסקיים משתנים", אומר פארמר. "למשתמשים העסקיים יש היום הרבה יותר שליטה יש להם בבית טכנולוגיה יותר טובה וכוח מיחשוב לא פחותים מאלו שבעבודה ולעיתים אף עולים עליהם. הם משתמשים בבית באפליקציות, בנתונים, גולשים באינטנרט ועוד. הם מצפים במשרד לאותם יכולות. הם דורשים ממחלקות ה-IT יותר מידע ויותר גישה לנתונים ואם מחלקת ה-IT לא יכולה לעשות זאת, הם הולכים לעשות זאת בעצמם. בין היתר גם באמצעות אפליקציות כמו קליק וויו. אנחנו צומחים בזכות העובדה שהמשתמשים עסקיים מגלים אותנו".

"הטרנד החדש הוא הבאת המכשיר של המשתמש גם לעבודה, BYOD.  במקרה שלנו זה תביא את התוכנה שלך בעצמך – BYOS".

אבל אנשי ה-IT לא מוותרים על התפקיד שלהם, והם רוצים לשלוט בתהליך מחלקות ה-IT מבינות שאם הן לא יעשו את זה תחילה המשתמשים העסקיים יעשו זאת בעצמם. בשבוע שעבר רכשה קליק וויו את Expresor, המאפשרת למחלקות ה-IT לבנות את התשתית לגילוי עסקי בדרך מנוהלת, קלה לאדמיניסטרציה כך שהם יקדימו את המשתמשים העסקיים במקום ההפך".

מגמה נוספת היא השימוש בטלפונים חכמים ובטבלטים. אנחנו סבורים שבעוד 2-3 שנים מרבית הלקוחות שלנו בתחום ה-BI יעבדו עם טלפונים חכמים. במיוחד אייפון ואייפד הופכים להיות כלים של מנהלים. אנחנו מתכננים את התוכנה שלנו תחילה למובייל ורק אחר כך לדסקפטופ.

ומוסיף יוגב פלד, המנכ"ל המשותף של קליק ויו ישראל: "גם בארץ כבר משתמשים ביכולת הזו, באחד הגופים הגדולים העוסקים בחקירות. בנינו מחולל אפליקציות שבו האנשים בשטח שמנהלים חקירה יכולים לארגן את כל המידע הדרוש להם, לנתח אותו ולהוציא ממנו תובנות, לעיתים גם בלתי צפויות".

אירועים קרובים