תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ה-Social Enterprise משלב את עולם המובייל, הרשתות החברתיות ומיחשוב הענן לטובת דינמיקה טובה יותר של זרימת המידע בארגון

שיחה עם גיא בר שדה, מנהל לקוחות בכיר בבלאט-לפידות יישומים ארגוניים

28/06/2012 13:46

Salesforce.com היתה החלוצה להציג את חזון הרשת החברתית בארגון ואחריה מנסות לצעוד ענקיות טכנולוגיה נוספות. כיצד מתרגמים את ההצלחה של הרשתות החברתיות לשימוש הארגון?
"חזון הארגון החברתי משנה מן היסוד את הדרך שבה אנשים בארגונים משתפים פעולה, חולקים רעיונות ומנהלים מידע. מהפכת הרשתות החברתיות מתרחשת בכל העולם. מספר המשתמשים ברשתות חברתיות עולה כבר על משתמשי דואר אלקטרוני. כמעט רבע מן הזמן שמושקע און-ליין מוקדש לרשתות חברתיות כמו פייסבוק, LinkedIN ואחרות. במקביל, אנשים נכנסים לאינטרנט יותר דרך הסמארטפונים מאשר דרך המחשב ולכן צריך לשלב יישומים ארגוניים ולא רק יישומים פרטיים במובייל. חזון ה-Social Enterprise של Salesforce.com משלב את עולם המובייל, הרשתות החברתיות ומיחשוב הענן לטובת דינמיקה טובה יותר של זרימת המידע בארגון".

מהם הפתרונות שאתם מציגים לסביבת הארגון החברתית?
"ל-Salesforce.com שורה של פתרונות חדשניים עבור הארגון החברתי. הפתרון הבסיסי הוא Chatter – רשת חברתית ארגונית, המאפשרת לשאול שאלות, לקבל תשובות, לצפות בהודעות ולחלוק מידע. הכלי שימושי למערכי מכירות, שירות ושיווק ומציף בצורה נוחה מאוד ידע. למשל, איש מכירות יכול להעלות שאלה ב-Chatter – ולקבל תשובות מחבריו הרואים את הבקשה על הקיר.

קיימים פתרונות משלימים נוספים המהווים חלק מן הרשת החברתית הארגונית במגוון שימושים, ביניהם:

Chatter Now – המספק שיתוף מידע בזמן אמת בכך שהוא מאפשר למשתמשים לראות מתי הקולגות שלהם און-ליין, לצ'וטט איתם מיד ולחלוק את המסך מבלי לעזוב את הרשת החברתית הארגונית.

Chatter Customer Groups – באמצעותו ניתן להזמין אנשים מחוץ לארגון שלהם לרשת צ'אטר על מנת לשתף מידע ורעיונות. משתמשי צ'אטר יכולים להזמין לקוחות ושותפים לשיתוף בקבוצות פרטיות ומאובטחות. הכלי צפוי להגדיל את השיתוף מחוץ לגבולות הארגון.

Chatter Approvals – באמצעות כלי זה משתמשים יכולים לנקוט פעולה על כל תהליך אישור שמגיע דרך צ'אטר. ניתן לאשר הנחות ללקוחות, החלטות עסקיות, בקשות לחופשה ועוד באמצעות צ'אטר. תהליכי אישור כוללים גם הערות בדרך ומסמכים קשורים המסייעים להגדיל את היעילות ולקבל החלטות על בסיס מידע.

Chatter Answers הוא כלי נוסף לשירות לקוחות. כך, לקוחות יכולים לשאול שאלה כפי שזה נעשה ברשתות החברתיות ולקבל את התשובה במהירות מתוך בסיס המידע הארגוני, מומחי הקהילה או נציג שירות. ניתן לחבר את Chatter Answers לרשתות חברתיות ציבוריות כמו פייסבוק כדי להרחיב את הקהילה.

כלים נוספים הוא ה-Data.com –המספק למומחי מכירות ושיווק את המידע לו הם זקוקים על מנת לתכנן באפקטיביות  ולהוציא לפועל מבצעי שיווק ומכירות מתוך ה-CRM, ו-Radian 6 – שמבצע ניטור של הרשתות החברתיות ומנתח בזמן אמת התייחסויות לארגון ברשתות החברתיות – מידע שניתן להשתמש בו לייעול תהליכי המכירה והשיווק.

התחלתם בסידרת מפגשי שולחן עגול בנושא הארגון החברתי. ספר על כך.
"אנו מקיימים מפגשים בשם Salesforce Executive Workshop בכל שבועיים, כאשר בכל פעם מתמקדים בנושאים בקהל יעד שונה כגון: מנהלי מכירות, מנהלי שירות ומנהלי מערכות מידע. במפגשים אנו מסבירים כיצד הכלים יכולים לסייע לארגון ולהם בתפקיד. הנוכחים חווים את השימוש בצ'אטר ב- Live, כאשר על גבי מסכים רואים כיצד המידע מגיע בדחיפה ולא במשיכה ותורם לשירות, המכירות ומערכות המידע. עד כה קיבלנו תגובות נלהבות לפורמט זה של מפגשים".

אירועים קרובים