מיקרוסופט תובעת מיליון שקלים מביט פור יו בטענה למכירה פיראטית של תוכנות

בכתב התביעה נטען, כי ביט פור יו סחרה במדבקות מערכת ההפעלה חלונות 7 מזויפות, ועל כן מבקשת החברה צו מניעה קבוע, מתן חשבונות ותביעה כספית בסך מיליון שקלים ● חגית גרוס, מנהלת הרישוי וזכויות היוצרים במיקרוסופט ישראל: "מלבד הטעיית הצרכנים במכירת מדבקות מזויפות, סחר במדבקות מערכות ההפעלה בא בדרך כלל בד בבד עם פיראטיות וזיופי תוכנה, אשר חושפים את הצרכנים לנזקים וסיכונים שנובעים משימוש בתוכנות לא מקוריות"

מיקרוסופט הגישה היום (א') תביעה לבית המשפט המחוזי מחוז המרכז, במסגרתה תובעת החברה העולמית מיליון שקלים מביט פור יו (י.ב) בע"מ ומנהלה יהונתן בוני, בחשד לסחר במדבקות מזויפות של מערכת ההפעלה חלונות (Windows).

בכתב התביעה נטען, כי ביט פור יו ומנהלה בוני סחרו במדבקות מערכת ההפעלה חלונות 7 (Windows 7 Pro) מזויפות. עוד נכתב, כי טרם הגשת התביעה, מיקרוסופט ביצעה שתי רכישות מהמשווק. על פי כתב התביעה, "במהלך הרכישות מכר המשווק לחוקרים פרטיים מטעם מיקרוסופט מדבקות אותנטיקציה עבור מערכת ההפעלה חלונות 7 החשודות כמזויפות. בעת רכישת מחשב, הצרכן אמור לקבל מחשב הכולל מערכת הפעלה, שהותקנה על ידי המשווק, ובנוסף מדבקת אותנטיקציה של מערכת הפעלה, אשר נותנת אינדיקציה ללקוח שאכן רכש מערכת הפעלה עם רישיון".

באמצעות באי כוחה, עורכי הדין עידן סידס, עודד שטייף וקרן רובינשטיין, הגישה מיקרוסופט לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה תביעה לצו מניעה קבוע, מתן חשבונות ותביעה כספית בסך מיליון שקלים. בין היתר, מבקשת מיקרוסופט לאסור על המשווק סחר במדבקות אותנטיקציה מזויפות.

"מלבד הטעיית הצרכנים במכירת מדבקות מזויפות, סחר במדבקות מערכות ההפעלה בא בדרך כלל בד בבד עם פיראטיות וזיופי תוכנה, אשר חושפים את הצרכנים לנזקים וסיכונים שנובעים משימוש בתוכנות לא מקוריות", אמרה חגית גרוס, מנהלת הרישוי וזכויות היוצרים במיקרוסופט ישראל. "בישראל גוברת המודעות לשימוש בתוכנות מקוריות, ואנו נמשיך בפעילויות להגברת המודעות במטרה לצמצם תופעות מסוג זה". יצוין, כי טרם הוגש כתב הגנה.

מיקרוסופט: יש לבדוק את הערכה בעת רכישת התוכנה
ממיקרוסופט ישראל נמסר, כי "בעת רכישת מחשב יש לשים לב שמדבקת האותנטיקציה של מערכת ההפעלה חדשה וללא קצוות מקולפים. רכישת מדבקות אותנטיקציה של מערכות הפעלה אלו, כמוצר בפני עצמו, אסורה. מדבקה המגיעה בנפרד או על גבי גליל היא חסרת כל ערך, ועלולה להיות מזויפת. בנוסף, יש לבדוק אם שם המותג על גבי המדבקה זהה למותג המחשב שקנית".

בעת רכישת תוכנה, נמסר, "יש לבדוק שהערכה שלמה. ערכת OEM מלאה לבוני מערכות מחשב (System Buliders) כוללת תקליטור עם הולוגרמה, חוברת ומדבקת אותנטיקציה, ארוזים כולם ביחידה אחת. אם אחד ממרכיבים אלו חסר – הערכה היא חסרת ערך".

"אם המחיר נמוך בצורה המעוררת חשד, קיימת סבירות גבוהה כי הערכה אינה חוקית. עם זאת, לעתים קרובות תוכנות מזויפות נמכרות בסביבות אותו מחיר כמו תוכנה מקורית", נמסר מטעם החברה. "קיימים כמה סיכונים שבשימוש בתוכנות פיראטיות, ביניהם החשש שדיסקים מזויפים ולא בדוקים עלולים להכיל וירוסים שיפגעו בכונן הקשיח וישתקו את הרשת כולה. בנוסף, רכישת תוכנה מאתר אינטרנט ללא מוניטין מגדילה את הסיכויים להורדת תוכנות זדוניות, ווירוסים, אשר מאטים את מהירות המחשב וביצועים פחות אמינים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים