תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ניהול נכון ויעיל של דאטה סנטר

17/07/2012 16:20
APC שניידר אלקטריק

עלויות האנרגיה הגדלות, עלייה בנפח, ברמת התחכום ובצפיפות האנרגיה של מרכזי הנתונים, מציבים אתגרים חדשים בפני המנהלים, הנדרשים לשפר את רמת הביצועים במקביל לצמצום הוצאות התפעול. בסביבה כזו נדרשת גישה למידע מדויק ועדכני לגבי מצב הנכסים, השימוש במשאבים, ומצב המערכות תוך עמידה בדרישות התפעול בסביבה מוגבלת באנרגיה. רמה כזו של מורכבות ניתנת ליישם בעזרת תוכנה לניהול תשתיות מרכז נתונים, או בקיצור, .DCIM

StruxureWare של APC מציעה פתרון, באמצעות שילוב בקרת מערכות ואיסוף נתונים אל נקודת גישה יחידה. התוכנה חובקת בתוכה את הניהול של מערכות IT (מחשוב, אחסון ונכסי רשת) וניהול מלאי ונכסים ובמקביל מספקת למנהלי מרכז הנתונים יכולות חדשות לגמרי כגון מעקב אחרי שינויים וזרימת העבודה, סימולציה של תרחישים עתידיים וניתוח השפעות של שדרוגים צפויים או שינויים במתקן. בנוסף, יש לתוכנה יכולת להשתלב בבקרת תשתית מרכז הנתונים ובחינת מדדים כגון  הספק, קירור ואבטחה פיסית.

לדוגמה תרחיש של שדרוג מתקן המתוכנן עבור 100 וואט למטר רבוע לערך, עם מסד מודרני בצפיפות של 8-12  קילוואט, התואם ל-200-240 וואט לכמטר רבוע – כלומר, יותר מפי שניים מצפיפות החשמל המקורית, מה שמצריך הרחבה דומה של יכולת הקירור. בסביבה זו חושפת תוכנת StruxureWare חיסכון באנרגיה המושתת על שילוב הבקרה של ציוד ה-IT של מרכז הנתונים והמתקן הפיסי כדי לעזור לצוות מרכז הנתונים לנהל עומסי נתונים וצריכת הספק בזמן אמת, ובשילוב עם תוכנת ניהול מבנה, אפילו את אבטחת המתקן, עם מערך מיועל של לוחות מחוונים.

היעדר תוכנת תשתית פיסית יכולה לגרום למגוון בעיות תפעול, לדוגמה: הנטייה להגדיל את נפח הקירור במרכז יתר על המידה, מתוך ניסיון "ללכת על בטוח", יגרור את המרכז להוצאות נכבדות ומיותרות על צריכת האנרגיה שלו לאורך שנים. שימוש בתוכנת StruxureWare היה מספק תובנות באשר לנכסים הקיימים, לצמצם את טעויות האנוש ולייעל את התפעול.

StruxureWare מספקת יכולות חדשות גם במעקב אחרי ציוד בחדר ה-IT. הגישה המסורתית מסתמכת על רישום ידני של התקנות ציוד וביקורות. תוכנת StruxureWare יכולה לייעל את זרימת העבודה הזו, לקשר סורקי ברקוד ידניים על רצפת מרכז הנתונים ליישום הזמנות עבודה וזיהוי חלקי ציוד. התוכנה משתמשת ברשת אלחוטית ומפרטת באופן אוטומטי תכונות של נכסים והתקנים, מה שמאפשר חיפוש בעזרת מילות חיפוש לפי שם, דגם וסוג, או העברת מידע לגיליונות נתונים לצורך יצירת דוחות מצב.

ניתוח נתונים אוטומטי ויכולות מידול אוטומטיות עוזרים למנהלים להבין את ההשפעות של חומרות או דרישות מערכת חדשות – לדוגמה כיצד התקנה של מסד חדש של שרתים עתידה להשפיע על יכולת הקירור בהתחשב בחומרות ובספקי הכוח הקיימים. הודות לשילוב של נתוני ניטור בזמן אמת, בתוך כלי התכנון, יוכלו מנהלים המשתמשים ב-StruxureWare לזהות גם "נפח תועה" באמצעות תיאום יעיל יותר של נכסים, יחזק את המשאבים הזמינים ויאפשר להפיק מהם יותר מבלי להצריך רכישה של חומרות חדשות.

גישה מקיפה יותר תכלול גם שילוב של StruxureWare עם מערכת בקרת מבנים גדולה יותר המכונה DCFM, או מערכת לניהול מתקנים במרכז הנתונים. עם המידע המגיע מחוץ למרכז הנתונים יכולה StruxureWare לתמוך בהתראות ולתאם תגובות לבעיות ברשת החשמל, בתחזוקת ההספק (יזומות ובלתי יזומות), ובניתוח של האמינות והאיכות של האנרגיה. היתרון של השילוב הוא בסיוע בשליטה על מצב החום, האוורור ומיזוג האוויר (HVAC), מערכות למצבי שריפה ואספקת מים, אדים וגז. אינטגרציה המבטיחה הקצאה נכונה ויכולת תגובה טובה לכלל משאבי האנרגיה.

אירועים קרובים