תוכן שיווקי

Windows 8 Surface – אתגר ה-BYOD (ר"ת Bring Your Own Device) עולה על פני השטח – חלק ראשון מתוך שניים

01/08/2012 16:36

מאת דויד אדי, מנכ"ל MobilityinCloud*

חופשת הקיץ בעיצומה, תיהנו ממנה! מנהלי מערכות המידע ואלו הממונים על מדיניות ה-IT בארגון, קחו את הזמן ליהנות עם הילדים, עם המשפחה. תשאפו הרבה אוויר ומלאו מצברים – אתם עוד תצטרכו הרבה אויר, כי בספטמבר, תחילתו הרשמית של הסתיו, ברגע שכל אותם עובדים (במינוחים שלכם משתמשי הקצה) יחזרו לעבודה מחופשת הקיץ יחל האתגר האמיתי של מנהלי ה-IT, כאשר מירב הטקטיקות שבניתם להתמודדות עם תופעת ה-BYOD (ר"ת Bring Your Own Device) "יעופו" מהחלון ולא יהיו רלוונטיות יותר תודות ל-Windows 8.

סמסטר סתיו – ניידות 101 – The Microsoft Way – הדרך של מייקרוסופט
תופעת ה-BYOD מעלה נכון להיום דאגות לגיטימיות. דאגות אלו יגדלו ויתרבו עם הגמישות והאסטרטגיה החדשה אותן הציגה לראשונה מייקרוסופט עם השקת מחשב הלוח (טאבלט) החדש Surface מתוצרתה, התומך במערכת ההפעלה Windows 8.

בעבר הלא רחוק ה-IT עמדו על שתי רגליים חזקות בכל הנוגע לתופעת ה-BYOD, כאשר ברוב המקרים המילים "לא" ו-"אסור" היו השכיחות שביניהן. עם כניסת Apple למשחק וההתעקשות של Apple לנהל את מכשירי ה-iPhone וה-iPad בעולם סגור, מה שנקרא: The Apple Way – "הדרך של Apple", מנגד Google יצרנית Android ,והעולם הפתוח, שייצרה מערכות הפעלה שונות שנטייתן בכל פעם להכיל ריבוי הגרסאות של Android, מעולם לא חיממו את לבבות ה-IT ואפשרו להם לספק לעובדים שמכשירים אלו אינם נתמכים ומייצרים עבודה נוספת לארגון.

כך שמערכות ההפעלה הללו סיפקו מונחים חדשים כגון: האם המכשיר/ההתקן הנייד "מוכן לארגון" – Enterprise Ready או "מתאים לארגון" – Enterprise Appropriate?

עם צאתו של מחשב הלוח Surface, מחקה מייקרוסופט את כל הטיעונים הללו במשפט אחד בעת ההשקה המדוברת:

Windows Surface – הארגון שלי, הבית שלי! – My Enterprise, My Home!
פרשנים יכולים להתווכח על ההשלכות ארוכות הטווח של חשיפת Surface של מיקרוסופט. האם Windows 8 תצליח? האם מייקרוסופט תזניח את שותפותיה הוותיקות שליוו אותה מאז הקמתה בתחום החומרה? מייקרוסופט משחקת ברעיון של ,Pen-Computing בדיוק כמו בתחילת שנות ה-2000 עם מכשירי ה-iPAQ, הWindows CE- וטכנולוגיות נוספות. טכנולוגיות אלו, אשר הצליחו לעיתים, נכשלו להלהיב את הדמיון הכללי. הפעם נראה כי ה-Surface הולך לשנות את פני הדברים.

סדרת המייקרוסופט Surface מציגה לא רק את החומרה החדשה וכניסתה למלחמה הקיימת בתחום זה, אלא אף את רעיון ה-"מעגל שלם" – Full Circle. עם החומרה של Surface קפצה עתה מייקרוסופט מעל לקו החמקמק המפריד בין מכשירים לשימוש ביתי ובין חומרה ארגונית. אתם צריכים להיות מוכנים כאשר, ולא אם, המשתמש הראשון בארגונכם ירצה לחבר את התקן ה-Surface למשאבים הארגונים בסתיו הקרוב.

טענות הנגד שהיו קיימות עד כה כבר לא תקפות יותר, הטענה המובילה עד כה הייתה, "חומרה זאת איננה יכולה להיתמך על ידי מערך ה-IT בארגון". אחרי הכול מורצת עליו מערכת ההפעלה "חלונות", נכון?!

בעיני העובד מחשב לוח (טאבלט) ש"רצה" עליו מערכת הפעלה Windows, לא נראה ולא אמור לעבוד אחרת מחומרה אחרת או מהמחשב הנייד שעד כה אושר ע"י הארגון לעבוד אך ורק איתו – אבל למנהלי IT ברור שזוהי הסתכלות לא מושכלת מצד אלה שאינם מבינים כיצד מנהלים IT.

אז איך אתם מתכוונים לנהל את ה-Surface בשטח?

*דויד אדי הוא מנכ"ל MobilityinCloud – נציגת Fiberlink בישראל, יצרנית MaaS360. ה-MaaS360 הינה פלטפורמת ה-MDM בענן המובילה בעולם והיחידה המאפשרת ניהול מיידי של כל סוגי ההתקנים הניידים כולל מחשבים ניידים המריצים Windows או MAC וWindows 8- שיושק בקרוב. לפרטים נוספים אודות MaaS360 וקבלת ערכת התנסות ללא כל התחייבות ל-30 ימים, ניתן לפנות לאתר הבית של החברה או דרך המשווקים המורשים.

אירועים קרובים