תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | SalesCloud – סוגרים עסקאות ביחד

02/08/2012 16:27

באחת מההרצאות הבולטות בוועידה השנתית של Salesforce.com ובלאט לפידות, הוסברה תמצית התפיסה שהביאה לפיתוחה של אפליקציית המכירות של Salesforce.com, הפועל בהתאם לעקרונות הארגון החברתי: על פי אנליסטים ולקוחות ברחבי העולם, זוהי אפליקציית המכירות הטובה והחדשנית בעולם.

הבסיס לחדשנותה של Salesforce.com, שהוגדרה על ידי פורבס השנה כחברה החדשנית בעולם, הוא יכולתה להניע מהפכות, לקעקע הנחות יסוד ותפיסות מקובלות. לדוגמה: בשנת 2000 שאלה Salesforce.com, מדוע אפליקציות ארגוניות לא יכולות להיראות כמו amazon.com – וכך אפליקציות שהיו עד עתה כבדות, מורכבות ונמוכות-ביצועים הפכו לפתע לידידותיות למשתמש, אינטואיטיביות, וזמינות מכל מכשיר.

השינויים הללו הניעו מהפכה. אנשי מכירות בעולם קיבלו אפליקציה אינטואיטיבית יותר, מה שאפשר גם למנהלי המכירות גישה למידע איכותי יותר: וכך ניתנו להם הכלים לשינוי, השקיפות לתוך הפייפ-ליין והיכולת להטמיע תהליכים עסקיים מוצלחים – ובסופו של דבר למכור יותר.

אולם – למהפכה היו מגבלות. האפליקציה לא הצליחה לשנות את התפיסה המוטעית והמושרשת ביותר, והיא: שאנשי מכירות עובדים לבד. למעשה היום ברור לכל מנהל, שתהליך המכירות הוא תהליך של שיתוף פעולה, במיוחד כשמדובר במכירות מורכבות: המחלקה המשפטית, התמיכה, חברי ההנהלה ועוד, כולם שותפים לתהליך המכירה.

הרשתות החברתיות שנכנסו לתמונה בשנים האחרונות, לימדו את משתמשי המחשבים באשר הם כיצד לשתף פעולה. להגיע לאנשים, לשאול שאלות ולשתף מידע המבוסס על מומחיות בנושאים שונים – וכך נולדה המהפכה השניה של החברה החדשנית בעולם: Salesforce.com שאלה מדוע שאפליקציות ארגוניות לא יהיו כמו פייסבוק? לאחר שהתבססה ההבנה שתהליך המכירה הוא תהליך של שיתוף פעולה, לקחה Salesforce.com את אותן תכונות של שיתוף מידע ושיתוף פעולה – ויישמה אותן גם באפליקציות ארגוניות, כך שהעבודה הפכה אינטואיטיבית וקלה עבור רוב העובדים, שממילא נמצאים ברשתות החברתיות ורגילים לעבוד איתן.

גיא בר-שדה, מנהל מכירות בכיר בבלאט-לפידות, ציין בהרצאתו: "העוצמה באפליקציית המכירות שלנו, היא שהיא נותנת את הפלטפורמה להגיע לכל אחד בארגון במהירות, לקבל תשובות לשאלות שעל הפרק. אני יכול למכור ביחד, כצוות, ולשתף פעולה בקונטקסט של תהליך המכירה, וממש כמו ברשתות החברתיות – אני מקבל אליי בדחיפה את המידע שרלוונטי אליי, בלי צורך לרדוף אחרי המידע וללא מאמץ".

שי גולן, מהנדס Presale בבלאט-לפידות, הוסיף: "בעזרת הכלים ש-Salesforce.com מספקת, לשיתוף פעולה בתוך הארגון – מחד, ומאידך לחיבור החוצה והיכולת לשאוב נתונים מבחוץ (מהרשתות החברתיות, מ-Data.com ומרדיאן 6, כלי ההאזנה לאינטרנט), אנחנו מקבלים תמונה מלאה ומקיפה של הלקוח בקלות ומשתמשים בכל המידע שאספנו להשלמת תהליך המכירה".

אירועים קרובים