תוכן שיווקי

חטיבת מיקרוסופט בנס ישראל: פיתוח בחזית הטכנולוגיה וניהול תקשורת רב-ממדי

05/08/2012 13:36

השותפות ההדוקה של נס טכנולוגיות עם מיקרוסופט הביאה ליישומם של פתרונות מבוססי מיקרוסופט בחברות וארגונים מובילים במשק הישראלי וכן סייעה למגזר הפרטי, העסקי והציבורי בישראל להתייצב בחזית טכנולוגית אחת עם הארגונים המתקדמים והמובילים ביותר בעולם.

לאור התחזקות וצמיחה מואצת של פעילויות מיקרוסופט והודות לזכיות רבות ומשמעותיות בתחום פיתוח התוכנה והמערכות, רוכזו כל פעילויות הפיתוח בטכנולוגיות מיקרוסופט שהיו מפוזרות בקרב המגזרים והחטיבות השונות של נס ישראל אל חטיבת מיקרוסופט תחת קו העסקים "שילוב מערכות" (SI) של נס ישראל. החטיבה, בראשותה של רחל לייקוביץ, מבצעת פרויקטים בסדרי גודל שונים, מפרויקטי ענק ברמה הלאומית ועד לפרויקטים קטנים ומקומיים. החטיבה, מונה מאות מומחים אשר מתמחים בפיתוח ובשילוב מערכות בשלושה ממדים: טכנולוגי, עסקי וניהולי – כל זאת במסגרת ניהול פרויקטים בסביבת DOT NET, לצד פיתוח על גבי פלטפורמות X/CRM Dynamics. בנוסף, עוסקת החטיבה בפיתוח והקמה של פורטלים פנים וחוץ ארגוניים מבוססי SharePoint.

"לחטיבה, מוסיפה ליקוביץ, נכסים ייחודים ומערכות תשתית גנריות, המיושמות  שנים רבות בהצלחה בקרב גופים פיננסים המובילים בישראל, כגון: מערכת "נס פנסיה" לניהול קרנות הפנסיה ומערכת "עושים חיים" לחברות וסוכנויות ביטוח העוסקות בביטוח חיים . לצד כל אלו, לנו בנס יש לא מעט נכסים ופתרונות המיועדים לצרכים מגוונים לכל קשת המגזרים העסקיים".

חכמת ניהול הפרויקטים וניהול סיכונים גם בטכנולוגיות מתקדמות
הערובה להצלחה בפרויקטים מסבירה לייקוביץ היא היכולת לתקשר בכל שלושת הממדים הטכנולוגי, העסקי והניהולי הן בתוך הארגון והן מחוץ לארגון אל מול הלקוח ושאר השותפים בפרויקט. "ההצלחה תלויה בחכמת ניהול הפרויקט ובבניית התשתית התקשורתית של הפרויקט כבר בשלבים הראשונים ולאורך כל מחזור חייו".

אחת היכולות הבולטות של חטיבת מיקרוסופט בנס, הדגישה, הוא ביצוע מוצלח של פרויקטים רחבי היקף, תוך ניהול סיכונים כבר מהצעדים הראשונים. כל זה, מחייב ידע מעמיק, מתודולוגיה סדורה והרבה ניסיון הלכה למעשה, בדיוק כמו שנס צברה בארץ ובעולם. לדבריה "אנשי חטיבת מיקרוסופט בנס ישראל הינם בעלי מומחיות רבה במיגוון תחומים: ניהול סיכונים, הסבות, בדיקות והדרכות, תכנון ארכיטקטוני, ויעוץ לניהול השינוי בארגון, כל זה לצד הבנה ובקיאות בניהול פרויקט מקצה לקצה".

נס ישראל ביצעה עד היום שורה ארוכה של פרויקטים מבוססי מיקרוסופט, ובהם פרויקט "נט המשפט", פרויקט "לאומי טרייד" בבנק לאומי, מערכת ניהול התביעות של הפניקס, פרויקט דואר כמותי בדואר ישראל ופרויקטים רבים מורכבים נוספים.

פיתוח מערכות תשתית גנריות – קיצור זמנים ומניעת סיכונים מיותרים
חטיבת מיקרוסופט בנס ישראל מפתחת, בין השאר, מערכות תשתית גנריות ייעודיות. לדוגמא, מערכת NAF (ר"ת Ness Application Framework) המספקת מעטפת אשר מטפלת במשימות טכניות/סיזיפיות, כגון טיפול בחריגים, הצגת הודעות למשתמש, validations ועוד. מערכת נוספת היא NBS (ר"ת Ness Batch System) שהינה מערכת ניתוב, הרצה ובקרה של תהליכי אצווה. המערכת מאפשרת ניצול אופטימלי ודינמי של המשאבים המוקצים ומספקת מידע בזמן אמת על התנהלות התהליכים.

לסיכום מציינת ליקוביץ כי "האתגר הגדול ביותר בפרויקטים רחבי היקף הוא שימור המשאבים, דבר המאפשר את שימור הידע. בפרויקטים גדולים האנשים מתחלפים במשך השנים ולוקחים איתם את הידע. לכן חשוב לשמור על העובדים ולתת להם מפת דרכים התפתחותית. אנו בחטיבת מיקרוסופט בנס ישראל משקיעים רבות בהכשרות בתחומים שונים, הן מקצועיים והן ניהוליים, על מנת לאפשר לעובדים להתפתח מבחינה מקצועית ומבחינה אישית. זאת ועוד, החטיבה מותאמת לתנאי עבודה של הדור החדש ומעניקה סביבת עבודה מתקדמת למפתחים ולמנהלים שבה. כמו למשל שימוש בפורטל ופורומים שונים מקוונים, דבר החוסך לעובדים ישיבות רבות ומאפשר ניהול ושימור ידע לכלל עובדי החטיבה".

אירועים קרובים