תוכן שיווקי

פרויקטים בתחום הבינה העסקית: מענה מיטבי לכל הצרכנים בארגון

ראיון עם שחר אמיתי, מנהל חטיבת השירותים המתקדמים בתחום ה-BI, נס ישראל.

15/08/2012 14:35

מנהלי בינה עסקית (BI) ניצבים כיום בפני אתגרים רבים, השונים מן האתגרים שאפיינו תחום זה לפני מספר שנים. המידע העסקי, אותו אוספת ומנתחת מערכת הבינה העסקית הוא קריטי ביותר לארגון ולהצלחת. משתמשים רבים ברחבי הארגון דורשים גישה מיידית לנתוני אמת, בצורה מקוונת, תוך אפשרות לפרסונליזציה של הדו"חות אותם מפיקות מערכות הבינה העסקית למשתמשי הקצה. בנוסף, כמויות הנתונים שבהן מטפלות כיום מערכות הבינה העסקית גדלו בשנים האחרונות במידה ניכרת ביותר, ומבנה הנתונים והדרישות הפכו למורכבים יותר ויותר.

תחום הבינה העסקית מרוכז כיום תחת פעילות נס-גילון כחלק מקו העסקים "שילוב ופיתוח מערכות" בנס ישראל, זאת תחת שתי חטיבות עם למעלה מ-250 מומחי BI. על חטיבת השירותים המתקדמים, נרחיב בראיון זה.

חטיבת השירותים המתקדמים בתחום ה-BI
נס מספקת בתחום הבינה העסקית הן פתרונות מתקדמים, המבוססים על מיגוון מוצרים של ספקים מובילים והן שירותים מתקדמים הכוללים יעוץ עסקי וטכנולוגי, איפיון מערכות, יישום והטמעה, והמשך תמיכה לאחר העליה לאוויר. מי שמופקד על שירותים מתקדמים אלו היא חטיבת השירותים המקצועיים בתחום הבינה העסקית בקו העסקים "שילוב מערכות", אותה מנהל שחר אמיתי. החטיבה מונה יועצים ומומחי בינה עסקית, וכן מומחים בתחומים יעודיים שונים כגון ראיית חשבון, כלכלה, ניהול סיכונים המשלבים יכולות וניסיון עסקי וטכנולוגי גם יחד. "פרויקט אופייני בתחום הבינה העסקית הינו מורכב וחובק אגפים ומחלקות שונות בארגון שבו הוא אמור להתבצע", אומר שחר אמיתי. "כאשר אנו מתחילים בתכנון הפרויקט אנו מנתחים בשלב ראשון לעומק את התהליכים העסקיים השונים הקיימים בארגון, כולל תהליכי הליבה הקריטיים, על מנת לספק את הפתרון הטכנולוגי המיטבי שיענה בצורה מלאה לצורכי הארגון ואתגריו".

לאחר השלב הראשון, ניגשים בחטיבת השירותים המקצועיים לבחירת הכלים המתאימים שסביבם  מוקמת המערכת. הדברים נעשים בשיתוף פעולה מלא עם הלקוח ובשקיפות מלאה. עם השלמת היישום מוטמע הפתרון בקרב כל המשתמשים תוך ליווי צמוד של חטיבת השירותים המקצועיים. גם בשלב היישום עובדים נציגי חטיבת השירותים המקצועיים מול היחידות השונות בארגונו של הלקוח, ומול מיגוון רחב של משתמשים. "הצלחתה של מערכת בינה עסקית מותנית בכך שתתן את המענה המיטבי לכל הצרכנים בארגון", אומר אמיתי.

שותפת זהב של מיקרוסופט
לאחרונה הובילה חטיבת השירותים המקצועיים מהלך שבמסגרתו קיבלה נס מעמד של שותפת זהב (Gold Partner) של מיקרוסופט בתחום הבינה העסקית. שותפות זהב היא הדרגה העליונה בשותפות העסקית שבין מיקרוסופט לשותפיה. בפעילותה של נס בתחום הבינה העסקית נעשה שימוש, בין השאר, בכלים מתקדמים של מיקרוסופט. עם הסמכתה של נס כשותפת זהב, מגבירה נס את השימוש בכלי מיקרוסופט ותציע פתרונות המבוססים על כלים אלו ללקוחותיה.

שחר אמיתי מדגיש כי "עם השלמת ההסמכה הזו, אנו בהחלט מממשים את ההחלטה של נס להפוך לספק פתרונות מוביל של מיטב ספקיות התוכנה בתחום הבינה העסקית. זאת על מנת להעניק למגוון לקוחותינו פתרון אופטימאלי הן ברמה העסקית והן ברמה הטכנולוגית תוך מימוש ה-Best Practices שלנו לטובת תכנון ויישום פרויקטי בינה עסקית בעלי ערך מוסף לכל צורכי לקוחותינו".

לסיכום, מציין אמיתי כי "לחטיבת השירותים המקצועיים מגוון רחב של לקוחות בתחומי התעשיה, המגזר הציבורי, השירותים הפיננסיים ועוד. על לקוחות אלו נמנים בנקים גדולים, חברות ביטוח מובילות, ארגונים בתחום הבריאות, חברות תעשיה גדולות ועוד. אנו בהחלט זוכים היום להעניק פתרונות מורכבים בעלי ערך מוסף למקבלי ההחלטות אשר מתממשקים לליבה העסקית של הארגונים תוך חיבור עסקי וטכנולוגי, וזאת בזכות המומחיות המולטי-דיסציפלינארית שקיימת כיום בנס.

אירועים קרובים