תוכן שיווקי

לקראת אירוע | האם ויזה מחזיקה במפתח לעתיד אמצעי התשלום?

11/09/2012 14:00

במדינה מתקדמת כמו יפן, אנשים לא מוציאים את כרטיס האשראי מהארנק, מספיק להם הטלפון הנייד. לעומתם הישראלים עדיין אינם מוכנים לנטוש את כרטיסי הפלסטיק ואילו בארה”ב שלב היישום נמצא כעת בעיצומו. בשל פיתוחים חדשים במערכות התשלום של ויזה, העתיד של כרטיסי אשראי מן הדור הישן – נראה עגום למדי

אין דרך להתכחש לעובדה, שאנו חיים בעידן דיגיטלי, בו טכנולוגיות מתקדמות משנות את הרגלי הצריכה שלנו, שאף אימצנו רק לפני שנים ספורות. טכנולוגיה אחת, לדוגמה, היא תעשיית אמצעי התשלום, המקבלת בברכה את הארנק הדיגיטלי והטלפון הנייד, המשתמשים בטכנולוגיית תקשורת טווח אפס (NFC).

סוף עידן כרטיסי האשראי
זוכרים את התקופה בה אנשים החלו לשים בארנקם כרטיסי אשראי, במקום לשאת מזומן כשיצאו מהבית? כרטיסי אשראי קיימים משנת 1920 לערך, הפכו פופולאריים בשנות ה-50, עת התאפשר לשלם באשראי עבור בנזין לרכב בתחנות הדלק השונות. כרטיסי אשראי נשארו עדיין אמצעי התשלום הנפוץ ביותר בצריכה אישית ואפילו מסחרית. אבל עתה, תעשיית התשלומים נכנסת לארנק הדיגיטלי ואפילו לטלפון הנייד. היא לא רק מבקשת להוציא את המזומן מהארנק (פעולה שתסייע רבות בהקטנות השוק השחור בעולם), אלא גם להפסיק להחזיק בכרטיסי אשראי. כיום, כמעט כל האנשים מסתובבים עם טלפונים ניידים וטאבלטים בכל מקום. מתוך גישה זו, ויזה פיתחה ומימשה טכנולוגיה ההופכת את הטלפון הנייד לארנק לכל דבר.

הפתרון, אם כן, טמון בטכנולוגיות NFC, המשתמשת בתקן המכיל קבוצה של פרוטוקולי תקשורת לקשר רדיו עם נקודת התשלום בכל נקודת תשלום ומאפשרת העברת כספים. בסיס הטכנולוגיה מגיע מטכנולוגיית RFID, המעניקה לטלפון הנייד יכולת לשלוח גלי רדיו אל התקן אלקטרוני פאסיבי (בנקודת התשלום או הקופה, לצורך העניין) למטרת זיהוי, אימות ומעקב. התקן מאפשר תקשורת דו כיוונית בקצב נתונים של 106 עד 424 קס"ש, פועל בתדר 13.56 מה"צ, כאשר רוב האנרגיה מרוכזת ברוחב סרט של ±7 קה"צ.

כשאין כרטיס אשראי, זה נוח יותר, ואף מקשה על הגניבה. הרי גנבים יצטרכו לעבוד כפליים כדי לשלוף מכיסכם את הטלפון הנייד. מלבד זאת, יש סיכוי יותר גדול, שתשימו לב שהטלפון הנייד אבד מאשר כרטיס האשראי.

הנה כמה דוגמאות:

•    בשנת 2010, הושק טלפון נייד סמסונג נקסוס S, המשתמש במערכת ההפעלה אנדרואיד ותומך ב-NFC.
•    בחודש מרץ האחרון, רשת מסעדות בריטית בשם EAT יצאה בשיתוף פעולה עם ספקית הסלולר אורנג' בקמפיין שימוש בפוסטרים חכמים. אפליקציה מיוחדת נכתבה, המאפשרת לטלפונים תומכיNFC  לתקשר עם הפוסטר.
•    במהלך משחקי אולימפיאדת לונדון האחרונה, ויזה איפשרה למחזיקי טלפון נייד התומך ב-NFC, לשלם עבור מוצרים באמצעות הטלפון הנייד, להתנייד בתחבורה הציבורית של לונדון, לקבל מידע כללי על המשחקים במספר עמדות מחשב הפזורות בכפר האולימפי והפיצה עוד שלל אפשרויות ויתרונות למשתמשים, וזאת מבלי להוציא את הארנק מהכיס.

כאמור, ויזה אירופה משמשת כיום כחברה המובילה בעולם בענף אמצעי התשלום של העתיד, ותשלום באמצעות הטלפון הנייד הוא רק הסנונית הראשונה בין פיתוחים אלו. במהלך 2012, ויזה השיקה ללקוחותיה מספר גדול של טכנולוגיות מתקדמות ומרגשות בתחום אמצעי התשלום, כולל מוצרים שישנו את אופן ניהול הכספים של הצרכנים בעולם ואת חווית הקניות היום יומית של כולנו.

אירועים קרובים