סיסקו רוכשת את חברת הסטארט-אפ Meraki תמורת 1.2 מיליארד דולרים

החברה הנרכשת מציעה טכנולוגיות Wi-Fi, מיתוג, אבטחה וניהול של מכשירים ניידים במתכונת ענן, תוך התמקדות בצרכים של חברות בינוניות ● לדברי אנליסטים, מדובר ב-"מהלך הגיוני מאוד מבחינתה של סיסקו", שכן הרכישה תאפשר לה להציע פתרונות חלופיים למודלים המסורתיים של פרישת Wi-Fi ולתת מענה להיצע של מתחרות קטנות יותר

ענקית ציוד הרשת סיסקו (Cisco) הודיעה, כי היא רוכשת את החברה הפרטית Meraki, שמציעה פתרונות רשת וענן, תמורת 1.2 מיליארד דולרים במזומן. העסקה אמורה להיסגר ברבעון השני של שנת הכספים של סיסקו, שיסתיים בסוף ינואר, בכפוף לאישור הרשויות.

חברת Meraki, שהוקמה ב-2006 על ידי מדענים מהמעבדה למדעי המחשב של אוניברסיטת MIT וזכתה למימון מקרן Sequoia Capital ומגוגל (Google), מציעה טכנולוגיות Wi-Fi, מיתוג, אבטחה וניהול של מכשירים ניידים במתכונת ענן, תוך התמקדות בצרכים של חברות בינוניות.

"זהו מהלך הגיוני מאוד מבחינתה של סיסקו", אמר האנליסט זאוס קרוולה מחברת המחקר ZK. לדבריו, העסקה תאפשר לסיסקו להציע פתרונות חלופיים למודלים המסורתיים של פרישת Wi-Fi ולתת מענה להיצע של מתחרות קטנות יותר, דוגמת Aruba Networks ו-Ruckus Wireless. "עד עתה לא היה לסיסקו מענה לפתרונות אלה", הוסיף.

סנג'יט ביסוואס, מנכ"ל Meraki, ציין באגרת לעובדים שפורסמה באתר האינטרנט של החברה, כי סיסקו פנתה אליה לפני מספר שבועות. מייסדי החברה דחו בתחילה את ההצעה של סיסקו משום שהעדיפו להמשיך במסלול המוביל להנפקה, בהתאם לאסטרטגיה המקורית שלה.

"לאחר ששקלנו את ההצעה במשך מספר שבועות, הגענו בסוף השבוע האחרון למסקנה שהיענות להצעה של סיסקו היא המסלול המתאים ביותר עבור Meraki", כתב ביסוואס. עוד הוא ציין באגרת שהיקף ההזמנות מ- Meraki הגיע ל-100 מיליון דולרים וכן שהיא מעסיקה 330 עובדים ונהנית מתזרים מזומנים חיובי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים