אל"מ דני ברן ימונה למפקד יחידת לוט"ם באגף התיקשוב – במקום תא"ל אילה חכים

ברן יעלה לדרגת תת אלוף ולא ידוע מתי בדיוק הוא ייכנס לתפקידו ● כרגע מכהן ברן כראש מחלקת ההגנה בסייבר באגף התיקשוב והוא היה בין מקימי מערך לוחמת הרשת לצה"ל ● תא"ל חכים פורשת לאחר כארבע שנים בתפקיד ויותר מ-30 שנים בצה"ל

אל"מ דני ברן ימונה למפקד יחידת לוט"ם (ר"ת היחידה לתיקשוב וטכנולוגיות מידע) באגף התיקשוב של צה"ל. הוא יועלה לדרגת תת אלוף ויחליף את תא"ל אילה חכים. לא ידוע מתי יבוצע המינוי הלכה למעשה – האם זה יקרה בשבועות או בחודשים הקרובים.

תפקידו הנוכחי של אל"מ ברן הוא ראש מחלקת ההגנה בסייבר באגף התיקשוב. לפני כן שימש כמפקד מצו"ב (ר"ת מרכז צופן וביטחון) – המרכז הלאומי להגנת המידע באגף התיקשוב. אל"מ ברן היה ממקימי מערך לוחמת הרשת בצה"ל.

לוט"ם היא יחידה באגף התיקשוב בצה"ל, שמרכזת את תחומי ה-ICT בצבא ומספקת שירותים שונים בתחומי התמחותה ליחידות צה"ל השונות ולגופים ביטחוניים נוספים. ייעוד היחידה הוא ייזום, פיתוח, הקמת, תפעול ותחזוקת מערכי תיקשוב אינטגרטיביים כלל צה"ליים, גיבוש ארכיטקטורה ותקנים טכנולוגיים תיקשוביים עבור כלל הצבא. היחידה הוקמה ב־3.3.2003, בעקבות מיזוג של מספר יחידות שהיו קודם לכן בחיל הקשר ובחטיבת התיקשוב המטכ"לית וכחלק ממהלך הקמת אגף התיקשוב באותה העת. לוט"ם מורכבת מכמה מרכזי מיחשוב ותקשורת, ביניהם ממר"ם, שעליו פיקדה חכים, ומשרתים בה אלפי חיילים, נגדים וקצינים.

תא"ל חכים הייתה המפקדת השלישית של לוט"ם. היא האישה הראשונה שהגיעה לדרגת תא"ל במערך המיחשוב הצה"לי והשלישית בדרגה זו בצה"ל בכלל. היא מונתה לתפקיד ב-2009 ולפני כן שימשה מפקדת יחידת ממר"ם.

פרישתה של תא"ל חכים באה לאחר שהיא כבר עברה את גיל הפרישה מצה"ל. לדבריה, היא נשארה בצבא, כי "אני מאמינה במה שאני עושה, בציונות בלי מירכאות". תא"ל חכים התגייסה לצה"ל ב-1979 ועברה מסלול מיחשוב מקצועי מלא: החל מקורס תכנות, ניתוח מערכות וניהול פרויקטים והכשרת הנדסאית. היא כיהנה כראש מדור בממר"ם ובממט"ל (יחידת המיחשוב של אגף הלוגיסטיקה) ולאחר מכן כיהנה שם אף כראש ענף. ב-1999 היא עברה לאגף המודיעין בצה"ל, שם הייתה מפקדת יחידת המיחשוב, יחל"ם. בסוף 2005 עברה ליחידת לוט"ם, כסגנית מפקד, והייתה מעורבת בשינוי הארגוני שעברה היחידה. במאי 2006 מונתה חכים למפקדת ה-14 של יחידת ממר"ם והייתה לאישה השנייה ששימשה בתפקיד זה. היא בעלת תואר שני בכלכלה ומינהל עסקים.

בראיון שנתנה בעבר לאנשים ומחשבים אמרה תא"ל חכים, כי "אנחנו יכולים כיום להשפיע על הצבא ולאפשר לו לעצב תפיסות באמצעות ה-IT. הוא הפך לגורם משמעותי בשיח הפיקוד הצבאי. ה-IT הוא כבר הרבה יותר מאשר מכפיל כוח. התיקשוב הצה"לי עבר שלב: ממאפשר למעצב".

מינויו של ברן הוא חלק ממהלך של מינוי 15 תא"לים בצבא על ידי הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ. כלל המינויים מחכים לאישור שר הביטחון, הנוכחי או הבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים