האיחוד האירופי הטיל על מיקרוסופט קנס של 561 מיליון יורו

ענקית התוכנה תיאלץ לשלם את הקנס לאחר שהפסיקה להציג לצרכנים באירופה מסך לבחירת דפדפן, בניגוד להתחייבותה לרשות האירופית להגבלים עסקיים ● על פי הרשות, אחת הסיבות להטלת הקנס היא להרתיע אחרים שעליהם לעמוד בהסכמים עימה ● הרשות החליטה שלא להטיל על מיקרוסופט את הקנס המרבי - 7.4 מיליארד דולרים - אולם עדיין, מדובר בסכום גבוה מאוד

מיקרוסופט (Microsoft) נקנסה אתמול (ד')  על ידי הרשות להגבלים העסקיים באיחוד האירופי בסכום של 561 מיליון יורו בגין "הפרה חמורה" של ההסכם עם הרשות.

"קיבלנו החלטה לקנוס את מיקרוסופט על שלא עמדה בהסכם המחייב מבחינה משפטית עימנו", מסר ג'ואקין אלמוניה, סגן נשיא האיחוד האירופי והממונה על ההגבלים העסקיים בו, במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול.

הקנס הוטל על ענקית התוכנה מאחר שזו לא הציגה לצרכנים באירופה מסך שבו הם יכולים לבחור בין דפדפני אינטרנט שונים, כפי שהתחייבה בהסכם הפשרה עם האיחוד משנת 2009. בשנת 2009 עמד הנתח של מיקרוסופט על 90% משוק מערכות ההפעלה ו-55% משוק דפדפני האינטרנט.

ההסכם חייב את מיקרוסופט להציג את המסך עד שנת 2014 ועל פי הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי, בתקופה בה הוצג, בין החודשים מרס לנובמבר 2010, הורידו באמצעותו הצרכנים באירופה 84 מיליון עותקים של דפדפנים. אולם, בגרסאות מתקדמות יותר של חלונות 7 (Windows 7) הסירה מיקרוסופט את המסך המדובר.

"אף על פי שמיקרוסופט הציגה את המסך לבחירת דפדפן במרס 2010, הרי שבעקבות ההשקה של Windows 7 Service pack 1, במאי 2011, נפסקה הצגת המסך", ציין אלמוניה. "כתוצאה מכך, במשך יותר משנה, עד יולי 2012, לכ-15.3 מיליון משתמשים לא הוצג המסך לבחירת דפדפן, על אף שהחברה התחייבה להציג אותו".

לפי החוק באירופה, ניתן לקנוס את מיקרוסופט בסכום של עד 10% מהכנסתה השנתית, כלומר – עד 7.4 מיליארד דולרים. אף על פי שלא נגזר עליה הסכום המרבי, עדיין מדובר בקנס גבוה מאוד, שמשקף, לדברי אלמוניה, לא רק את כובד משקלה של מיקרוסופט בשוק ואת משך ההפרה הארוך, אלא גם את הרצון להרתיע מאי עמידה בהסכמים עם האיחוד האירופי. "אם חברות מקבלות על עצמן התחייבויות שלאחר מכן הופכות להסכם מחייב מבחינה משפטית, הן חייבות לעמוד בהתחייבויותיהן או לשאת בתוצאות – כלומר, לשלם קנסות", הדגיש.

ממיקרוסופט נמסר, כי החברה קיבלה על עצמה אחריות מלאה לכך שלא המשיכה להציג את המסך לבחירת דפדפן, לדבריה עקב תקלה טכנית. "מסרנו לרשות הערכה כנה ומלאה של המצב ונקטנו באמצעים כדי לשפר את תהליכי הפיתוח, על מנת שטעויות כאלה לא יישנו בעתיד", מסרה החברה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זיו

    חבורת צבועים!!! אני לא רואה שום סנקציות על אפל - והם לא בדיוק פועלים לפי איך שכולם דורשים - ומשום מה תמיד יוצאים נקיים. מיקרוסופט צריכה לתבוע שגם עליהם יוטלו סנקציות או לחליפין שיעזבו אותם במנוחה!!!

אירועים קרובים