פרויקט חדש של גוגל: אינטרנט בכדור פורח

החברה שיגרה רשת קטנה של 30 כדורים פורחים מהאי הדרומי של ניו זילנד, במסגרת ניסוי שהיא עורכת ● הכדורים הפורחים מצוידים באנרגיה סולרית ומרחפים בגובה של כ-20 ק"מ מעל פני הקרקע - פי שניים מגובה הטיסה של מטוסי נוסעים ● הניסוי הוא חלק מהשאיפה של גוגל להציע גישה אמינה לאינטרנט במרבית האזורים המרוחקים של העולם

גוגל (Google) שיגרה רשת קטנה של כדורים פורחים בחצי הכדור הדרומי, במסגרת ניסוי שהיא עורכת. מהחברה נמסר, כי הניסוי הוא חלק מהשאיפה שלה להציע גישה אמינה לאינטרנט במרבית האזורים המרוחקים של העולם.

במסגרת תוכנית הפיילוט, המכונה Project Loon, שוגרו החודש מהאי הדרומי של ניו זילנד 30 כדורים פורחים שמצוידים באנרגיה סולרית ומרחפים בגובה של כ-20 ק"מ מעל פני הקרקע – פי שניים מהגובה בו נעים בדרך כלל מטוסי נוסעים.

אלגוריתמים מיוחדים מחשבים את המיקום המדויק בו צריכים להימצא הכדורים הפורחים ומנתבים אותם לעבר הרוחות הנושבות בכיוונים המתאימים. זאת כדי לספק גישה לאינטרנט באזורים נרחבים, בתחומים פנויים של תדרי רדיו ובקצב תקשורת דומה למקובל ברשתות מדור שלישי. יצוין שכדי להתחבר לרשת יש להתקין בבניין אנטנה מיוחדת.

כיום מחוברת לרשת החדשה קבוצה קטנה של נסיינים ועל בסיס הלקחים שיופקו מהניסוי ייפרש השלב הבא שלה. גוגל לא פרסמה את נתוני העלות של הרשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים