סיסקו תרכוש את סורספייר תמורת 2.7 מיליארד דולרים במזומן

אחרי שכמעט ונמכרה לצ'ק-פוינט ב-2005 ולאחר שסירבה להצעת רכש מברקודה ב-2008, חתמה לבסוף סורספייר עם ענקית הטלקום האמריקנית ● המניע לרכישת הענק הוא הצורך של סיסקו להרחיב את פעילותה לתחומי IT נוספים, בשל ההאטה בעסקי ציוד התקשורת והרישות המסורתיים שלה, לצד רצונה למצב עצמה טוב יותר בתחום אבטחת רשתות התקשורת ● סיסקו: "ארגונים דורשים הגנה מפני איומים שמטפלת בכל שלב ברצף ההתקפה"

מפטרת. סיסקו

ענקית הטלקום סיסקו (Cisco) תרכוש את חברת אבטחת המידע והסייבר סורספייר (SourceFire) תמורת 2.7 מיליארד דולרים במזומן. במסגרת העסקה, תשלם סיסקו 76 דולרים במזומן על כל מניה של סורספייר, סכום המשקף פרמיה של 28.6% על מחירה של המניה של החברה הנרכשת ביום ב' השבוע. העסקה צפויה להגיע לכלל סיום במחצית השנייה של השנה, בכפוף לאישורי הרגולטורים בארצות הברית. הנהלות שתי החברות אישרו את העסקה.

המניע לרכישת הענק הוא הצורך של סיסקו להרחיב את פעילותה לתחומי IT נוספים, בשל ההאטה בעסקי ציוד התקשורת והרישות המסורתיים שלה, לצד רצונה למצב עצמה טוב יותר בתחום אבטחת רשתות התקשורת. אנליסטים ציינו, כי על ידי רכישת סורספייר תוכל סיסקו לחזק את מעמדה בתחום אבטחת הרשתות, לאחר שאיבדה בשנים האחרונות נתחי שוק ליריביה התחרותיים יותר – צ'ק-פוינט (Check Point) הישראלית ופאלו אלטו (Palo Alto Networks) האמריקנית, שהוקמה על ידי הישראלי יוצא צ'ק-פוינט, ניר צוק. לשתיים יש פיירוולים ויכולות טובות יותר בעולמות ההגנה על יישומי ווב, מיחשוב ענן ומדיה חברתית.

"הרעיון של '(הגנה) היקפית' כבר לא קיים והאיומים המתוחכמים של היום מסוגלים לעקוף מוצרי אבטחה מסורתיים ושונים", אמר כריסטופר יאנג, סגן נשיא בכיר בקבוצת האבטחה של סיסקו. "ארגונים דורשים הגנה מפני איומים, שהיא מתקדמת, מתמדת ונרחבת – כזו אשר מטפלת בכל שלב ברצף ההתקפה".

סורספייר, שמוצריה מופצים בישראל על ידי מוביסק (Mobisec), עוסקת בפיתוח ובמכירת פתרונות לאבטחת רשתות מחשבים ומערכות מידע בזמן אמת. פתרונות החברה כוללים תוכנות וחומרה, המאפשרים הגנה מפני חדירות לרשתות מחשבים ותקשורת, מערכות מידע ורשתות פנים ארגוניות.

מוצרי החברה מספקים פתרונות הגנה מפני התקפות Zero Day, מתקפות ממושכות וממוקדות (APT) ופתרונות להגנה מפני רוגלות. הפתרונות פותחו במטרה לתת מענה מלא לרגולציות שונות בעולם אבטחת המידע במגזרים השונים, ומספקים יכולת ללמוד בזמן אמת את הרשת ולהתאים את מדיניות ההגנה לכל מערכת. יתרונה של החברה הוא בהיותה בעלת יכולת זיהוי גבוהה בשוק של רוגלות – גם בתחנות הקצה וגם בשרתים.

סורספייר הוקמה ב-2001. היא מעסיקה 650 עובדים ומרכזה בקולומביה, מרילנד. הצמיחה הראשונית של החברה מומנה באמצעות ארבעה סבבים נפרדים של גיוסים בסך 56.5 מיליון דולרים מקרנות הון סיכון. ב-2005 ניסתה צ'ק-פוינט לרכוש את החברה תמורת 225 מיליון דולרים, אולם ב-2006 העסקה נכשלה, לאחר שהרשויות בארצות הברית התנגדו לה מסיבות ביטחוניות. זאת, משום שסורספייר מספקת בין היתר הגנה על מחשבי צבא ומודיעין בארה"ב.

ב-2007 הונפקה סורספייר וב-2008 דחתה החברה הצעת רכישה נוספת, הפעם בסך 187 מיליון דולרים, שבאה מברקודה (Barracuda Networks). הכנסותיה ברבעון הרביעי של 2012 עמדו על 67.4 מיליון דולרים. הן שיקפו גידול של 27% לעומת הרבעון המקביל ב-2011. הכנסותיה השנתיות עמדו על 223.1 מיליון דולרים – עליה של 35% לעומת 2011.

באפריל השנה פורסם כי סורספייר פותחת סניף בישראל. בראש הסניף עומדים ליאור דולפין – שמשמש כמנהל מכירות אזורי, ואהרון יוסף – שמשמש כמנהל הפיתוח העסקי. מוביסק ממשיכה להיות המפיצה הבלעדית של מוצרי סורספייר בארץ, ועובדת מול השותפים המטמיעים בישראל את מוצריה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים