אפל חשפה את הטאבלט החדש iPad Air

מחשב הלוח המסקרן קל, דק ומהיר יותר מקודמיו ויימכר ב-499 דולר ● ענקית הטכנולוגיה השיקה גם מכשירי iPad מיני חדשים עם מסכי רטינה ומעבד A7, שיימכרו החל מ-1 בנובמבר תמורת 399 דולר

אפל (Apple) הכריזה הערב (ג') במסיבת עיתונאים חגיגית בסן פרנסיסקו (20:00 שעון ישראל) על שורה של מכשירי iPad חדשים ובראשם ה-iPad Air וכן מכשירי iPad מיני נוספים עם מסכי רטינה (Retina). "היום אנו מציגים את הקפיצה הגדולה ביותר בהגשמת חזון ה-iPad", אמר מנהל השיווק של ענקית הטכנולוגיה, פיל שילר. "קל יותר, דק יותר וחזק יותר מבעבר. זה כל כך מרגש, שמגיע לו שם חדש".

עוביו של מכשיר ה-iPad Air החדש הוא 7.5 מ"מ במקום 9.4 מ"מ. הוא שוקל כ-450 גרם וכולל את מעבד ה-A7 בטכנולוגיית 64 ביט ואת מעבד העזר M7, בדיוק כמו במכשירי iPhone 5S. לדברי שילר, מציע ה-iPad החדש מהירות עיבוד כפולה לעומת הדור הקודם. עוד כולל המכשיר החדש מצלמת 5 מגה-פיקסל אחורית באיכות HD של 1,080 פיקסלים ומצלמה קדמית באיכות HD. הוא מציע שני מיקרופונים לצמצום רעשים. חיי הסוללה שלו, לטענת החברה, יהיו 10 שעות עבודה. מחירו ההתחלתי – 499 דולרים לדגם של 16 ג'יגה-בייט בקישוריות Wi-Fi, והוא ישווק בשני צבעים: שחור ולבן.

דגמי ה-iPad מיני החדשים כוללים גם הם מעבד A7, מצלמה אחורית של 5 מגה-פיקסל וחיי סוללה של 10 שעות, וכצפוי – שיפור בתצוגה למסך רטינה. מחירם יעמוד על 399 דולר לדגם הבסיסי, כאשר המיני המקוריים ימשיכו להימכר תמורת 299 דולר. שילר הציג גם כיסויים צבעוניים חדשים למכשירי ה-iPad, בצבעי ירוק, אפור תכלת וחום לכל דגמי ה-iPad.


צילום ועריכת וידיאו: אור יעקב

המכשירים החדשים יהיו זמינים החל ב-1 בנובמבר בעשרות מדינות, אך בינתיים לא בישראל.

כרגיל, הראשון על הבמה היה מנכ"ל החברה, טים קוק, שפתח במשפט המסורתי: "אנו עומדים לראות כמה מוצרים מדהימים, שיכולים להיות מיוצרים רק על ידי אפל".

7.5 מ"מ בלבד. ה-iPad Air החדש של אפל

כך זה נראה. מסיבת העיתונאים שערכה אפל בסן פרנסיסקו. צילום: אור יעקב

קוק פתח את דבריו עם כמה עדכונים הקשורים לדגמי ה-iPhone, שהושקו לפני קצת יותר מחודש: נמכרו 9 מיליון מכשירים, ובתוך 5 ימים לאחר השקת מערכת ההפעלה iOS 7 הורידו אותה 200 מיליון משתמשים – השדרוג המהיר והגדול ביותר אי פעם, אמר קוק. כיום, לדבריו, המערכת מותקנת על כ-64% מן המכשירים, שמסתכמים בכ-400 מיליון מכשירים. חנות האפליקציות כוללת כיום מיליון יישומי iPhone ו-475 אלף יישומי שנכתבו במיוחד למכשירי iPad. עוד הוא הוסיף כי מאז מכשירי ה-iPad לפני כשלוש שנים וחצי, נמכרו כבר 170 מיליון מכשירים.

מלבד דגמי ה-iPad החדשים, שכונו על ידי קוק "אחד המכשירים המוצלחים ביותר של אפל ובתעשייה בכלל", הוצג השדרוג למערכת ההפעלה OS X בגרסת Mavericks, שיהיה חינמי למשדרגים מאחת משלוש הגרסאות האחרונות של מערכת ההפעלה.

עוד הוצגו הדגמים החדשים של Macbook Air ו-Macbook Pro, תוך שקוק שלח עקיצה למתחרים: "הם מבולבלים, הם מנסים להפוך מחשבי PC לטאבלטים, וטאבלטים למחשבי PC (הכוונה למחשבים ההיברידיים). מי יודע מה הם יעשו הלאה? אני לא יודע את התשובה, אך אני יודע שלנו יש כיוון ברור ומטרה ברורה".

השתתף בהכנת הידיעה: אור יעקב

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים