דדי פרלמוטר, הישראלי הבכיר באינטל, עוזב את החברה אחרי 34 שנים

פרלמוטר, סגן נשיא בכיר ומנהל קבוצת הארכיטקטורה של ענקית השבבים, היה בין המועמדים לרשת את פול אוטליני, המנכ"ל הקודם, אך הפסיד לבריאן קרזניץ' ● עם כניסתו לתפקיד, ערך קרזניץ' שינויים ארגוניים באינטל, שבין היתר רוקנו מתוכן את תפקידיו של פרלמוטר והובילו אותו לפרוש משורות החברה ● הוא יעזוב את אינטל ב-21 בפברואר 2013, יום השנה ה-34 לעבודתו בחברה

דדי פרלמוטר, לשעבר סגן נשיא אינטל העולמית וכיום דירקטור במלאנוקס

דדי (דוד) פרלמוטר, סגן נשיא בכיר ומנהל קבוצת הארכיטקטורה (IAG) של אינטל (Intel), יפרוש מתפקידו ב-21 בפברואר 2013, יום השנה ה-34 לעבודתו בחברה – כך דיווחה אמש (ד) ענקית השבבים לבורסה בארצות הברית. פרלמוטר (59), הישראלי הבכיר באינטל, היה בין המועמדים לרשת את פול אוטליני, המנכ"ל הקודם של החברה, אלא שבאפריל השנה נבחר לתפקיד בריאן קרזניץ', סמנכ"ל התפעול.

הפרישה של פרלמוטר הייתה צפויה, ובמיוחד לאור השינויים הארגוניים שיזם באחרונה קרזניץ'. במסגרת הארגון מחדש, עליו בישר ימים ספורים לאחר כניסתו לתפקידו החדש כמנכ"ל, ידווחו מרבית החטיבות הגדולות של המוצרים ישירות לקרזניץ', בעוד שעל פעילויות הייצור ברחבי העולם הופקדה נשיאת אינטל החדשה, רנה ג'יימס. בכך למעשה רוקן קרזניץ' מתוכן את תפקידיו של פרלמוטר והוביל אותו לפרוש משורות החברה.

במסגרת תפקידו הנוכחי, אחראי פרלמוטר על פיתוח פלטפורמות עבור כל פלחי ענף המיחשוב, לרבות מרכזי נתונים, מחשבים שולחניים, מחשבים ניידים, מחשבי Netbook, התקנים משובצים ומוצרי צריכה אלקטרוניים. לפני שמונה לתפקיד, כיהן פרלמוטר כסגן נשיא של קבוצת הניידות של אינטל, שם הוביל את פיתוח המוצרים הניידים החדשים של החברה, החל ממשפחת מעבדי ה-Core וכלה במשפחת מעבדי האטום (Atom).

כסגן נשיא ומנהל קבוצת הפלטפורמות הניידות, היה פרלמוטר אחראי לפיתוח היסודות לכל המוצרים הניידים העתידיים של אינטל. לפני כן, שימש כסגן נשיא בקבוצת מוצרי המיקרו-מעבדים וכמנהל כללי של חטיבת המיקרו-מעבדים הבסיסיים. בטרם לכן, כיהן פרלמוטר כמנהל מרכז הפיתוח של אינטל בחיפה, שם הוביל את פיתוח מעבד הפנטיום (Pentium) עם טכנולוגיית MMX והגרסאות הניידות של מעבד זה, לצד מוצרים נוספים.

פרלמוטר הצטרף לאינטל ב-1980 לאחר שסיים את לימודיו בטכניון עם תואר ראשון בהנדסת חשמל. הוא מחזיק בפטנטים על פיתוחים טכנולוגיים בתחומי Branch Target Buffers ו-Multiprocessing Cache Coherency Protocols. בשנת 1987 זכה פרלמוטר בפרס נשיא המדינה לחדשנות בפיתוח תעשייתי, עבור פיתוח מעבד העזר המתמטי, i387.

אנליסטים ציינו, כי "פרלמוטר היה אחד המנהלים שהובילו לצמיחת עסקי הארכיטקטורה של אינטל. עסקי המחשבים הניידים של החברה צמחו מ-4 ל-14 מיליארד דולרים בתוך שש שנים, ועסקי הארכיטקטורה של אינטל צמחו מ-35 ל-50 מיליארד דולרים בתוך ארבע שנים. הישגיו סייעו לאינטל להשיג נתח שוק משמעותי בכמה מגזרי שוק ולזכות בעסקי המחשבים של אפל (Apple). הוא חולל מהפכה בפיתוח המיקרו-מעבד של אינטל, כאשר הוביל את החברה למודל ה-Tick Tock. החזון והנחישות שלו היו גורמים מרכזיים בשינוי עסקי המחשבים האישיים – ממחשבים שולחניים סטנדרטיים, למחשבי המחברת האלחוטיים של היום, הודות לפיתוח פלטפורמת סנטרינו (Centrino). בנוסף, הוא חיזק את מעמדה של אינטל בתחום מרכזי הנתונים ועסקי הענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים