קבוצת אמן רכשה את השליטה ב-וריאסט הישראלית תמורת מיליוני שקלים

החברה הנרכשת פועלת בעולם עיצוב, מידול ואימות שבבים, ונחשבת לאחת הגדולות בישראל בתחום ● בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת אמן: "רכישת השליטה ב-וריאסט ונצ'ר תואמת למבנה הפעילות של הקבוצה"

קבוצת אמן רכשה את השליטה בחברה הישראלית וריאסט ונצ'ר (Veriest Venture). וריאסט פועלת בתחום הסמיקונדקטורים ומספקת שירותי עיצוב ואימות (וראיפיקציה) של שבבי ASIC ו-FPGA, וכן כלי EDA לאימות. סכום ההשקעה של אמן לא נמסר, אך גורמים המקורבים לעסקה העריכו שמדובר בכמה מיליוני שקלים.

החברה הנרכשת נחשבת לאחד הגופים הגדולים בישראל לשירותי VLSI (ר"ת Very-large-scale integration) – אינטגרציה בקנה מידה רחב – הגדולים בישראל. מדובר בתהליך בעולם השבבים והמוליכים למחצה של יצירת מעגלים משולבים על ידי שילוב של אלפי טרנזיסטורים לשבב בודד. החברה מספקת פתרונות מלאים – משלב הארכיטקטורה ועד לתכנון שבב פונקציונלי.

וריאסט ונצ'ר נוסדה ב-2007 על ידי חגי ארבל, מומחה VLSI בעל ידע וניסיון באימות בתחומי ה-ASIC ו-FPGA. ארבל החל את הקריירה שלו ב-נשיונל סמיקונדקטור (National Semiconductor) בה הוביל את תחום האימות. אחר כך היה מנהל תחום האימות בחברת פסעבה והמשיך לנהל תחום זה גם לאחר רכישתה על ידי PMC Sierra. בסיסה של וריאסט נמצא ברמת החייל בתל אביב ויש לה מרכז פיתוח בבלגרד. החברה מונה כיום יותר מ-70 מהנדסים ומספר לקוחותיה מונה עשרות חברות וגופים, בארץ ובחו"ל, ביניהם סנדיסק (SanDisk), סיסקו (Cisco), סמסונג (Samsung), קוואלקום (Qualcomm) והתעשייה האווירית.

בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת אמן, מה לכם ולשבבים?
"תעשיית הסמיקונדקטורים נמצאת בתהליכי צמיחה מזה תקופה ממושכת. ישראל נחשבת כמדינה מפותחת מאוד בתחום זה וההוכחה לכך היא עסקות הרכישה שביצעו בארץ באחרונה גופים בינלאומיים והקמת מרכזי פיתוח מובילים.

לכאורה נראה שהתחום הזה לא נמצא בליבת העסקים שלנו, שכן אנחנו חברת IT, שמתמקדת בעולמות הבנקאות, הטלקום, התעשייה ומיקור-החוץ, אולם המגמות בעולם מביאות לחיבור בין תחום התוכנה לתחום הסמיקונדקטורים. תהליך ייצור שבב יקר ביותר ולכן נדרשות תוכנות מתוחכמות, שעורכות הדמיות ובדיקות שונות בטרם יחל תהליך הייצור. אמן לא הפכה להיות יצרנית של שבבים, אנחנו לא מייצרים דבר. מה שכן, אנחנו מספקים אימות, מידול וניהול של התהליך הכולל של בדיקות השבב – לפני הייצור.

במובנים מסוימים זה דומה ל-IT ובאחרים – זה שונה. עולם התוכן של השבבים שונה מזה של עולם המיחשוב הארגוני, אולם יש דמיון בבחינה של התהליכים, משל היה זה פרויקט לכל דבר ועניין. אנחנו מקבלים יעד עבודה מלקוח, עם תפיסת עבודה, ועושים כל מה שנדרש עד לייצור בפועל, עם אחריות ניהולית כוללת. רכישת השליטה ב-וריאסט ונצ'ר תואמת למבנה הפעילות של הקבוצה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים