סיסקו מפטרת עשרות מעובדי החברה בישראל

גורם בענף מסר לאנשים ומחשבים כי חרף הבטחת ההנהלה לא לפטר בשל רכישות החברה, הכפילויות בחלק מהתפקידים בין סיסקו והנרכשות הובילו לפיטורים שהם "מחויבי המציאות" ● בחברה סירבו להתייחס: "לא מגיבים לשמועות"

הפיטורים בענף ה-ICT המקומי נמשכים: סיסקו (Cisco), שרכשה את NDS הישראלית לשעבר, צפויה לפטר עשרות עובדים. מסיסקו ישראל נמסר כי "בחברה לא מגיבים לשמועות".

בינואר השנה פורסם כי סיסקו תרכוש את אינטוסל (Intucell) הישראלית תמורת 475 מיליון דולר במזומן. אינטוסל מעסיקה כמאה עובדים ומספקת תוכנה לניהול ולייעול אוטומטי של רשתות תקשורת סלולריות, SON (ר"ת Self-Optimizing Network). הייתה זו הרכישה העשירית של סיסקו ב-15 השנים האחרונות. הרכישה הגדולה ביותר של החברה הייתה זו של NDS הישראלית לשעבר, תמורת כחמישה מיליארד דולר במרץ 2012. מרכז המו"פ של NDS פועל מהר החוצבים שבירושלים ומעסיק 1,300 עובדים מתוך כלל 5,300 עובדי NDS. הנרכשת מספקת פתרונות תוכנה לשידור וידיאו ולאבטחת תוכן, המאפשרים לספקי שירות וחברות מדיה להעביר חוויות וידיאו ובידור ללקוחותיהם באופן מאובטח ורווחי. במרכז הפיתוח בירושלים מפותחים רכיבי אבטחת המידע של NDS. עסקת NDS היא הרכישה הגדולה ביותר של חברה ישראלית בהיסטוריה.

גורם המעורה בענף אמר לאנשים ומחשבים כי אף שבעבר הבטיחה הנהלת סיסקו כי לא יבוצעו פיטורים בשל הרכישות, הרי שעם הרכישות נוצרו כפילויות בחלק מהתפקידים בין סיסקו והנרכשות, ולכן הפיטורים של עשרות מהעובדים הם מחויבי המציאות.

העובדה שסיסקו הכריזה לא מכבר על פיטורי 4,000 עובדים לא מנעה מענקית ציוד התקשורת כמעט ולהכפיל את המשכורת של המנכ"ל, ג'ון צ'יימברס. משכורתו של צ'יימברס עמדה בשנתה הכספית 2013 על יותר מ-21 מיליון דולר, לעומת 11.7 מיליון בשנה הכספית שלפני כן.

סיסקו מאבדת בשנים האחרונות נתחי שוק בעולם הרישות. זאת, בשל תחרות הולכת וגוברת מצד יריבים חדשניים יותר, דוגמת ג'וניפר (Juniper Networks), צ'ק פוינט (Check point) הישראלית ופאלו אלטו (Palo Alto Networks), אותה הקים ניר צוק, ישראלי יוצא צ'ק פוינט.

פיטורי 4,000 העובדים מצטרפים לפיטורים נוספים שביצעה החברה בשנים האחרונות. סיסקו נימקה את הפיטורים בצורך בהפחתת העלויות שלה ובהתמקדות מחדש באזורי צמיחה ומסרה שהם נועדו "להאיץ את קבלת ההחלטות והביצוע שלהן".

אלפי מפוטרים בשנתיים האחרונות
פיטורים אלו מצטרפים לדיווחים דומים ששוטפים את התעשייה בחודשים האחרונים. לפני ימים אחדים פורסם כי קומברס (Comverse) החלה בגל פיטורים נוסף בישראל. לאחר כמה צעדי פיטורים של מאות עובדים שאירעו בשנה וחצי האחרונות, מתוכם עשרות בישראל, החברה שוב קיצצה בכוח האדם וגם הפעם עשרות עובדים צפויים ללכת הביתה.

ב-ECI טלקום החל באחרונה גל פיטורים של כ-300 עובדים, נתון המהווה כרבע מכוח האדם של החברה בארץ, המונה כ-1,200 עובדים. גל הפיטורים הנוכחי ב-ECI הוא השלישי לאחר שני סבבי פיטורים ב-2012, אז פוטרו מאות עובדים.

מפעל הייצור של חברת האלקטרוניקה פלקסטרוניקס באופקים פיטר בשבועות האחרונים 50 מעובדיו. זאת, כתוצאה של המשבר ב-ECI, המספקת כיום 90% מהעבודה במפעל, וכן בשל המיזוג עם מפעל הייצור של החברה בערד המצוי בהליכי סגירה.

לפני ימים אחדים פוטרו כ-30 מעובדי HP במרכז הפיתוח שלה ביהוד. ביוני השנה דווח כי יבמ (IBM) ישראל תפטר כמה עשרות מעובדיה בתחום המכירות והשיווק. מיקרון (Micron) העולמית, שהיה לה מפעל בקריית גת, מכרה אותו לאינטל (Intel). רוב עובדי מיקרון ישראל אמורים להשתלב באינטל, אך כ-150 מעובדי מיקרון כבר קיבלו הודעת פיטורין.

הפיטורים השנה הם המשכו של גל הפיטורים שהחל ב-2012. כך, לפני שנה פריסקייל (Freescale) החלה בביצועו של מהלך פיטורים רחב שכלל כשליש מעובדי החברה. פריסקייל מעסיקה בארץ כ-450 עובדים העוסקים בפיתוח שבבי תקשורת ושבבים המיועדים לשוק הרכב ופיטרה כ-120 עובדים בארץ, כחלק מתוכנית הארגון החדש שמבצעת החברה העולמית.

פיטורים נוספים ב-2012 היו בטקסס אינסטורמנטס (Texas Instruments) ישראל ו-ECI, שפיטרו כל אחת כ-150 עובדים, ובאלווריון (Alvarion) פוטרו 60 עובדים. סרגון (Ceragon) ואורבוטק (Orbotech) פיטרו עשרות עובדים כל אחת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים