הנהלת פלאפון וועד העובדים הגיעו להסכמה על תוכנית פרישה מרצון

במסגרת ההסכם, עובדים בעלי ותק של שלוש שנים ויותר יוכלו להודיע לחברה על רצונם לפרוש, ובכפוף לאישורה – ליהנות מתנאים משופרים ● במקביל מתקדם המו"מ על הסכם קיבוצי

הנהלת פלאפון וועד העובדים הודיעו היום (ג') במשותף על תוכנית פרישה מרצון לעובדי החברה. במסגרת זו יצאה הודעה לעובדי החברה, המציעה להם לפרוש מרצונם בתנאים משופרים. תוכנית הפרישה תאפשר לעובדים שהם בעלי ותק של שלוש שנים ויותר להודיע לחברה על רצונם לפרוש, ובכפוף לאישורה – ליהנות מתנאים משופרים.

לאנשים ומחשבים נודע, כי התנאים המשופרים כוללים, מלבד הפיצויים, שהם חודש על כל שנת עבודה, הנצברים עבור העובדים בקופת הפיצויים, עוד משכורת על כל שנת עבודה: האחת כהודעה מראש, ועוד משכורת על כל שנת עבודה פחות שנה. לפי המפתח הזה, מי שעבד בחברה חמש שנים יקבל עם פרישתו בעצם 10 משכורות, במקום 5 שהיה אמור לקבל אילו היו מפטרים אותו.

תוכנית הפרישה מרצון נולדה בפלאפון לאור הוויכוח המר שנוצר בין הנהלת החברה לוועד העובדים באשר למספר העובדים שתפטר החברה כצעדי התייעלות. כפי שנודע לאנשים ומחשבים, החברה רצתה לפטר קרוב ל-500 עובדים, אולם הוועד סירב למספרים אלה. למרות שההנהלה והוועד עדיין לא הגיעו להסכמה באשר למספר המפוטרים הסופי, מקווים הן חברי הוועד והן הנהלת החברה, שהתוכנית שהוצעה תפחית את מספר העובדים שיפוטרו.

בסיום הליך הפרישה מרצון יוכלו ההנהלה והוועד לבחון מחדש את הצורך והיקף הפיטורים, בהתאם לתוכנית ההתייעלות שמתכננת החברה עקב השינויים והתחרות בענף הסלולר בארץ.  במקביל, הודיעו ההנהלה והוועד של פלאפון כי ימשיכו להתקדם במשא ומתן האינטנסיבי לקראת חתימה קרובה על הסכם קיבוצי.

מוועד עובדי פלאפון נמסר, כי "הסיכום המשותף אליו הגענו עם הנהלת החברה הוא הישג חסר תקדים, הרואה לנגד עיניו את צורכי העובדים בהתחשב במצב בשוק הסלולר. תוכנית הפרישה מרצון תאפשר לאלו המעוניינים בכך לפרוש מתפקידם, תוך שהם זוכים לתנאים מעולים, ולצמצם את הצורך בהתייעלות נוספת. אנו מודים להנהלת החברה על ההיענות לבקשותינו ומצפים להמשך המו"מ האינטנסיבי שבסופו יושג ההסכם הקיבוצי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים