יהושע בקולה, מנכ"ל HP ישראל, פורש מתפקידו

מסיים את תפקידו לאחר 7 שנים ● בקולה התבקש על ידי ההנהלה להישאר ב-HP במהלך החודשים הקרובים, בהם ישמש כמנהל HP לאזור המזרח התיכון ואפריקה

יהושע בקולה, מנכ"ל HP ישראל, פורש מתפקידו – כך נודע לאנשים ומחשבים. בקולה הוא זה שביקש לפרוש, אולם הוא התבקש על ידי הנהלת החברה להישאר בתפקידו עוד מספר חודשים. בשבועות הקרובים יחל התהליך לאיתור מחליפו.

במהלך החודשים הקרובים בקולה ישמש בקולה כמנהל HP לאזור המזרח התיכון ואפריקה. זאת בעקבות מינויו של ארנסט סאלס, המחזיק בתפקידו, לסגן נשיא בכיר ומנהל החטיבה העסקית בצפון אמריקה. בקולה יפרוש לאחר שבע שנים ב-HP כמנכ"ל, וכשני עשורים ביבמ (IBM).

בקולה (56) הגיע ל-HP ב-2006, חמישה חודשים לאחר שהודח המנכ"ל הקודם על רקע פרשת השיווק האפור. במסגרת זו שלחה החברה לארץ צוות חקירה, ולאחר בדיקה פרשו מהחברה מספר בכירים, כולל, כאמור, המנכ"ל גיל רוזנפלד. מדובר בחריגה חמורה מנוהלי העבודה של החברה.

עד הגיעו לתפקיד זה כיהן בקולה כמנכ"ל זרוע השירותים של יבמ בישראל – IGS. בשנות עבודתו בענק הכחול מילא שורה של תפקידי ניהול, בין היתר במטה האירופאי של החברה. בקולה הוא בעל תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב.

לייצב את הספינה המיטלטלת
על פי החשדות, הסניף הישראלי, בניהולו של רוזנפלד, מכר שרתים ללקוחות במדינות אחרות תוך עקיפה של גוף המכירות של HP באותה מדינה. במצב כזה נהנו הלקוחות במדינות אלה ממחירים נמוכים יותר מאלה שמספקים השווקים המקומיים שם. המטרה של השלוחה הישראלית הייתה להגדיל את מכירותיה מחוץ לגבולות ישראל. בסופו של דבר הודיעה HP כי רוזנפלד נקי מאשמה.

בקולה עבד ביבמ ישראל שנים רבות ושמו נזכר בין המועמדים להחליף את מאיר ניסנסון, מנכ"ל יבמ ישראל, אלא שזה לא מיהר לעזוב את התפקיד. חמישה חודשים לאחר ההדחה של בכירי HP, מונה כאמור בקולה לתפקיד, כשמטרת המהלך הייתה להרגיע את הספינה המיטלטלת, וכך הוא עשה. בקולה לא יצא בהצהרות לתקשורת והיה עסוק בשיקום הפעילות בגופי המכירות בחברה.

בישראל מיוצגת החברה מ-1957. בשנת 1998 הוקמה HP ישראל כחברה-בת בבעלות מלאה של HP העולמית. HP העולמית מעסיקה כ-320 אלף עובדים ב-178 מדינות, מהם כ-6,500 בישראל.

במהלך השנים השקיעה HP העולמית כ-6 מיליארד דולר ברכישת חברות ישראליות – כשהגדולות הן סאיטקס, אינדיגו ומרקורי. HP היא המשקיעה הזרה השנייה בגודלה בתעשיית ה-IT הישראלית. ישראל היא המדינה השביעית בגודלה באירופה מבחינת מספר עובדי HP.

ישראל היא מרכז עולמי של הדפוס הדיגיטלי (HP/Indigo, HP Scitex הכוללת גם את נור). בארץ יש ל-HP ארבעה אתרי ייצור: קרית גת, אשקלון, לוד וקיסריה. ארגון המכירות, השירות והשיווק של HP בישראל ממוקם ברעננה. הוא כולל את חטיבת פתרונות עסקיים (EB), חטיבת מיחשוב אישי (PSG), וחטיבת הדמיה והדפסה (IPG).

פעילות נוספת היא מרכז פיתוח התוכנה HP Software R&D (שנבנה על בסיס רכישת מרקורי הישראלית), אשר משמש כמרכז הפיתוח העולמי של חטיבת התוכנה של HP. המרכז ממוקם ביהוד. מרכז הפיתוח מעסיק כ-30% מכלל עובדי HP Software בעולם – ישראל היא מרכז הפיתוח העולמי הגדול ביותר של HP Software בעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים