היסטוריה בענף הסלולר: עובדי פלאפון חתמו על הסכם קיבוצי עם החברה

ההסכם שנחתם בתיווך ההסתדרות כולל מתן קביעות, מענק חד פעמי עד 13 אלף שקלים ותוספת שכר של 3.1% עד 6.5% ● העובדים יזכו הטבות סוציאליות, בהן הגדלת ההקצבות לפנסיה והשתתפות של החברה בעלות גני ילדים וקייטנות ● גיל שרון, מנכ"ל פלאפון: "ההסכם יאפשר לנו לשרוד לאורך זמן ולתת ביטחון תעסוקתי לעובדים"

היסטוריה בענף הסלולר בישראל: הנהלת פלאפון והסתדרות העובדים חתמו היום (ג') על הסכם קיבוצי. החתימה התקיימה בטקס חגיגי שנערך בבית ההסתדרות בתל אביב, בהשתתפות בכירי החברה, הוועד וארגון העובדים. במסגרתו, הוגדרו תנאי העסקתם של כ-3,000 עובדי חברת הסלולר הוותיקה – פרי מו"מ אינטנסיבי שנמשך מאז ינואר האחרון וידע עליות ומורדות.

במסגרת ההסכם יזכו העובדים לתוספות שכר, תנאים משופרים ואף קביעות – הכול בהתאם לוותק שלהם. שכרם של העובדים יועלה בשיעור שנעה בין 3.1% בממוצע לעובדים בעלי ותק של שנה עד שנתיים, ועד6.5% בממוצע לעובדים ותיקים יותר.

העובדים אף יקבלו במסגרת ההסכם הטבות סוציאליות, בהן הגדלת שיעור ההפקדות לפנסיה מצד פלאפון, הגדלת תקציבי הרווחה, השתתפות החברה בעלות גני ילדים וקייטנות ועוד. בנוסף יקבלו העובדים מענק חד פעמי, שגם הוא מותנה בוותק, בסכום שבין 500 ל-13 אלף שקלים לעובד.

תוכנית הפרישה מרצון שהציעה ההנהלה לעובדים, תרמה לסיומו החיובי של המו"מ. כ-170 עובדים פרשו במסגרתה בתנאים משופרים, מה שהפחית את מספר העובדים שהחברה ביקשה לפטר – שעמד במקור על 400 ויותר. ההסכם קובע את כמות העובדים הקבועים שהחברה יכולה לסיים את העסקתם, בהתאם לצרכיה וכחלק מההתאמות למציאות העסקית שהיא מבקשת לבצע.

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, אמר כי "הסכם העבודה החדש מבוסס על שותפות והבנת צרכי הארגון. ההסכם מאפשר שיפור תנאי שכר לעובדים תוך שמירה על גמישות ניהולית מרבית ושימור חוסנה ומעמדה התחרותי של פלאפון בענף. רק חברה איתנה, שמסוגלת להתאים את עצמה לשוק המשתנה, תוכל לשרוד לאורך זמן ולאפשר ביטחון תעסוקתי וכלכלי לעובדיה".

הוא הוסיף כי "המשא ומתן היה אחראי ושקול. אני מאמין שהוא יתרום לחיזוק גאוות היחידה ויחבר את כלל העובדים למטרה אחת: לצעוד יחד קדימה ולשמור על מעמדה של פלאפון בענף".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים