פאלו אלטו רכשה את חברת אבטחת הסייבר מורטה

מדובר ברכישה ראשונה של החברה שייסד ניר צוק מאז שהונפקה ב-2012 ● על פי אנליסטים, הרכישה מצביעה על כך שענף ה-IT מכיר בקצב הולך וגדל בתחומי אבטחת המידע והסייבר ומבין שאין חברה אחת שיש לה את כלל פתרונות ההגנה לתחום

ניר צוק, המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של פאלו אלטו. צילום: קובי קנטור

פאלו אלטו (Palo Alto Networks), אותה ייסד הישראלי ניר צוק, רכשה את מורטה (Morta Security) – חברה שפועלת בתחום ההגנה מפני מתקפות קיברנטיות. היקפה הכספי של הרכישה לא נמסר, אולם קרנות הון-סיכון השקיעו במורטה יותר ממיליון דולר.

זו עסקת הרכישה הראשונה של פאלו אלטו מאז הונפקה ב-2012. מורטה נוסדה לפני שנתיים על ידי יוצאי ה-NSA וחיל האוויר האמריקני – חוקרים שעסקו בהגנה על תשתיות לאומיות קריטיות. צוק עבד בעברו בצ'ק פוינט (Check Point) והחברה אותה ייסד מיוצגת בישראל על ידי אינוקום מקבוצת אמן.

מורטה מתמודדת עם איומי אבטחה המתקדמים ביותר. מתקפות מסוג APT, מתמשכות ומתקדמות, מיוחסות לתקיפות סייבר המבוצעות בחסות מדינות כנגד חברות או גופים ממשלתיים, או כאלה הנערכות על ידי גופי פשע מאורגן, שמחפשים בנחישות ובעקביות לגנוב מידע ארגוני בעל ערך כספי רב. המשותף למתקפות אלה הוא שמוצרי האנטי וירוס המסורתיים לעתים קרובות לא מצליחים לזהות אותן. בבסיס ההיגיון הטכנולוגי של מורטה עומדת ההנחה כי הגנת רשת שכבתית מסורתית היא פריצה ולכן נדרש לפתח עוד אמצעים, חזקים ומתוחכמים יותר, על מנת להדוף האקרים בעלי יכולות מתקדמות, שעורכים מתקפות מתמשכות ומורכבות.

אנליסטים ציינו כי הרכישה הנוכחית, כמו זו שביצעה פייראיי (FireEye) בסוף השבוע האחרון, עת קנתה את מנדיאנט (Mandiant) תמורת יותר ממיליארד דולר, מצביעות על כך שענף ה-IT מכיר בקצב הולך וגדל בתחומי אבטחת המידע והסייבר ומבין שאין חברה אחת שיש לה את כלל פתרונות ההגנה לתחום. על פי האנליסטים, "מנהלי האבטחה בארגונים מבינים שמוצרי האנטי וירוס הישנים כבר לא מספיקים וארגונים דורשים כעת מגוון רחב של מוצרים ושירותי אבטחה, על מנת להתמודד התקפות ההופכות למתוחכמות יותר ויותר". הם ציינו כי שתי הרכישות מעידות על המשך המגמה הצפויה השנה, של קונסולידציה בעולמות הרישות ואבטחת מידע וסייבר.

"הרשת מלאה חורים ויש לסתום אותם"
צוק אמר כי "אנחנו מאמינים ששוק האנטי וירוס מצוי מרחק רב מהיכולת לענות על אתגרי האבטחה האקוטיים הנוכחיים. האנטי וירוס הוא לא המקום לפעול ולא שם יושקע הכסף בטיוב האבטחה. רוב טכנולוגיית ההגנה מפני איומים מיועדות לאיומים שמגיעים מדואר אלקטרוני או מגלישה באינטרנט. אלא שהאיומים מגיעים כיום בצורת מתקפות של רשתות בוטנט המפעילות זומבים, או טכניקות מודרניות אחרות, כגון התקפות פישינג".

לדבריו, "אחד הצעדים הגדולים הבאים הוא עוד מיכון של התהליכים במסגרתם מוצאים את הדברים הרעים ברשת ומתקנים אותם. כיום התהליכים הללו נעשים באופן ידני, אף שאנחנו מאמינים שצריך לעשות אותם באופן אוטומטי. הרשת מלאה חורים ויש לסתום אותם. צריך ליצור אינטגרציה טובה יותר בין רשתות ומערכות ארגוניות ובין רכיבים שקיימים בהן, כמו מדפסות ונתבים, שהפכו להיות מטרה לנוזקות. נדרשת הגנה טובה יותר על מערכות הליבה בדטה סנטר כי שם נמצאים 'תכשיטי הכתר' – המידע הארגוני בעל הערך. בנוסף, יש להגן על נקודות הקצה הארגוניות". צוק ציין כי "מנהלי אבטחה ארגוניים נמצאים בתחושה מוטעית לפיה מערכי ה-IT שלהם מאובטחים וה-'רעים' לא יצליחו לחדור אליהם, כי יש יותר מדי שכבות הגנה – ולא כך היא".

הוא כינה את מנדיאנט "מכסחי השדים של אבטחת הסייבר" והסביר שהיא "מנקה את הבלגן אחרי שהוא קורה". לדבריו, "מורטה ופאלו אלטו מתמודדות עם הבעיה בשדה אחר – זיהוי האיומים".

צביקה וייסמן, מנכ"ל משותף באינוקום, אמר לאנשים ומחשבים כי "הרכישה מקדמת את פאלו אלטו כספקית מובילה של אבטחת מידע מהדור הבא שמיועדת לחברות אנטרפרייז. היא מאפשרת להן זיהוי מהיר ומניעה של איומים מתוחכמים, שימוש בטוח ביישומים ושמירה על מידע ארגוני וקניין רוחני. מורטה תספק לפאלו אלטו צוות מוכשר ומנוסה באבטחה על אתרים ונכסים לאומיים, וכן טכנולוגיות שיגבירו את יכולות הזיהוי והמניעה שלה וישדרגו את מערכת ה-Wildfire".

הוא הוסיף כי "החברה החדשה מביאה עמה יכולות וניסיון מודיעיניות חשובות, שיספקו ערך מוסף ליכולות הקיימות של פאלו אלטו. הטכנולוגיות שפיתחה החברה הנרכשת משתלבים היטב עם המערכות, הפלטפורמות וגישת האבטחה שלנו, ותרומתן תסייע לנו להגן, לזהות ולמנוע איומים על קהל הלקוחות שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים